First class til Thailand med Lufthansa og Thai

Tråd i 'Reisebrev' startet av mariusbb, 19. april 2018.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Intro:
    Endelig. Etter lengre tids sparing av bonuspoeng med markert økning i intensitet siste 1-2 årene, var det endelig tid for å bestille vår første tur i 1. klasse! Lokale Rema1000 har vi ikke vært på på lang tid til fordel for Kiwi og Meny, dataen jeg skriver på er kjøpt med Amex og koblet til strømnettet gjennom Fjordkraft, med Aftenposten og Dagens Næringsliv liggende ved siden av meg og ExpertFlyer samt United blant mest besøkte nettsidene i det siste. Jepp - bonusfeber!:cool:

    Spesialmåltider når man sitter foran i flyet:
    Da samboeren min har cøliaki og ikke spiser kjøtt (men fisk og skalldyr...), kommer jeg å ha et visst fokus på den glutenfrie og kjøttfrie menyen i håp om det kan være av interesse for noen.

    Booking og reiserute:
    Turen ble gjennomført i februar 2018, og målet var LH F, sol og sommer. Vi landet raskt på Thailand som ypperlig destinasjon både pga. klimaet og tilgjengeligheten med bonusbilletter.
    Det ble en del endringer på billettene - både frivillig og ufrivillig. "Kortversjonen" er som følger: Pga. tilgjengelighet bestilte vi først til Krabi, men pga. endring av utreisedato fra Oslo ble det raskt endret til Koh Samui som sluttdestinasjon. Vi hadde en god stund billetter med Air China F via Beijing og Bangkok. Håpløs lang mellomlanding i Bejing og en økende urolig samboer som mislikte i det hele tatt mellomlanding i hund-spisende Kina, økte presset på stadig optimalisering av ruten. Plutselig åpnet det seg fine muligheter til å dra via Tokyo mellom Beijing og Bangkok med 24 timer i hennes drømmeby - da var det plutselig ok med noen timer på flyplassen i Beijing ihvertfall...
    Jeg fulgte jevnt og trutt med muligheter til å optimalisere ruten, og var svært fornøyd da ANA åpnet 2 billetter på F direkte fra FRA til HND! Dessverre ble ikke dette godkjent i heimen da vi ville "miste" et par tre timer i Tokyo... "Happy samboer, happy life" osv. gjorde at vi beholdt billettene via Beijing og satte vår lit til Lufthansa. Og riktignok - søndag kl. 06.02 to uker før avreise kom de siste måneders våte epost-drøm - to ledige billetter med LH F fra Frankfurt til Tokyo! Jeg heiv meg på telefonen kl. 09.07, men i Tallin var det rolig stemning og stengte telefoner såklart. Ringte videre til SAS som fant billettene og holdt de av. Fikk beskjed om at Tallin skulle kontakte meg mandag morgen for beregning av skatter og avgifter, og jeg greide å vente helt til kl. 09.12 før jeg ble nervøs og ringte selv. Billettene ble utstedt uten problemer, og reiseruten var endelig klar! Eller - det trodde vi, inntil returen vår ble endret mens vi var i Thailand... Mer om det siden!
    Det skal i tillegg nevnes at vi sleit med billetter mellom Bangkok og Koh Samui da Thai plutselig kansellerte alle flyvningene mellom de nevnte flyplasser. Vi fikk beskjed fra SAS, etter å ha snakket med Thai først, om å kjøpe egne billetter med Bangkok Airways, og sende inn krav om refusjon etter hjemkomst. Mer om dette i slutten av reisebrevet. Spoiler: SAS kundeservice--->Thai kundeservice-->SAS kundeservice-->Thai kundeservice-->osv.

