Innsjekk og OSL
Med kun en skranke åpen gikk innsjekkingen sakte for seg. Alt av dokumenter til final destination skulle sjekkes, og med Finnairs relativt store longhaul nettverk virket det hele litt overveldende for den stakkars dama. Hun brukte en stor fysisk manual hvor hun måtte bla og slå opp hver ulik destinasjon.
Til Dubai var det kun negativ PCR test som gjaldt, og var forbedredt med dette. Ble derimot spørt om litt mer, først om returbillet. Måtte lete litt i innboksen men fant til slutt denne.
Deretter ble jeg spurt om helseforsikring.
Helseforsikring? Regna med hun mente reiseforsikring, eller noe reiseforsikringen i alle fall dekker? Var ikke helt forberedt på dette så viste bare forsikringvilkårene til mitt amex.
Spurte "What do you need to see?"
Hun svarte: "To be honest I don't really know what I'm supposed to be looking for, I'm sure it's fine."
Fast track fungerte fint, og da var man på plass i OSL Lounge. Premium del fremdeles stengt, her ble det bare en rask frokost.
Ser ut til at det blir fint flyvær!
Ikke så mye å si om OSL lounge, alt var middelmådig.
Ble møtt av aggresiv markedsføring på vei ut, var vanskelig å gå glipp av denne.
Greit nok, skal gi dere et forsøk
Ved gate ble priority boarding strengt håndhevet, ryddig og strukturert opplegg. Først om bord i flyet og klar for at deres a319 med Oneworld livery skulle ta meg over til Helsinki!
Last edited: 26. jan 2022