Finnairs første A350-900-flyvning HEL-AMS

Tråd i 'Reisebrev' startet av Islending, 09. okt 2015.

Tags:
  1. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Sto opp klokken 5:45 i dag tidlig, og tenkte at jeg hadde god tid. Flyet mitt skulle gå fra HEL klokken 8:10. Jeg tok 6:30-bussen mot flyplassen, og hadde beregnet 1 time og 5 minutter til avgang. Masse av tid! Hadde jo tross alt bare håndbagasje.

    Dessverre viste det seg å være litt mer stressende enn planlagt. I dag var nemlig starten på høstferien i Helsinki. Jeg som kun har status med Star Alliance og SkyTeam, hadde derfor ikke tilgang til Fast Track på denne turen. Balle!

    [​IMG]
    [​IMG]

    Køene til sikkerhetskontrollen var laaaaange. Endte opp med å stå 45 minutter i kø, gikk glipp av alt som foregikk ved gaten, og kom meg ombord som sistemann, anpusten etter å ha løpt fra sikkerhetskontrollen til gaten.

    [​IMG]


    Synet som møtte meg var vakkert. Finnair har rett til å være stolt på en dag som dette.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ble ønsket velkommen av en hyggelig og begeistret kabinbesetning, og fant raskt frem til setet mitt, 24L, som er vindu i Economy Comfort-delen av flyet. Dessverre er dette mer sånn som amerikanske selskaper kjører det, med vanlige eco-seter, kun med bedre benplass. Men på longhaul, vil det også være et amenity-kit fra Marimekko og noice-cancelling hodetelefoner.

    [​IMG]

    Skjermen var gigantisk, og veldig rask. Stort utvalg var det også, men det var ikke noe særlig mye som fristet meg. Lading via USB er også mulig, men det gikk tregt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kvaliteten på disse splitter nye setene virket dessverre å være billige... Bordene virket skikkelig skrøpelige, og sidemannen min fikk ikke sin helt ned i flat posisjon. Armlenene var også veldig tynne.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ingenting spesielt skjedde i kabinen (bak gardinen), og det var bare vanlig service med kaffe, vann og muffins. Sandwich og andre ting måtte kjøpes. De to ved siden av meg slo på stortrommen og kjøpte Champagne, og dette serveres med skikkelig glass fra business class (de var ikke kommet enda når bildet nedenfor ble tatt).
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 09. okt 2015
  2. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Alt i alt var dette en fin flight. Skulle vært flere "longhaul"-turer mellom Skandinavia og Europa.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Spotterterrasen på Schiphol var også fullpakket i dag for anledningen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Beklager at det ble litt rotete skrevet. Landet for to timer siden, og skrev dette raskt.

    God tur til dere som reiser med den senere i dag! :)
     
    Last edited: 09. okt 2015
    Anton, Herlov, tommy777 and 11 others like this.
  3. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Flott!
     
    Islending liker dette
  4. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Flott rapport, takk :)
    Må si at de stolene i eco ja , virker harde ut ifra bildene å dømme....
     
    Islending liker dette
  5. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var skam tøft! Flotte bilder :)
     
    Islending liker dette
  6. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Ingenting spesielt for oss bak gardinen, nei... :'(

    Ankomsten var gøy. Det gikk lang tid, da vi taxet kjempesakte, 5 biler eskorterte oss, fullt av flyplassarbeidere utenfor som sto og tok bilder, og ble møtt ved gaten av brannvesenet med vannsalutt. :)

    Gleder meg også til SAS sin første A350. :D
     

    Attached Files:

  7. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    De setene var greie for to timer... Men usikker på hvordan rumpen ville vært etter 12 timer til Asia. :p Veldig bra skjerm, da. :D
     

Del denne siden