    Endelig reiseplan:
    OSL-FRA / LH biz
    FRA-HND / LH F
    NRT-BKK / Thai biz
    BKK-USM / Bangkok Airways
    USM-BKK / Bangkok Airways
    BKK-CDG / Thai F
    CDG-FRA / LH biz
    FRA-OSL / LH biz

    Reiserutekart.gif

    Porsche 202 km.jpg

    IMG_4669.JPG
     
    Scrooge, Fisc, kjeeli and 43 others like this.
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @mariusbb Du vet hva du skal gjøre i helgen? :D
     
    DanH and watchaddicted like this.
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,899
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, helst i dag!! :cool::):D
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Oslo - Frankfurt
    LH 859 OSL-FRA
    Business class

    GOPR1885.JPG
    Jeg synes LH får urettmessig mye negative kommentarer om deres intra-Europa-produkt. Joda, er ikke biz med fancy stoler som kan legges flatt osv., men jeg synes de leverer gang på gang med helt grei mat, super service og så mye drikke en bare vil ha. Jeg fikk "standard"-frokosten med müsli, frukt, grove rundstykker og crossaint, forskjellig kjøttpålegg og syltetøy, samt en kake av en sort. Flyvertinnene var oppmerksomme og proaktive. Dama fikk et glutenfritt alternativ med glutenfritt brød, diverse pålegg og frukt - helt ok ifølge henne:
    01477326dfc6f991e2d74f02dd579e59317aed448e.jpg

    01fe66b9ed4c842f1244ce9e344e13f650e2e6df92.jpg

    Jeg satt selvfølgelig med både uregelmessig og høy puls hele veien, og hadde det bredeste (og sikkert eneste) gliset da kapteinen "dessverre" informerte oss om at det ble bussgate...Woho! Da vi taxe't mot bussgate'n kom purser'en bort til oss, adresserte oss med navn og bemerket at vi skulle videre med 1. klasse. Han var nysgjerrig på hvor vi skulle, og synes Tokyo var et spennende valg! Han informerte om at vi ville få egen bil som skulle kjøre oss til terminalen, og beklaget sterkt da han trodde bilen ikke var klar og ville komme bort til oss igjen når den stod utenfor. Ingen fare tenkte jeg, da jeg allerede hadde spotted den ved siden av bussen. Og riktignok da vi gikk ned flytrappen, stod det en Mercedes klar så vi skulle slippe å kjøre buss med de vanlige dødelige!:cool: Til tross for at det var en fire-seter, stod glisene våre fra øre til øre og vel så det, og egentlig så var vel smilemuskulaturen de mest slitne musklene da vi ankom Tokyo neste dag:D Utrolig fasinerende å kjøre egen bil langs alle flyene - opplevelse i seg selv!
    GOPR1887.JPG

    Sjåføren kjørte oss rett til nærmeste stopp for First Class Lounge, men vi hadde andre planer før det...:cool: Spoiler:

    01b91ad3c771d081711e343213bffd8d3583737870.jpg
     
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,899
    Bonuspoeng:
    113
    Du er klar over at du ikke kan vente flere dager med neste oppdateringer sant!?? :cool::D:eek:
     
    DanH, Misterix, Xflipper and 7 others like this.
  6. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Enig! Kan ikke bygge opp forventningene på den måte.. :rolleyes:
     
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, sorry! Reiser til Bergen på kurs imorgen - regner med å legge ut Porsche Experience, FCT og FRA-HND i LH F;) Er bare en vanvittig sorteringsjobb av rundt 2000 bilder (Har vel bare 10-12 bilder fra OSL til vi landet i FRA, og deretter tok det bare helt av, hehe:D)
     
    watchaddicted and Anita like this.
  8. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Frankfurt og omegn
    Ser at jeg generelt har veldig mye film og ikke så mange bilder av alt... Når skal det bli mulig å legge inn filmklipp på forumet..?:rolleyes:

    Jeg har en tendens til å gå raskt og målrettet, og satte nok ny fartsrekord fra vi ble sluppet av Meredes'en til vi stod og smilte bredt ved skranken til Avis. Det er en noe kronglete og smålang vei bort, men enkelt å finne frem ved å følge skiltene til "Rental cars". Dessverre, og litt som forventet, var ikke 911'en klar og stod på en remote parkeringsplass. Vi ble tilbudt en Porsche Cayenne istedet, men det var uaktuelt. Fikk derfor beskjed om at de skulle hente den over, men at det kunne ta 20-25 minutter. "Schnell schnell am schnellsten!!" var det eneste jeg tenkte! Etter nærmere 45 minutter, 1 pommes frites og 2 burgere på McDonalds samt en forferderlig tanke om redusert tid i FCT, var den endelig på plass!
    01fbab1eb1af6c899d835ca224d184d9a78fd569cb.jpg
    Drøyt 50 m. unna lå parkeringsanlegget, og der, litt lengre bort, ja der, stod gliset! Jeg har aldri kjørt noe lignende før, men herregud - for en opplevelse! Bare det å starte opp motoren inni garasjeanlegget fikk håret til å reise seg. Var med litt skrekkblandet fryd å komme seg ut og jeg holdt "litt" god avstand til de billettautomatene man må trykke på for å åpne bommene, men før vi visste ordet av det, var vi ute på Autobahn!:D

