Fjordkraft setter opp månedsbeløpet på sin EB-avtale

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 23. des 2020.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    Hva gjør folket?
    (eller er det jeg som har en helt annen avtale..?)

FA10A9EB-56FD-4BFC-8E3B-1E81D0B4F0E0.png

2. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for at du subsidierer strømavtalen min :). Likevel anbefaler jeg at du ringer og ber om prismatch raskest mulig. Jeg har bedt om å bli matchet til en avtale med negativ påslag (-13,7 øre) og beholder dette fra september til mars.

Maggie, kaiarne and Leon like this.
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken avtale er det du matcher mot?

4. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble matchet til Telinet. Dem står ikke lengre på listen. Men kanskje du finner noe som passer deg her: https://www.strompris.no/
    Du mister fremtidig bonusopptjening, men prisdifferansen ser jo ut til å være ganske stor. Jeg fikk forresten ikke bruddgebyr - om det er normalt eller om jeg var heldig kan jeg dessverre ikke si. Jeg fikk tipset også her på IF - takk for det :D.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,747
    Bonuspoeng:
    293
    Agva.no har samme avtale (hadde i alle fall i forrige uke). Jeg linket til den i den andre strøm-tråden.

Tror Agva og Telinet er samme firma, de har samme avtaler, og holder begge til på samme adresse på Lysaker

themichael liker dette
  6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg sjekket strømpriser så var Agva en av disse selskapene som bytter produkter en gang i halvåret (eller oftere) og skrur opp prisen på det gamle produktet. Så hvis man ikke følger med ender man plutselig opp med en av de dyreste avtalene.

Billigst nå (med mitt forbruk)
    AGVA SPOTGARANTI, 233 kr/mnd

Produkter som sikkert var billige før, men koster skjorta nå:
    Agva Spotpris, 718 kr/mnd
    Agva Kraft Spot, 766 kr/mnd

Hvis du vil være ekstra proaktiv, så har de også
    Agva Spot Høstkampanje 2020 med månedspris på -155 kr. Den prisen er garantert i 1 måned, deretter blir du overflyttet til Agva Spotpris (se over).

IMHO er dette lureri av verste slag, og som forbrukere burde vi bare boykotte de helt av prinsipp, selv om man kan spare noen få kroner hvis man bytter strømleverandør en gang i måneden..

Tiden vår er også penger.

Forøvrig har jeg selv GE markedskraft og dagens pris er 28.373 øre/kWh. Greit nok, jeg betaler kanskje en hundrelapp mer per måned, men jeg har bedre ting å finne på. :)

Hvis jeg regnet rett så vil GE trumf-avtale gi meg rundt 100 trumfkroner per år. Det er ikke akkurat noe å rope hurra over det heller.

themichael, EndreD, ChrisTW and 2 others like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,563
    Bonuspoeng:
    183
    2020 ender opp med at jeg får godt betalt for strømmen min :D Totalen blir 20K eb poeng pluss diverse cashback/viatrumf/kampanjer for ca 2500 når strømforbruket er trukket fra. Krever litt jobb men jeg mener det er verdt det. Tviler på at dette vil fungere like godt til neste år.

EndreD liker dette
  8. holmen

Likes mottatt:
    64,747
    Bonuspoeng:
    293
    Har sagt det før, og sier det gjerne igjen.
    Disse strømavtalene må man følge nøye med på. Man må huske å bytte i tide, og ikke la seg lokke av lave priser uten å finne ut hva som skjer om en måned.

Avtalen jeg har hos Agva gir meg -13,7 øre i påslag i 6 måneder. Jeg har derfor ikke betalt for strøm siden september. (Tenker ikke på nettleie nå). Men, jeg har satt opp alarmer og påminnelse om å bytte avtale før det har gått 6 måneder.

Alle må følge med, lese alt, og huske å bytte når lokketilbudet går ut.

Man kan godt boikotte disse selskapene, eller så kan man benytte seg av muligheten til å spare penger. (Som jo egentlig er det vi driver med når det gjelder bonuspoeng også) Hvis man bruker mye strøm, er det mye penger å spare.

themichael, Calling, Maggie and 2 others like this.
  9. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring med Telinet? Minus 15,2 øre kWh 6 mnd nå.

10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg skal innrømme at jeg var lenge motstander av trumf nettopp fordi det gjør det dyrere for alle, men så snudde jeg og fant ut at jeg skal være en av de som tjener på det :-D

Skal derfor ikke se bort i fra at jeg kommer til å bytte strømselskap oftere i fremtiden.

Jeg har bare brent meg på bokklubben-kampanje tidligere, fordi jeg ikke husket å kansellere tidlig nok. Kjenner meg selv dessverre for godt. Det er så klart litt lettere med 6 mnd forutsigbarhet, Nå husker jeg ikke hvilke betingelser jeg leste i går, men en av de sa spesifikt at de kommer til å starte leveringen snarest mulig. Så det var ikke rom for å legge inn en bestilling allerede nå med portering om 6 måneder..

Ser forøvrig at i dag så troner Kraftriket AS med "WebSpot" på øverste plass med -12,60 øre/kWh.

Det burde ikke vært lov å gi negativt påslag på strøm... vil vel håpe forbrukerrådet kommer på banen etterhvert

holmen liker dette
  11. holmen

Likes mottatt:
    64,747
    Bonuspoeng:
    293
    Enten må man følge med og bytte støtt og stadig, eller så må man finne en avtale som gir det man ønsker og beholde den. Hvis man gjør det siste, så får man ikke den laveste prisen, men man slipper å bli flyttet til en annen avtale etter X tid. Da blir det som oftest MYE dyrere. Og det er de kundene strømselskapene lever på.

12. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    hm, jeg har EuroBonus-avtalen siden september, og har ikke fått sånn beskjed som OP. men kan vi som byttet til fjordkraft med 10k poeng gjøre prismatch?
    det er kun 2 mnd igjen med avtalen, før man kan si opp.
    så det er kanskje bedre å bare vente 2mnd og så bytte til noe annet som frister med poeng da

13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,528
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk 10k poeng (med 6mnd binding), byttet på prismatch ca en mnd etterpå har nå påslag på -14,6 øre og betale ikke bruddgebyr fordi jeg fremdeles er kunde. Får jo bare ikke 3000 poeng neste år, men det går fint.

Når binding går ut bytte jeg, og så tilbake igjen når er en ny 10k kampanje :)

Gribb and Maggie like this.
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    Da ble det prismatch hos Fjordkraft med 6 mnd. binding på -12,7 øre/kWt.
    Kan sikkert få til bedre men fornøyd med det.

themichael and Maggie like this.

Del denne siden