First terminal FRA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ReisendeMac, 11. okt 2017.

  1. ReisendeMac

    ReisendeMac Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Skal ut å fly LH first for første gang i neste uke og jeg har kun 2 timer mellom flightene i FRA. Hva er anbefalingen for å best utnytte tiden i FRA. Er det First lounge eller terminal? Og hvordan komme seg til First terminalen kjappest? Noen triks for å komme seg fra Oslo flight til lounge/terminal enklest?

    PS! Jeg har prøvd å søke i forum, men ikke klart å finne svaret.
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker First Class Lounge ved gate B24(?) vel så bra som terminalen. Samme interiør, mat, service etc. - men mye bedre utsikt.

    Hvis flyet ditt går fra Z-gates, er du garantert biltransport også.
     
    view and ReisendeMac like this.
  3. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Enig. På en 2t mellomlanding er det lite poeng i å bruke masse av tiden på å komme seg til FCT. First Class loungene er også veldig bra i FRA og vil gi deg samme utbyttet (utenom å bli kjørt til flyet gjerne da). Tror du må ut av security og flyplassen for å komme deg til FCT.
     
    ReisendeMac liker dette
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mulig kunne du kanskje forsøkt å endre flight til FRA slik at du kunne fått lengre stop-over....?
     
  5. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    33
    Å gå fra loungen til terminalen tar ikke stort mer enn 10minutter. Siden du sier det er første gangen din ville jeg definitivt tatt meg en tur bort i terminalen. Det er sant som ILS2 sier at loungen også er nesten like fin, men det er noe spesielt med å si at du har sittet i en egen terminal før du skal ut og fly.
    Når det gjelder hbordan å komme se ut dit går du ut av terminalen på bakkeplan, går mot venstre forbi taxiparkeringen og et gatekjøkken. Når du har gått 300 meter ligger den på venstre side av veien. Du kan gå inn glassdøren nede og ta heisen opp til «check-in». Hvis du søker litt på youtube finner du noen som har filmet gåturen.
    God tur:)
     
    ReisendeMac liker dette
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter denne, brukte FCL B til USA og det funker fjell. Roligere lounge, med fin utsikt (ingen utsikt i FCT) samt limo til USA flyet (eller andre avganger fra Z og C). Nøyaktig samme mat og drikke utvalg og faktisk samme personalet, da de fortalte meg at de rullerer mellom F loungene. De har også en spa i FCL B, men den må man betale for.
     
    ReisendeMac liker dette
  7. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Går A380 fra Z-gates? Tenker på PEK/PVG etc
     
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Og kanskje det aller viktigaste: FCT vert tydelig vist som eigen terminal på facebook-kartet når ein sjekkar inn. :)
     
  9. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Vanligvis gjør de det. Har også sett de parkert på c og b-gates
     
    ReisendeMac and bighc like this.
  10. ReisendeMac

    ReisendeMac Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Godt forslag. Tenkt på det, men jeg har OSL - FRA - DFW. FRA-DFW har avgang kl 10:10 og jeg er allerede med tidligste fly, så eneste alternativ måtte være å reise dagen før. Det har jeg ikke tid til:-(
     

Del denne siden