Flau artikkel på forsiden...

Tråd i 'Nyheter' startet av Ida, 02. okt 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    ...jeg håper virkelig at insideflyer fikk mange, gode, kroner for denne mølete artikkelen som ligger på forsiden av nettstedet akkurat nå: https://insideflyer.no/fordelene-kabinansatt-emirates/

For å si det på kav nord-norsk, detta e jo rein mainnskjit :p Hvordan kan man forsvare å ha denne propagandaen fra Emirates på forsiden? Eller misforstår jeg, kanskje dette er en del av et nytt samarbeid med Emirates? Er de tilbake på sponsorsiden? Må man ikke markere reklameinnlegg med "dette er reklame / sponset" på blogger i Norge?

Og hvis de er tilbake på sponsorsiden: burde det ikke være en form for kildekritikk eller kritisk tanke i det man legger ut? Nederst står det at man har hentet dette fra yahoo news - noe hele artikkelen roper og skriker at den er, siden det ikke er lest gjennom den en eneste gang etter å ha trøkka den gjennom google translate. Sorry å si det, men dette var skikkelig flaut.

Denne "artikkelen" har blitt diskutert svært fyldig på en lukket gruppe for cabin crew internasjonalt, hvor den har blitt fullstendig avkledd.

Så jeg sier det igjen, jeg håper dere fikk en feit sum penger fra Emirates for denne reklameartikkelen.... For artikkelen har like mye "genuinitet" som juksegullet ombord hos Emirates :p

2. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Flaut og flaut... det er insideflyer og det er søndag, en lett flyrelatert sak man leser og blar videre, forventet ingen dyp undersøkende gravejournalistikk her. Jeg videresendte den tilogmed til kona og lurte på om hun angret på yrkevalget sitt. ;p

Thomas123, kaijoar and Eddie47 like this.
  3. jonss

jonss Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Et snev av kildekritikk må man vel kunne be om.
    Dette var flaut.

Fjordheim, NoLimit and milehigh like this.
  4. NoLimit

NoLimit Bonushore

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Enig med Ida, dette var ikke bra. Det er generelt uheldig hvis man har begynt å ta betalt for å skrive positive artikler uten substans eller kildekritikk her inne...

ArrogantBastard and Fjordheim like this.
  5. lMartin

lMartin EBG Milehunter

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er vel Emirates en av Insideflyer sine samarbeidspartnere, så det er vel kanskje ingen nyhet i seg selv, men det burde i alle fall fremkomme at det er en sponset artikkel / annonse.

6. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    43
  7. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Her er jeg helt enig med Ida (og diverse andre), flaut å lese dette på innside flyer, trodde at dere var mer seriøse enn dette

ArrogantBastard liker dette
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    1,072
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig jeg har misforstått dette, men når det årlig er 200 000 søkere til disse jobbene så må det jo være noe positivt??

Kanskje de fleste alternativene hadde vært verre?

Wiolenze, milehigh and RoadKing like this.
  9. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,565
    Bonuspoeng:
    113
    For å gjøre det klinkende klart: ingen av artiklene på førstesiden er betalt. Ferdig med det.

Vi har en rekke nye talenter som skriver her, vi tar kritikk, tar en prat og tar steg til å forbedre oss

God helg!

jonss, Kristian, Outback_Oggy and 5 others like this.
  10. Chrisbgg

Chrisbgg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Med en gang man tjener mindre enn den gjengse Nordmand, er det jo i manges øyne Sosial Dumping... Og protestene kommer fra menn i dress fra Dressmann.. uten at de helt ser ironien i det..

Wiolenze and Eddie47 like this.
  11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    589
    Bonuspoeng:
    113
    Vil heller har artikler som den om Norwegian, i dagens papirutgaven av DN, men da blir det nok lite i kalenderen i år :)

12. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt greit å ha forskjellige meninger, alt jeg etterspør er kildekritikk og nyanse. Det som ligger der nå er så ensidig og pompøst at det like gjerne kunne kommet rett ut av det nord-koreanske propagandamaskineriet :p Forøvrig er jeg ikke mann, ikke har jeg dress fra dressmann eller hm, og ikke tjener jeg mer enn den gjengse nordmann, kvinne eller midtøstenansatte CC :)

Outback_Oggy and Chrisbgg like this.
  13. chrt

chrt EBD men vurderer nå andre allianser...

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    I går var jeg også en av disse som mer eller mindre ble litt "irritert" over denne artikkelen. Det at den var dårlig skjønner alle. Fint at noen andre enn meg tok ballen først, for om ikke så kunne det blitt utdelt gult kort...

Først: Jeg er veldig fornøyd med insideflyer, og leser daglig selv om jeg ikke postlegger så mye. Det må være rom for ulik kvalitet på artikler. Men det er som noen skriver: Reklame bør (les: må) merkes dersom det forekommer. Om ikke så bør nok redaksjonen unngå "reklameomtaler" som er kjøpt og betalt andre steder - for så å kopiere disse.

Den ene omtalte nettsiden ; aviationrepublic.com har for øvrig gode titler om man søker på Emirates: (test selv: http://www.aviationrepublic.com/?s=emirates)
    -- 11 INSANE PERKS OF BEING AN EMIRATES FLIGHT ATTENDANT
    -- REASONS NOT TO APPLY FOR EMIRATES AIRLINES
    Og dette var de to øverste artiklene.
    Vi skal heller ikke glemme dybdereportasjen om Emirates som ble publisert i Svenske Expressen (?) som gjennom intervjuer med ansatte avslører groteske arbeidsforhold, herunder overvåkning, mangel på rettssikkerhet ved "tvister" og mulig tap av formue/opptjent lønn dersom man blir sagt opp... Her husker jeg dessverre (eller kanskje heldiggvis) bare bittelitt...