    IMG_4585.JPG

    Jeg hadde gjort litt research, men neste gang ville jeg nok gjort enda mer, for de pre-programmerte rutene lå ikke inne i GPS'en. Vi tok uansett utgangspunkt i den ene ruten og kjørte vestover til Wiesbaden hvor det stort sett var fartsgrenser, videre gjennom skogen nordover på 417 gjennom et nydelig landskap til Idstein.
    Porsche3.png
    Fordelen med denne ruten, var at nå på vei tilbake til flyplassen var det hovedsakelig fri fartsgrense, og undertegnede hadde blitt varm nok i trøya til å se hva den var god for!:cool: Dessverre hadde det snødd natten i forveien og var vått på bakken, så sa meg fornøyd da speedometeret bikket 200 km/t. Det sykeste var at jeg følte det var mye kraft igjen i bilen og stort potensiale å nå 240 km/t som er maks lovlig hastighet da bildekkene ikke tåler høyere hastigheter.
    Porsche 202 km.jpg

    Porsche2.png
    Vel tilbake på flyplassen var det umulig å ikke legge merke til avkjøringen til høyre som var tydelig merket med First Class Terminal rett før selve Departures-terminalen.

    Vi rundet rundkjøringen foran inngangen, og før jeg fikk skrudd av motoren, stod det tre personer utenfor bilen klare for å hjelpe oss - en fra Avis som tok over bilnøklene og kjørte avgårde, og to fra Lufthansa som geleidet oss inn de 4 meterne til velkomstskranken. Vi ga fra oss passene og fikk beskjed om at vi skulle få dem igjen når det var klart for boarding. Videre ble vi geleidet til sikkerhetskontrollen, hvor det var helt fantastisk rolig og deilig stemning uten stress. På andre siden stod den hyggelige Lufthansa-damen igjen, og forklarte at hun skulle være vår assistent for dagen, og at vi nå bare kunne slappe av og ikke tenke på boarding eller noe, da hun ville si ifra når flyet var klart. Etter en liten omvisning satte vi oss ned i restaurantdelen, to glass champagne kom raskt på bordet, og gliset satt som støpt fra øre til øre resten av timene i FCL.
    IMG_4596.JPG
    Nam nam nam!
    IMG_4589.JPG

    IMG_4587.JPG

    GOPR1895.JPG

    GOPR1897.JPG

    Jeg er særdeles positivt overrasket over utvalget av mat og ikke minst kvaliteten på maten. Her var det masse å velge mellom, og alt smakte svært godt. Av drikkevarer hadde de ihvertfall 3 typer champagne og 4 typer hvitvin og rødvin, samt en godt utstyrt bar med alt av drinker og brennevin. Dette ble virkelig nok en fantastisk opplevelse! Tilslutt kom assistenten vår bort til oss, fulgte oss til heisen og ned en etasje hvor vi fikk tilbake passene av en sikkerhets-dude, og ble fulgt ut til en ventende super-fancy Mercedes. Herlig opplevelse å stoppe opp ved siden av 747-8, ta en heis opp på broen hvor de vanlig dødelig stod i kø og rett inn i nesen på flyet. Lufthansa Ground Service: 10 av 10!:)
    Så - hadde jeg brukt 2-3 timer på Porsche'n ved en senere anledning? Hvis sommer og bart føre - definitivt ja! Hvis det skulle være vinter - tja... Men mest sannsynlig så lenge vi hadde hatt minst 5-6 timer.
    Porsche1.png
     
    Last edited: 25. april 2018
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Litt pirk må til, Autostrada finnes bare i Italia. I Tyskland heter det Autobahn. ;)
     
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Venter spent på fortsettelsen her nå. :)
     
    mariusbb liker dette
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Er relativt sikker på at du ikke kan laste opp videoer direkte til forumet, men om du går via Vimeo eller YouTube etc., så er det veldig lett.

