https://www.finnair.com/dk-en/finnair-plus/match-your-tier-to-finnair-plus Match til OW sapphire/AY gold med SK gold og høyere. Men må booke en long haul flight. Gjerne en vei. Post gjerne funn av billigste refundable billett mot slutten av november her.
Mangler bare et Finnair Kredittkort for Norge som vi kan samle opp Avios. Jeg vet Amex Platinum har(vil få) den muligheten, men det er et av de dyreste kortene som finnes. Kunne gjerne tenkt meg at Finnair Mastercard ville blitt tilbudt i Norge. Ikke utenkelig hvis Finnair ønsker å kapre kunder fra SAS. Skulle ønske det var Finnair som kjøpte seg opp i SAS, og ikke AirFrance-KLM.
Hvor sannsynlig tror dere det er at Finnair vil tilby en ny statusmatch-periode etter at denne går ut 7.juni? Har en reise i desember jeg godt kan booke med Finnair...
Det var kort frist da i juni. Hvordan er rekvalifisering hos Finnair? Og, fant akkurat ut at sapphira IKKE gir extra baggasje hos CX (economy essentials class), så Oneworld virker litt mindre attraktivt nå.
Jeg synes ved første øyekast dette var et teit tilbud gitt krav om langdistanse, men så innså jeg at Finnair prøver å plukke kun de gullmedlemmene som har et reisemønster som tilsier at de kommer til å bruke Finnair fremover. For de av oss som har opptjent gull på en miks av innenriks og intraeuropeisk er det jo passelig dødfødt, men fint for dem det passer for. Jeg tenker jeg venter på Lufthansa mens jeg vet til høyere makter om at de også kommer med et kredittkort.
Som OP er inne på, så er det tydeligvis ikke noe krav om at man faktisk må ha flydd for å få statusmatch. Så da kan man egentlig bare booke en Flex-billett, få status og så kansellere?
Ah, hadde ikke lest the fine print, men uansett mulighet til å sikre seg status gratis ut november da (ved å booke nå og kansellere i november)
Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du ble matchet? Hvordan er tilgjengeligheten med voucher oppgradering? Slik jeg forstår det må du være logget inn med en gullbruker for å se tilgjengelighet, så da blir det bingo om jeg kan oppgradere den første flighten jeg bestiller.
La oss si at jeg bestiller en flex-billett for å statusmatche. Hva skjer om jeg gjennomfører en annen Finnair-reise før 30.nov, men må avbestille den opprinnelige flex-billeten jeg brukte til statusmatch. Vil jeg fortsatt beholde statusmatchen? @Modegard @Travelhacker Hvis noen av dere har tid så hadde jeg satt stor pris på om noen kunne tatt et kjapt søk på tilgjengelighet for voucher-oppgradering til Japan i månedsskiftet september/oktober. Primært HND, men NRT, NGO og KIX går også. Om det er til eller fra HEL har ikke mye å si. Takk på forhånd!
Jeg ble også matchet til Finnair Gull. Søkte nå på tilgjengelighet for voucher-oppgradering til Japan det er veldig mye tilgjengelighet på PE men kunne ikke finne noe på business rundt datoene du sendte. Jeg tror det skal være mulig å bestille en flex-billett og avbestille den hvis du gjennomfører en annen Finnair-reise før 30.nov, i hvert fall om du har bestilt den andre reisen før 7. juni.
Takk for svar! Er det vanskelig å finne economy til business med voucher på generelt grunnlag? Vurderer også HKG, ICN, PVG og SIN. Vet du noe om tilgjengelighet på disse rutene i samme tidsrom (sep/okt)?
Det er ikke så vanskelig å finne economy til business hvis du er fleksibel på dato. Det ser ut som det bare litt vanskeligere å finne til Japan, jeg ser f eks at det er 2 seter tilgjengelig på business SIN-HEL 5.okt.