Finnair business oppgradering med cash

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Apo, 27. juni 2022.

  1. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.
    Flyr med Finnair AY41 på onsdag fra Helsinki til Seoul. Sist jeg fløy med Finnair for flere år siden til Japan kom det tilbud om business upgrade for 400 euro ca 10 dager før avreise. Ikke fått noe slik denne gang, men midtgangsete i economy, ikke mulig å endre til vindu engang. :confused:
    Noen med bedre ferdigheter enn meg som klarer å finne ut av om det er belegg på business class eller om det ser fullt ut? Forsøkt Finnair hvor man taster inn bookingnummer men der står det at det ikke kan oppgraderes for tiden. Er i Paris nå og har flygning med Finnair i morgen til Helsinki men Seoulflygningen er som nevnt på onsdag. Må kanskje vente til jeg er på Helsinki med å spørre om oppgradering? Noen gode tips som øker muligheten for upgrade? :)
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke veldig fullt ut. 9/32 seter er tatt, ingen er blokkert.
    Oppgradering har jeg ingen erfaring med, men spørre ved innsjekk om du får kjøpe deg opp?
    https://www.finnair.com/no-no/manage/upgrade
    Står mye her
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    I følge Expertflyer er det ikke et eneste ledig sete på den flighten, og den selges ikke lengre på finnair.com heller. Som @anders82 skriver er ikke seatmapet i nærheten av å være fullt verken i økonomi eller business, så det kan hende at Finnair har en eller annen plan med den flighten.

    6A148884-222B-4DAC-87E0-44616E1DC6FF.jpeg
     
    anders82 liker dette
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Skal vi gjette på at denne ikke går....
     
  5. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for hjelpen @anders82 og @Upsaker . Merksnodig når det skal være så mye ledig. Det er altså en fare for at flighten blir kansellert?:eek: Hvis det skjer så er den neste flygningen først på lørdag ser det ut som.o_O:oops:
     
    Last edited: 27. juni 2022
  6. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Min ET flight sist var også utsolgt, men hadde masse "ledige" seter på seatmap. En time før checkin var det fremdeles masse "ledig". En time etter checkin var alt fullt. Expertflyer viste nok i dette tilfellet allokering, og mange hadde ikke valgt sete?
     
  7. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Det er i alle fall mulig å kjøpe et economy Comfort sete på flygningen min for 99/109 euro. Dersom jeg kjøper slik og flygningen går som normalt og jeg får kjøpt oppgradering til biz på flyplassen, vil jeg da få refundert det jeg har betalt for sete med ekstra legroom da mon tro? :)
     
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Har du status på Finnair eller 1W? Det er vel slik at uten status og Light billetter må du betale for setereservasjon i C også? Samme med lounge og bagasje også mener jeg. Så greit å sjekke dette. Kanskje derfor ikke så mange har valgt sete enda?
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke, men minn første tanke er nei, det hadde jeg ikke satt mange penger på.
     
    tobeornot999 liker dette
  10. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy FinnAir til Toyko forrige uke. Og det er som @TravelManBiz sier. Det koster penger å reservere seter for alle utenom Biz classic og Flex. Jeg fløy med Biz Flex forrige uke, og kunne velge seter i cirka halve kabinen frem til omtrent ett døgn før. Da ble resten av setene okkupert ganske kjapt. Jeg tipper flighten er ganske full.
     
    tobeornot999, TravelManBiz and Apo like this.
  11. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Flygningen til Seoul gikk som normalt den så stemte med smekkfullt fly. Spurte i gaten om oppgradering men ikke noe ledig. Var
    en som aldri dukket opp så det tok ekstra tid med offloading. Tipper det var det som skulle vært sidemannen min siden midtsetet var tomt. ;)
     
  12. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver igjen på torsdag å oppgradere med returflygningen fra Seoul til Helsinki. Det er i alle fall mulig å kjøpe billetter på nettsiden til Finnair både øko og biz så da burde mulighetene være ok. Men noen som har peiling på hva en slik oppgradering vil ligge på, er det en fast pris uavhengig av hva man betalte for economybilletten? Den gangen jeg fikk tilbud på mail om oppgradering før pandemien lå det på 380 euro. Har vel en smerterskel på rundt 600-700 euro. Er det realistisk, eller må en regne med at tilgjengelig biz oppgradering ved innsjekk eller i gaten ikke selges for rabattert pris?

    Noen flere erfaringer på det med å hoppe av i transit ved at man ber om å få baggasjen tagget til stedet man mellomlander? (Helsinki) Paris (som er final destination på billetten) har opp mot 40 grader mot helgen i tillegg til å måtte vente 12 timer i transit i Helsinki og ting i baggasjen som ikke tåler slike temperaturer. ;) Skulle helst sett at det var andre måter enn bare ikke dukke opp på boardingen i Helsinki og få offloada baggasjen. :rolleyes: Går det ann å endre siste leggen på returen mon tro? Dvs endre fra at final destination blir København istedet for Paris? Jeg kunne tenkt meg å komme meg på flyet fra Helsinki til København samme dag eller dagen derpå
     
    Last edited: 11. juli 2022
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,656
    Bonuspoeng:
    183
    Spørre på Finnair kunde-chatten?

    Den er ganske effektiv for å avklare ting.
     
  14. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk oppgradert på flyplassen i Seoul til business Hadde sett det var rundt 10 plasser igjen på awardfares. 590 euro kostet oppgraderingen. Hadde betalt 560 euro for t/r billett i utgangspunktet så da var det jo ikke så verst? :) En merkelig ting var derimot at jeg måtte boarde med economy siden jeg fortsatt hadde group 5 og måtte boarde. Skulle jo tro at når man har betalt for oppgradering så får man boarde med de andre på businessclass.:confused:
     
    Last edited: 14. juli 2022

Del denne siden