Ser ut som Finnair går etter SAS og Thai til vinteren med nye long-haul ruter fra Arlanda til Miami, Bangkok og Phuket. Alle rutene blir flydd med A350-900. De prøver vel også å fylle litt av tomrommet etter at Norwegian har sluttet med long-haul. I første omgang er det vinter 2021/2022 det er snakk om: Rutene er: ARN-MIA - 2 til 4 ganger ukentlig ARN-BKK - 5 til 7 ganger ukentlig ARN-HKT - 1 til 3 ganger ukentlig Er iallefall spennende nyheter for oss som også samler status i OneWorld! https://company.finnair.com/en/media/all-releases/news?id=4021533 https://onemileatatime.com/news/finnair-stockholm-sweden/
I tillegg er det vel uvisst om/når Thai kommer tilbake til Arlanda? Det blir interessant å se hvordan dette går, det ligner jo plutselig på modellen til SAS hvor de i normaltider har langdistanseflyvninger fra flere byer, med de utfordringer det kan by på.
Finnair AY ARN - MIA A350-900 Oct. 23 Finnair AY ARN - BKK A350-900 Oct. 22 Finnair rett i strupen på SAS, på hjemmebane!
Dæven, den der kommer SAS til å kjenne. De får det tøft nå. Finnair og Norse på langdistanse, Norwegian, Flyr og Finnar på kort/mellomdistanse. For ikke å glemme en haug andre selskaper. Skjønner de må ty til de grepene de gjør.
Da er det slutt for long-haul Finnair fra ARN. Alle long-haul rutene (BKK, LAX, MIA, HKT, JFK) legges ned når vinterprogrammet starter i slutten av oktober 2022. Samtidig annonserer Finnair også et strategisk samarbeid med Qatar. Sp de skal blant annet fly ARN-DOH, HEL-DOH og CPH-DOH. https://onemileatatime.com/news/finnair-doha/ Denne så jeg ikke komme, men er iallefall gode nyheter for SAS.
Enig i at jeg så den komme. Men det er jo nesten selvsagt, nå sett i ettertid. Med mindre Finnair klarte å samle en hel haug av trafikk som sognet til ARN, er det jo akkurat like bra for dem fra OSL eller CPH å stoppe over i HEL istedet for ARN.
Selvsagt! Og hvis man først går for 1W Avios, så er det gull å mellomlande i HEL. Bokstavelig talt Massevis av spennende ruter direkte fra HEL østover. I motsetning til/fra ARN, både under og etter perioden Finnair fløy derfra. Ikke rart de måtte smøre på med hauger av sykt gode bonus-tilbud og fri-oppgraderinger ++
Ja, men skal jeg fly til SIN flyr jeg alltid via LHR med BA. Da flyr jeg videre med QR på A380 med bar ombord eller A351 med QSuites. Men skal jeg på TP run så flyr jeg alltid via HEL med AY og deretter til LHR - JFK - LAX - LAS. Før koronna så var de beste tilbudene å fly vestover. Prisene østover ligger en del høyere.