Jeg driver og ser på en bonusreise med CT. Det er min første i C/F. Min bedre halvdel liker egentlig ikke å fly så mye, så hun sier at hun foretrekker at vi kan sitte sammen og slikt man er nødt å gjøre i økonomi. Ser jo at f.eks. SQ har suite i F. For det første er det vanskelig nok å få F der, så er det å få sengen da. Realistisk er det nok å få F med Thai eller et annet selskap. De reviews jeg ser på nettet, så er det veldig lite å "sitte sammen" på F, noe bedre i C når man sitter i midtgangen? Dere er vel alle bereist, kan ikke dere dele deres erfaringer slik at jeg kan bli en fast bonusrytter
Har du sett over Turkish sine destinasjoner i Asia? Det er ganske mange. Og på a330 er det 2-2-2 seating, mao tett. ..ellers må du vel bare sjekke seatmap for alle andre selskaper på de strekninger som er aktuelle. I LH biz sitter dere tett. Asiana A380 Biz kan dere sitte sammen i midtseter (annenhver rekke). Samme på thai a350 hvis du finner det mellom Europa og BKK
Asiana F midtseter sitter relativt tett, ellers er min bedre halvdel lik, og likte ikke 1AK på Lufthansa F i 747.. men Asiana likte hun.. (midtsete) Men ellers er nok midtsete på de fleste selskaper i C et godt alternativ.. C
Du sitter fint sammen på Thai F (synes nå jeg da) så lenge du har mittseter. Og når champagnen kommer for andre gang tipper jeg partneren din fort kommer inn i komfortsonen
Jeg ser på SeatGuru at seter blir jo «satt sammen» i F på de fleste i midtrekkverk, men det virker som det er skillevegger og kun en luke mellom setene, dermed blir man ganske isolert likevel eller tar jeg feil?
Jeg synes det er en del forskjell fra selskap til selskap. Jeg ville nok ungått ANA om dere ønsker mest mulig interaksjon. TG, LH og OZ funker greit mener da jeg i alle fall. LH har veldig åpen F kabin om du er så heldig å finner noe her.
Jeg ser på en rute med TG F, NH F og LH F... men vurderer C pga seter. Meeeeeen F på alt utenom C til og fra Noreg og tre selskaper attpåtil gjør at keg veldig gjerne vil ut på denne turen. Samtidig som jeg vil jo ikke ha en medreisende som er misfornøyd
Rad 96 på SQ221(SIN - SYD) hadde mulighet til å senke skille helt ned til under setet. Så passer ypperlig for de som vil holde hånd gjennom flyturen. Midtsetene på TG 350-900 var også fine for de som vil sitte/ligge tett.
Svaret er: har du poeng/peng til F, bestill F Mine erfaringer i f er at det alltid er mulig å sitte ved siden av hverandre. Midtsetet både hos swiss og Lufthansa er ganske nære
Thai F har vel mulighet til å sitte på tvers av hverandre når man spiser, og noen F seter er vel stor nok til å ligge inntil hverandre mens man ser en film eller noe, hvis man ikke er blant de mest bredskuldrede.
Støtter idéen om Turkish. God intro to høyere klasser, god mat og tette seter De har også verdens mest omfattende rutenett om man regner antall land og direktefly fra Oslo. Intra-Asia har også ok business hos de fleste selskap om man vil sitte tett uten å sitte i økonomi. EVA er best! Utenom 777-300 hvor dere nok for for mye plass.. Jeg tror jeg ville gått mottatt av hva de andre her sier. Få for C med tette seter og heller F senere.. Har hun flyskrekk så Er det greit å begynne litt forsiktig med å gå bort fra økonomi.. Minn henne på at turbulens merket mest bakerst i flyet og at større fly er mer stabile.. Ikke nevn at det er mer sannsynlig å overleve bakerst i flyet om man faktisk skulle falle ned...
Kverulanten i meg klarer nesten ikkje å halde seg i ro her. Du meiner størst sannsynligheit ved nødlanding, som eg foretrekker framfor å falle ned? Elles for å ta del i diskusjonen, Austrian og Swiss har fine seter der dykk sitter temmeleg tett(er eit bord i mellom), og i den siste konfigurasjonen i SQ A380, så er alle midtseter slik at ein kan få kontakt!
Min bedre halvdel var/er akkurat lik. Hun trodde jeg var klin gærn da jeg booket OSL-FRA-HND-SIN-AKL istedenfor å fly "direkte" med SQ.. Uansett så har jeg "løst" problemet med at vi sitter sammen på midtsetene med både LH og SQ. Fikk til og med lov til å booke sete 1A og K med TG siden de "var så tett inntil hverandre" Har bombadert henne med videoer og bilder av hvor fint det er å fly de forskjellige selskapene, slik at hun faktisk ser frem til å fly nå. Hun kommenterte til og med "å det var små seter" da TG byttet ut 747 med 777 slik at vi mistet F seter til fordel for C på veien hjem..
Ved en konvensjonell nødlanding er det nok hipp som happ. Var noen som undersøkte det på et eller annet tidspunkt og der flyet knekker i flere deler er man logisk nok mest utsatt i fronten. Samme gjelder nødvendigvis når man faktisk får nesestup... Men sannsynligheten for dette er jo svimlende lav uansett, så jeg tar mine sjanser på rad 1 så ofte det går
For vår del så må vi ikke sitte oppå hverandre og spesielt ikke på et fly. Derfor var 1 rad på Thai F helt perfekte, akkurat passe avstand Vi hadde også 9 flyturer på en uke og for min del var det opplegget som skulle fullføres og det var ikke aktuelt å fly direkte for min del. Mest mulig F og mest mulig F lounger Men hun var med på opplegget og hadde en flott tur også.
Jeg er tilbøyelig til å være enig. Jeg har bonusfeber og liker å fly, men det er litt begrenset med hvor mye omvei eller ukvem jeg vil tolerere. Har jo litt å gjøre med at man ikke sover spesielt godt på fly, og blir fort veldig rastløs av å sitte stille så lenge. Selv om man skulle ha byttet fly og sånn sett får en time til å bevege litt på seg. Hvis man kan kombinere en slik rute med 23 timer layover så blir det jo litt bedre, da rekker man kanskje og se et og annet. Har snakket om å ta en CT-tur i F til Australia og lurer på om vi skal kombinere det med en open jaw og et par layovers, avhengig av hvordan det passer med flytidene. Kanskje OSL-FRA-(et sted lufthansa flyr til)-Australia-SIN (layover)-CPH-OSL, eller noe sånt.
Som @ValdresBjarne påpeker er SQ C i nykonfigurerte a380 verdt å sjekke ut om du er interessert i nærkontakt. De kan slåes sammen til en stor dobbeltseng. Feks mellom London og Singapore.