Oslo - Frankfurt
LH 859 OSL-FRA
Business class
View attachment 32927
Jeg synes LH får urettmessig mye negative kommentarer om deres intra-Europa-produkt. Joda, er ikke biz med fancy stoler som kan legges flatt osv., men jeg synes de leverer gang på gang med helt grei mat, super service og så mye drikke en bare vil ha. Jeg fikk "standard"-frokosten med müsli, frukt, grove rundstykker og crossaint, forskjellig kjøttpålegg og syltetøy, samt en kake av en sort. Flyvertinnene var oppmerksomme og proaktive. Dama fikk et glutenfritt alternativ med glutenfritt brød, diverse pålegg og frukt - helt ok ifølge henne:
View attachment 32929
View attachment 32928
Jeg satt selvfølgelig med både uregelmessig og høy puls hele veien, og hadde det bredeste (og sikkert eneste) gliset da kapteinen "dessverre" informerte oss om at det ble bussgate...Woho! Da vi taxe't mot bussgate'n kom purser'en bort til oss, adresserte oss med navn og bemerket at vi skulle videre med 1. klasse. Han var nysgjerrig på hvor vi skulle, og synes Tokyo var et spennende valg! Han informerte om at vi ville få egen bil som skulle kjøre oss til terminalen, og beklaget sterkt da han trodde bilen ikke var klar og ville komme bort til oss igjen når den stod utenfor. Ingen fare tenkte jeg, da jeg allerede hadde spotted den ved siden av bussen. Og riktignok da vi gikk ned flytrappen, stod det en Mercedes klar så vi skulle slippe å kjøre buss med de vanlige dødelige!
Til tross for at det var en fire-seter, stod glisene våre fra øre til øre og vel så det, og egentlig så var vel smilemuskulaturen de mest slitne musklene da vi ankom Tokyo neste dag
Utrolig fasinerende å kjøre egen bil langs alle flyene - opplevelse i seg selv!
View attachment 32930
Sjåføren kjørte oss rett til nærmeste stopp for First Class Lounge, men vi hadde andre planer før det...
Spoiler:
View attachment 32931
Vis alt...