    Gleder meg til fortsettelsen.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Blir aldri lei av å lese slikt :), synd med snøen. Da vi prøvde Porsche så hadde vi flaks, det var sent i desember men likevel tørt føre og relativt varmt.

    Du fikk kanskje Cayenne pga været?
     
  13. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Uff, var litt kjapp der ja! Selvfølgelig!
     
  14. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Endte med 911, men de prøvde seg med Cayenne siden den stod klar :)
     
    RoadKing liker dette
  15. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Frankfurt - Tokyo (HND)
    LH716
    B747-800

    Dette skrives rett etter å ha fløyet Bergen-Oslo med Norwegian, og første flight siden Thailand-turen. Perspektiv får en ny betydning!

    IMG_4668.JPG
    Parkert i Tokyo etter en strålende flight!

    Etter en fantastisk opplevelse med Lufthansa Ground Service, steg vi inn foran i 747-8. Jeg er hele tiden uenig med meg selv om dette er favorittflyet mitt eller A380. Det er ihvertfall noe helt unikt å sitte foran i nesen på LH sin 747-8 F-kabin. Det føles så majestetisk, elegant og rett og slett luftig...!
    IMG_4607.JPG

    Vi ble tatt imot av en flyvert og en flyvertinne. Han håndhilste på oss, og det tok meg 1 sekund før jeg skjønte at det kom til å bli fantastisk service! Det var 3 andre passasjerer, hvor to var businessmenn som reiste sammen, og en tredje businessmann som opplagt fløy denne ruten regelmessig. De hadde valgt seter helt foran, slik at vi ikke hadde noen ved siden av oss, og nøt "par-setet" bakerst. Setene er perfekte for par, da det ikke er noe som sperrer mellom setene så man kan holde en normal samtale. Samtidig er det skillevegger både mellom setene som kan heises opp, men også rundt hodeenden av setet så man får mer privatliv f eks. når man skal ligge flatt og sove. Jeg følte at det ble ganske så privat med dette hevet når man lå og sov, selv om jeg vet det er delte meninger om dette, og kan vel uansett ikke sammenligne med "suite-løsninger" til konkurrentene...
    IMG_4614.JPG
    Får selvfølgelig eget skap til å henge jakker osv.

    Flyverten spurte oss om det var første gang med LH F. Jeg vet ikke om det var glisene våre eller de stirrende øynene som ikke hadde blunket siden vi steg inn i flyet som røpet oss, men vi svarte begge "ja" med et lite fnis...:rolleyes: Han forklarte oss hvordan setet fungerte, menyen, vinene og at vi måtte si ifra når vi ville sove så han kunne re opp sengen. Imens kom champagne, nøtter og Rimowa-kit'et (YES!:D). Sistnevnte har jeg skjønt i ettertid ikke er opplagt at man får, så spesielt dama var kjempefornøyd. I tillegg var det visstnok veldig god kvalitet på kremene som lå oppi, samt produktene på badene. Uansett; vi rakk påfyll av champagne før vi begynte å taxe, og vi skålte med et så høyt klirr at businessmennene foran lurte på hva i alle dager som skjedde, men vi var på tur - og vi skulle kose oss!:D

    Vel oppe i luften var det på med pysjamasene - jeg synes kvaliteten var veldig god, og også deilig med tøfler selvom de føltes billige ut og tynne. Middagserveringen startet raskt. Jeg lar bildene tale for seg selv, men rask oppsummering: Kaviar-serveringen var kjempegod, de tre mellomrettene var ikke mye å skryte av, skreien var litt tørr men ok, osten var kjempegod og desserten stod jeg over da jeg var sprekkferdig.
    Dama hadde glutenfritt måltid uten kjøtt, og synes alt smakte veldig godt.
    IMG_4616.JPG
    Liten smakbit! Digg digg! Dama fikk ananasbiter som var trukket inn i en slags olje - kjedelig, men god smak.
    IMG_4626.JPG Dekket til kaviar! Dama fikk eget glutenfritt brød (øverst til høyre med orange klistremerke på) - stod ikke helt opp mot fantastisk deilig hvitløksbrød... Nam!:)
    IMG_4627.JPG
    :D
    IMG_4631.JPG
    Mine forretter - så bedre ut enn de smakte, men helt ok
    IMG_4634.JPG
    Forrett til dama - sushi. Helt greit, verken mer eller mindre...
    01dd39526e198973fed1226f1ab4420e7da1935b5e.jpg

