Forferdelig dilemma: Asiana eller Lufthansa i F? Har prøvd LH F et par ganger før, og det frister selvfølgelig til gjentakelse. Samtidig bør man kanskje prøve noe nytt? Har Thai F på retur fra BKK, og vil gjerne holde på den.
Asiana står ikke tilbake for Lufthansa i lufta. Har du 17 timer i Frankfurt er Lufthansa fint, men Asiana er meget bra om comnection er kort.
Hadde jeg ikke prøvd LH før hadde jeg definitivt gått for det, men nå er det kanskje gøy å prøve noe nytt også? Samtidig ser jeg at Asiana har fått en del kritikk for å redusere kvaliteten på drikkevarene ombord på F - det skal visstnok være på Biz-nivå nå. Noen som har erfart det? Det kan vel kanskje ikke være en deal breaker, men champagnen er jo unektelig viktig på F
Det kan jeg bekrefte. Man flyr ikke OZ F for champagnen sin del. Hvis du ikke har sett det, så kan du lese mer om det her i vår trip report fra Asiana.
Jeg har bare prøvd Asiana A380 til FRA-ICN, eneste muligheten for LH den gangen jeg reiste var fra MUC og da var valget enkelt den gangen. Hadde blitt dårlig tid i både FRA/MUC den dagen og A380 med Suites var meget bra, men på neste reise er det LH som er førstevalg og mesteparten av grunnen er FCT og Porsche til flyet, i luften er det vel også mer enn bra nok regner jeg med. men fra BKK og hjem er mitt førstevalg Thai F
Takk for bra trip report! Nå ble valget enda vanskeligere Ingen uforbeholden hyllest av OZ dere har der. Lite og middelmådig sjampis er jo litt turn-ofF... Selv om også LH har nedgradert F-champagnen til Alfred Gratien nå i september.
Er du skravlesalig og reiser alene fly LH. Reiser dere på romantisk tur så er OZ suiten i A380 helt super, samt ting kan skje på det store tolettet i F . Det var det jeg tenkte når jeg så hvor stort det var På bakken og på champisen er overlegen. Mitt valg hadde vært som følger book OZ på retur og LH på vei ut om de slipper seter.
Ikke for å spolere gleden til potensielle mile high clubbers, men hos OZ har man 1 -ett - medium størrelse toalett på 14 F suiter på 380 main deck. Man har vesentlig mer plass til rådighet hos LH på upper deck 380, hvor 2 - to- mye større toaletter er tilgjengelig for 8 F pax.
A380 har mye større toalet, men tror sjangsen er større for at du finner plass på 747-8 eller 340-600 og der er det knøtt små toalet. Og den har ikke suite så det er vel ikke så vanskelig at plutselig så er 2 av 8 seter tomme.