Firma kort, Shell + Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Nils, 17. sept 2017.

  1. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Jeg har firmabil, med bensinkort fra Shell og Statoil. Er også trumf medlem/EB medlem.

    Er det noen triks til å klare å få trumf poeng hver gang jeg fyller? Kjører ca 40 000 km i året, så hadde vært greie trumf/EB poeng å dra med seg:)
     
    Duxton liker dette
  2. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bumper denne tråden, da jeg har samme "utfordring" :)
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøk å betale inne, dra trumfkortet først og så betal etterpå.
     
  4. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Har prøvd det, er par seks ganger, men ingen lykke. Noen som har fått det til å funke?
     
  5. Figaro

    Figaro Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Ofte er det egne rabatter på firmakort som firmaet har avtalt seg til. Det å da bruke trumf eller noe annet bonuskort kan da i noen tilfeller velge bort rabatten firmaet skulle ha hatt.
    Er ikke det det samme som å stjele fra arbeidsgiver? :rolleyes: Hadde det ikke vært bedre å spørre om mer lønn/bruke eget kort til firmabil etc?
     
    grisefod and democomputer like this.
  6. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Sterkt første innlegg @Figaro.
    Er selv en newbie på forumet når det kommer til å skrive innlegg og vet at det er en høy terskel.
    Du har nok rett i det du sier. Men noen ser muligheter der ander ser utfordringer.
    Og, det er muligens noen som er sin egen arbeidsgiver også. Ergo, faller utenfor den problemstillingen du stiller.
     
  7. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke enig. Problemstillingen er reell, i den grad rabatter som arbeidsgiver skulle hatt, var blitt kanalisert til en arbeidstager ved bruk av f.eks. Trumf-kort. Uten å være annet enn hobbyjurist, ville man vært farlig nær en avskjedigelse, i en slik situasjon. Det skal ikke mange kronene til, når det gjelder økonomisk utroskap, før det kan gi store konsekvenser for den enkelte. Do not dip your pen in corporate ink, er et godt prinsipp...
     
    freddyen liker dette
  8. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke ute etter å fjerne rabatten til arbeidsgiver, lurer bare på om det er mulig å også få trumf bonusen:) Om det må trikses for å få til dette, blir det uaktuelt. Har såpass mange fordeler ellers at det ikke er verdt å tulle med.
     
  9. Figaro

    Figaro Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Om det er førsteinnlegg eller ikke spiller vel ingen rolle. Ville bare gjøre oppmerksom på at dette er reelt. Når det brukes ord som "triks" både i første og siste post, så er det for meg det samme som "noen vei utenom" eller "hvordan kan jeg utnytte dette til min fordel."

    Men når man leser post etter post om dobbeldipping her og trippeldipping der, så kan man bli fort revet med.
     
  10. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke helt i samme gate, men husker en sak for mange år siden da butikkansatte registrerte sin egen trumf på kundehandler i de tilfellene kundene ikke hadde trumf selv. Det ble det bråk av.
     
  11. Figaro

    Figaro Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Prøv dette. På kiwi fungerer det slik med amex og andre kredittkort i alle fall. Dra trumfkortet og så dra firmakortet inne i butikk.
     
  12. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Dette virker ikke med Shell firmakort. Er i samme situasjon selv. Mener jeg spurte på Shell engang og de sa at firmakort ikke kunne kombineres med noen andre rabatter/bonuser. Samme var tilfelle med vask også, når fjordkraft hadde tilbud. Virket ikke med halv pris på vask så lenge man betalte med firmakort.
     
  13. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Det er du som nevner dette med å stjele. Det har ikke vært nevnt i tidligere innlegg. Så når man i sitt første innlegg impliserer at andre er tyver, er det nokså spesielt ja.

    Det har aldri vært meningen å velge bort rabatten som ligger i firmakortet, hvem har sagt det? Men heller få dobbelt opp.
     
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor går grensen for hva en kan tillate seg å tjene av Trumf på arbeidsgivers regning?
    Eller sagt på en annen måte: hvor stor skal rabatten være før du lar den komme firmaet til gode?
    Ordinær sats på 1%? Hva med 3% under trippel trumf? Eller 50% på frukt og grønt? Kanskje 70 øre per liter i bensin?

    Husk at Trumf er penger!
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Grensen går der du velger noe annet for å få noe til deg selv.
    Om du uansett ville kjøpt varen og det ikke koster firma noe er det vel greit, om du betaler mer enn nødvendig er det ikke greit.
     

Del denne siden