Jeg vil videre foreslå at man som regel lager tilbakelenker til alle kilder som brukes. Det er både høfflig, og innenfor det man forventer i dagens online-journalistikk. Det bidrar også til mer informasjon for lesere :)

14. OttoL

OttoL Senior Medlem

Likes mottatt:
    297
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ingen formening om arbeidsvilkår hos Emirates, men kan jeg høflig foreslå en språkvask før slike ting blir lagt ut på forsiden? :rolleyes:

ericwiks liker dette
  15. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    825
    Bonuspoeng:
    113
    En av fordelene er altså å tvinges til å bo der hvor Emirates sier du skal bo? :D Kjempe stas!

Petter B-C and Ida like this.
  16. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Det står også at de får et "fritt kvarter", men jeg finner ikke helt ut hva det er. Er det kanskje når de trekker for gardina på langflyvninger? :p

(NOTAM: Jeg vet godt hva "free quarters" er, men oversettelsen er jo morsom... :p )

17. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Big deal........
    Hadde det vært VG eller lignende hadde vil jeg også reagert, men dette er vel at nettsted drevet av frivillige, og da får vi vel tåle både skrivefeil og artikler som ikke er helt korrekte bestandig.
    Mange synes nok denne artikkelen også er god, hadde jeg vært 20 år og uten familiære forpliktelser hadde dette vært helt topp. Jeg hadde temmelig sikkert vært en av de som kunne troppet opp på intervju hos Emirates, om ikke annet bare for å oppleve verden fra en annen side enn det vanlige.
    Insideflyer får fortsatt tommel opp fra meg!!

veeegard, Wiolenze and Eddie47 like this.
  18. OttoL

OttoL Senior Medlem

Likes mottatt:
    297
    Bonuspoeng:
    63
    Så du mener at kildekritikk og godt nok skriftspråk ikke er så farlig? Interessant.

19. Wiolenze

Wiolenze Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke enig med @Ida om at det er en flau artikkel, og trenger jo ikke være det. Regner jo med at de som søker jobb gjør en litt grundigere sjekk av betingelsene. Uten at jeg vet for mye om arbeidsforholdene så virker det jo ikke lovende med norsk bakgrunn, men for mange av de som jobber der er det nok ett helt greit alternativ.

La @peterfox få litt fred da.

Eddie47 and Fredrik81 like this.
  20. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Her må jeg arrestere deg, for nå bygger du stråmenn. Altså at du argumenterer mot noe som ikke eksisterer.

For det første, sier du "trenger ikke være det" - uten at du argumenterer for hva du mener med det. Tror jeg. For det som følger er ikke noe særlig til argument.

Deretter lager du en stråmann som om at eneste problemet med artikkelen er arbeidsforholdene til CC i Emirates. Jeg kan love deg at om det var det eneste som var problematisk, så hadde jeg aldri laget denne tråden. Det kan jo også sies at av alle bedritne arbeidsforhold nede i midtøsten, så er Emirates de som er "best i klassen", så jeg hadde i grunnen ikke brydd meg om det var en gjennomsnittlig artikkel om CC i Emirates. Hadde fnyst, og latt livet gå videre. Poenget er altså ikke å diskutere arbeidsforholdene. Det er artikkelen i seg selv som er problematisk.

For det tredje er det ingen som har sagt at peterfox skal "tas" - så hvorfor føler du behov for å gi han fred? Altså, jeg har personlig (uten å engang være redaktør her inne) fått oppleve kjefting, mobbing, drittkasting, syrlige kommentarer, spekulasjoner om mitt privatliv, og gud vet hva folk ellers har gjort. Er det greit at det skal kunne storme sånn bare for jeg er ei ung jente, eller er det en grunn til at en voksen mann ikke skal tåle så vondt som at man klager på konkrete ting?

*Har man så dårlig tid at man ikke kan lese gjennom en auto-oversatt artikkel og fjerne de jævligste skrivefeilene, så burde man la være. Kvalitet over kvantitet, er det noe som heter.
    *Hva med å tenke litt gjennom hva man publiserer, som f.eks resirkulering av artikler som helt sinnsykt åpenbart er sponset av Emirates en gang i tiden? Igjen, kvalitet over kvantitet - her hadde det nesten vært bedre om Insideflyer i det minste hadde fått penger for å spre reklame for stillinger i Emirates.

Hadde det enda vært noe smått, bagatellmessig. Men dette var flaut, og det er den peneste, snilleste måten jeg kan si det på. Det har vært konkrete, begrunnede årsaker til kritikken - og jeg med flere har lagt fram forslag til hvordan det kan gjøres bedre.

Sorry, men det blir for dumt å skulle stå der med gråtekonetendenser så fort det kommer litt kritikk. Hvis dette er nivået som insideflyer skal holde framover kan man like gjerne legge ned hele sjappa. Hvem i alle dager vil lese autooversatte artikler som er så resirkulerte at de til og med er gamle betalte reklameartikler som har gitt andre nettsteder inntekter. Har man så lite å skrive om, det skjer da virkelig mer i luftfartsverdenen enn at man må synke så lavt.

ArrogantBastard and lMartin like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden