Flerer reiser på en PNR, får bare sjekket inn på første

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 19. febr 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    I en rekke av luksusproblemer i verden står jeg i følgende:
    Har en reise med utreise i kveld, overnatting i Oslo og så videre kl 7:45.
    Jeg får sjekket inn på dagens reise, men jeg får f... ikke muligheten til å sjekke inn for i morgen tidlig, dette selv om jeg fikk en tekstmelding tidligere i dag "du kan nå sjekke inn på sk-blablabla".

    Dette er jo i utgangspunktet en smal sak, men det irriterer meg da jeg liker å ha god kontroll over setekartet på mine kommende reiser så fort innsjekk åpner, slik at jeg kan ta eventuelle nødvendige grep for å sikre ledig midtsete så langt det lar seg gjøre.

    Jeg har sjelden sammenhengende utreise med overnatting så er ikke helt kjent med problematikken, men jeg føler at dette kommer i samme gate som utreise og retur på samme dag, da må jeg vel gjennomføre første reise før jeg kan sjekke inn på returen.
    Mens har jeg flere på samme dag får jeg inn alle på en gang.

    Noen tanker om dette?
     
  2. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Har opplevd dette selv, det har bare skjedd hos meg hvis jeg sier nei til å sjekke inn på senere flighter på samme PNR. Så fort første filght er unnagjort, får jeg melding fra SAS om at jeg kan sjekke inn på neste flight.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk ingen alternativ om å sjekke inn på senere flights.
    Har også forsøkt å slette min sjekk-inn og sjekk inn på nytt.

    Det gikk ikke og interessant nok så fikk jeg beholde mine sekvensnummer på 2-5.
    Får satse på at de klarer å fikse det når jeg kommer til flyplassen så jeg får sendt bagasjen hele veien. Er ikke vits å dra den ut og ned til byen for en natt.
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Testet via APP'en? Sist helg hadde jeg en MR OSL - HAM - CPH - OSL og da kunne jeg sjekke inn på alle leg's men da med forbehold om at jeg ikke skulle sjekke inn bagasje
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Jeg bruker kun app for innsjekk.
    Har dog testet nettet også uten hell.
    Til og med forsøkt denne legg til flight i appen uten at den klarer å fiske frem neste tur..
     
  6. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Tidligere har det ikke vært mulig å få sjekket bagasje til å overnatte på OSL. SAS vil ikke tillate det. Er usikker på om det er blitt noen endring siden jeg spurte sist, for 2,5 år siden.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk det fikset på flyplassen:)
    Er sjekket helt frem nå, men kun på fysisk boarding card, ikke i app.

    Men det fikser jeg nok når vi lander.

    Har også fått overnatting for bagasje på CPH tidligere.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    CPH er ikke noe problem, men OSL har iallefall tidligere motsatt seg, muligens pga kapasitetsproblemer. Kanskje dette blir endret når de nye terminalene åpner.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er endret. Våre kolli er sjekket hele veien nå, videre i morgen. Det er ikke første gang vi har gjort dette på OSL.
    Mulig det er enklere med EBD, men tror det går av seg selv:)
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg våknet opp i dag plinget det i mobilen og da stod det at jeg nå kunne sjekke inn på alle 3 legs for i morgen. Gikk inn i APP'en, sjekket inn på 3 legs og da kom det opp: ett eller annet svada om at det kun er mulig hvis man ikke skal sjekke inn bagasje men det trenger man jo ikke på MR :D
     
    RoadKing liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten ferdig med min MR. Så mørkt i morges da vi forlot Gardermoen 40 min etter rutetid. Heldigvis var vi flere som skulle til Gdansk, så flyet ble holdt igjen og dermed holdt mine to enveisbilletter.

    Underveis oppdaget jeg at jeg hadde glemt pass, men det har heldigvis gått bra, ingen id kontroller.

    Gullstua i CPH er stappfull, har ikke sjekka tavlene men har en mistanke om at det er mye forsinkelser på LH og, ser bl.a. At både Emirates og Thai som var her når jeg fløy ned fortsatt står her snart 3 timer senere.
     

Del denne siden