    God, glutenfri hvilerett
    IMG_4635.JPG
    Skrei til hovedrett - skuffende tørt, og så nitrist ut.
    IMG_4637.JPG
    Ost - nam nam nam! Tilsvarende for dama med egen, glutenfri kjeks - bra LH!

    Etter dette var jeg så mett at jeg nesten måtte gulpe litt. Vi smilte uansett godt over at vi nesten hadde fått "tilbakebetalt" skattene og avgiftene på billettene med siste timenes inntak av Champagne, vin og kaviar. Flyverten passet hele tiden på at vi hadde drikke i glassene og hadde det hyggelig, og det virket hele veien som at han virkelig ville at vi skulle kose oss. Alt var genuint, og han var tydelig stolt av å kunne gi oss førsteklasse-service! Sånt kabinpersonale hever turen betydelig! Flyvertinnen var ikke like oppmerksom virket det som, og vi var svært glade for at hun hadde ansvaret for de tre businessmennene, og flyverten tok seg av oss:) Tilslutt ble vi så trøtte og ba han om å re opp sengene våre. Sengen ble vel 2 meter lang, og uten en "hule" å stikke bena inn i - er vel særlig dette som gjør en betydelig forskjell fra businesseter. Det lå også flere vannflasker ved siden av oss. Som sagt, flyverten passet på oss og ville vel ikke at vi skulle ødelegge dagen vår i Tokyo med hangover:D Når det er sagt, så var det dessverre så varmt i kabinen at jeg våknet flere ganger. Allikevel var jeg relativt opplagt når det var klar for frokostserveringen. Mens jeg gikk på badet og freshet meg opp, ordnet han sengen tilbake til vanlig "modus" igjen, samt satt frem appelsin-juice og en kald klut. Frokosten var veldig god - ikke noe å utsette på. Måtte smile litt da jeg spurte hva slags syltetøy de hadde, og han kom tilbake med 6 små syltetøyglass:D
    IMG_4643.JPG

    IMG_4645.JPG
    IMG_4646.JPG

    IMG_4647.JPG
    IMG_4652.JPG
    IMG_4653.JPG
    IMG_4656.JPG
    Deilig frokost med godt utvalg av forskjellige rundstykker, og samt sagt, syltetøy. Fersklaget eggerøre og bacon. Dama fikk veldig bra glutenfritt alternativ med forskjellig frukt, pålegg, yoghurt osv. Til å "runde av" fikk jeg herlig sjokolade og en kopp kaffe.


    Det var kveldsflyvning fra Frankfurt, og vi landet i 11.30-tiden i Tokyo. Innflyvningen var en opplevelse i seg selv, og det var som tidligere nevnt i innlegget noe nesten ubeskrivelig med å sitte i kabinen helt foran i nesen. Føltes veldig luftig ut, og ja, helt spesielt. Kabinpersonalet kom rundt og takket for at vi valgte Lufthansa, og håpte vi fløy med dem ved en senere anledning. Jeg og dama så på hverandre, og vi visste begge hva den andre tenkte på, nemlig "Er det trippel-trumf uken vi kommer hjem?":cool:
    Tusen takk, Lufthansa, for et minne vi aldri kommer til å glemme!
    IMG_4664.JPG
    IMG_4665.JPG
     
    FFlyer, sirwinston, wilhelm and 32 others like this.
  16. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,899
    Bonuspoeng:
    113
    Nå snakker vi oppdateringsfrekvens vi kan like!! Veldig kjekk lesning dette og jeg ser frem til fortsettelsen:):cool::D
     
    mariusbb liker dette
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Fint å lese, spesielt om glutenfritt alternativ. Jeg har flydd FRA-HND noen ganger, og det har stort sett vært ok mat, bortsett fra en gang hovedretten var en slags vegetar-lapskaus. Ble en pinlig pause da jeg spurte om hovedretten snart kom:rolleyes:

    Ser frem til å lese om resten av turen :)
     
    mariusbb liker dette
  18. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Tokyo - Bangkok
    TG 643
    B777-300
    Seter: 20E + 20F
    Business class

    Etter 23 timer i Tokyo med mye opplevd på kort tid, var tiden inne for å fly videre til Bangkok, en drøyt 7 timer lang flight. Vi ankom med Lufthansa på Haneda og skulle videre fra Narita, og måtte derfor hente ut innsjekket bagasje. Toget gikk kjapt og effektivt inn til Tokyo på ca. 30 min til Shinjuku hvor vi bodde, og det tok ca. 75 min med Narita Express direkte til Narita neste dag. Jeg hopper over selve oppholdet i Tokyo, men for å si det sånn: Tokyo og Japan - vi kommer tilbake!
    Flyet har seter i 1+2+1, men vær obs på at midtsetene er annenhver rad tett på hverandre og litt lengre fra hverandre. Som ordentlig kjærestepar på tur, ble det selvfølgelig de som var tett inntil hverandre. Vi trivdes veldig godt i disse setene, da de har brede armlener/bord på sidene mot midtgangen, slik at man føler seg litt isolert og i fred. I tillegg synes jeg det var helt grei plass til bena i "hulen" foran når setet lå flatt. Får du en tilfeldig ved siden av, må det derimot føles veldig kleint ut...
    Thai biz tokyo bangkok.jpg

    Flyverten til gangen "min" gjennomførte en helt grei service, men lite personlig og dårlig oppfølging. Lite ble gjort proaktivt, og jeg måtte be om påfyll av drikke. Allikevel kan jeg ikke klage for mye. Flyvertinnen i gangen til kjæresten min hadde dessverre stått opp med feil fot, eller på hodet, da hun var sur og elendig serviceinnstilt. Maten ble slengt på bordet, kom ikke med drikke som bestilt, og det virket rett og slett som hun hatet livet sitt. Allikevel holdt vi motet oppe med flere runder champagne og mye god vin. Maten var ganske så begredelig, ihvertfall den glutenfrie, men drikken holdt oss gående helt til vi begge gikk på en smell og sov i 4 timer. Jeg sov overraskende godt, og trivdes veldig godt i setene. Legger ved noen bilder her, og synes en grei oppsummering er: Gode seter (spesielt "parsetene"), god drikke, kjedelig mat og dårlig service. Jeg hadde nok blitt skuffet hvis jeg hadde betalt for billettene "fullpris"...
    01df98b78a01e3544534179d70af6d47c5acff662f.jpg
    Den glutenfrie maten...
    010b6e7d8980d48ee93ef9bcec5531255b1598bcbe.jpg
    Champagnen var heldigvis bedre..!
    014e9f7d61f4c034bc205e06d075b473704c9b90fe.jpg
    Helt OK plass til bena, men dette er jo noe av den største forskjellen til 1. klasse-setene....

    GOPR1924.JPG
    Bra størrelse på "sidebordet" til å ha drikke og småting på, i tillegg til at det gir fin avstand til midtgangen og er dermed mer privat.
    GOPR1928.JPG Min forrett - en rull av et slag, mener å huske at det var noe scampi-lignende inni. Triste saker... Heldigvis fin utsikt fra kameraet på halen!
    GOPR1931.JPG Noe kjøtt av et slag til hovedrett. Heldigvis god rødvin!
    GOPR1934.JPG Måltidets høydepunkt - en sjokolademousse som faktisk var veldig god!
     
    Cforoe, Are, Scrooge and 15 others like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp. De gangene jeg har reist Thai F med deres 747 har det alltid vært uovertruffen service, og det tilskriver jeg den mindre kabinen. I 380'n er det mye mer folk, du føler mer du er kveg og jeg tror det kanskje smitter over på kabinpersonalet og, det er ikke like stas der.
     
  20. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var i biz, men kommer med innlegg om BKK-FRA med A380 i F som langt på vei bekrefter det du sier... ;)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden