Flest menn her

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ina, 20. aug 2018.

  1. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    Tenker jo at kvinner må være like glad i å reise som menn, men hvorfor er det så få kvinner som er aktive på forumet, er det færre kvinner enn menn som er opptatt av å reise first class/business class/bonus/status eller er det andre grunner?
     
    LN-FHU and Edvard like this.
  2. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Dette kan bli en interessant tråd ...


    Snacky
     
    Wiolenze, LarsR, LN-FHU and 3 others like this.
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror rett og slett at jenter generelt ikke er like nerdete som oss.

    Men @ina burde kjenne jenter bedre enn oss?
     
    LN-FHU liker dette
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste jeg kjenner er opptatt av å reise billigst mulig, i stedet for å legge på noen hundrelapper slik man får poeng eller en mer behagelig reise.. Ikke så mange jenter som er opptatt av beinplass heller (undertegnede er 196cm på sokkelesten). Det var slik jeg begynte å smake på business.. :)
     
    LN-FHU liker dette
  5. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Før noen andre gjør det vil benytte meg av min rettighet (og borgerplikt anno 2018) til å føle meg #krenket.

    Å i det hele tatt antyde at det er forskjell mellom kjønnene finner jeg utrolig provoserende og revolusjonært.

    At det er flest menn (eller folk som identifiserer seg som menn) er selvsagt en ren tilfeldighet.
     
    Shyneno, milehigh, Anton80 and 7 others like this.
  6. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Det har seg slik at menn som oftest er sterkere representert i ytterpunktene. Dette gjelder de fleste bransjer og interesser, der menn oftest er i flertall blant de mest ekstreme i begge ender av spekteret. Kvinner holder seg oftere innenfor det som anses som "normalt". Det finnes forskning som støtter dette.
     
  7. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Om man reiser for jobben og har masse penger til overs er det jo enkelt , men jeg har inntrykk av at flesteparten her må ofre tid og hardt tjente penger for å få til disse turene.
    Setter det litt på spissen for å forstå verdien av en dyr flytur her.
    Jeg har jo sett intervju med Caroline og vet at det finnes kvinner som elsker å fly, men det virker som de er i mindretall her eller? De jobber kanskje som flyvertinner .
    Når det kommer til ytterpunktene så er det kanskje psykologiske forskjeller mellom kjønnene hva vi synes det er verdt å betale for? Betyr flyturen i seg selv mer for menn enn kvinner? De av dere som reiser med kvinnelige partnere og venner, setter de like mye pris på opplevelsen som dere?
     
    watchaddicted and LN-FHU like this.
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Min bedre halvdel gjør det. Men hun ville aldri brukt penger hun selv tjener på biz og velger da heller og bruke de på feks er bra hotell. Men hun er rimelig happy når vi flyr C eller F på mine poeng ;)
     
    Robert H and LN-FHU like this.
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er glad eg slepp å kjenne meg krenka av denne tråden, og eg skal ikkje uttale meg om kvifor det er slik.
    Eg er oppnevnt av fruen til å ta meg av bonusjaget, og ho er glad når ho årleg får kjøre F, C og får sjå bilete av @veeegard og @Upsaker i badekar
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Hvem er Caroline?
    Så du er ute å samler poeng mens kona sitter hjemme å ser på bilder av @Upsaker og @veeegard i badekar?:eek::p
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Min kjære setter pris på bonuspoengene og at vi kan oppgradere for poeng, og hun gjør sitt for å bidra til flere poeng, men research/nerdingen er delegert til meg. Til gjengjeld så er hun en større bilnerd enn meg..
     
    MadsVaHa, LN-FHU, ina and 2 others like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Muligens ikke helt politisk korrekt, men er kanskje litt urinnstinkter som rokker ved mannen og hans ønske om å fremstå som suksessfull.
    "Jeg har største og beste sete på flyet, mao jeg er best." Menn er nok i mange tilfeller også mer opptatt av statussymboler en kvinner.
    Alle liker jo luksus, men ikke alle strekker seg like langt for det. Og mange bryr seg vel egentlig ikke så mye om det..

    For min del handler det nok mye om å "slå systemet", mao få mest mulig ut av minst mulig. Tanken på at jeg kan fly første klasse bare ved å kjøpe bananer i riktig butikk er jo rimelig spennende. Kanskje litt konkurranseinstinkt som slår inn. Og det er igjen kanskje mer utpreget hos menn enn kvinner totalt sett.

    Er nok mange grunner til at det er en overvekt av menn på forumet.
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,753
    Bonuspoeng:
    293
    Min kone forstår meg ikke!

    Hun handler på Rema1000 og nekter å koble SAGA kortet til EuroBonus.

    ..... på den annen side så sier hun at hun er ferdig med Eco på langdistanse!
     
    Shyneno, furlong, alexfins and 9 others like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Her må du rett og slett sette ned foten.
    Alle innkjøp må gjøres hos norgesgruppen, trumf vokser jo ikke på trær..
    Og gi henne et Point Earner-kort :)
     
    Shyneno and LN-FHU like this.
  15. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ganske nerdete , derfor jeg er her, men jeg har til gode å reise i høyere klasse eller bonus reiser, jeg lurer jo på om bonus jaget er verdt det før jeg bruker tid og penger på det.
    Hadde vært hyggelig om flere likesinnede kvinner deler sine erfaringer .
     
    Shyneno and LN-FHU like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,753
    Bonuspoeng:
    293
    Hun liker å sitte godt og spise godt, men hun ser ikke sjarmen med lounger og det at flyturen kan være et mål i seg selv.
    Hun kan like gjerne sitte en time eller to ved gate og lese bok, i stedet for å gå loungen og spise og drikke.

    "Vi får jo mat og drikke på flyet......"
     
    LN-FHU liker dette
  17. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    926
    Bonuspoeng:
    93
    Hei fra en av damene her!
    Hos oss er det slik at mannen reiser så mye med jobben at han ikke er supergira på å reise når han har fri. Mens jeg på den annen side aldri får reise med min jobb så derfor bruker jeg mange, mange timer på nettet for å finne gode tilbud; spennende flyreiser og ulike måter å tjene bonuspoeng. Han er glad for at jeg tar meg av alt dette og er alltid glad for å bli med på de reisene jeg har funnet. Etter at jeg fant dette forumet er jeg blitt enda mer giret og har plukket opp mange nye gode triks fra gutta her. Så kjør på med tips og gode råd!
     
    alexfins, Fredrik81, Kalsnes and 11 others like this.
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusjaget trenger ikke å være så tidkrevende som mange her inne gjør det til.

    Man kommer langt med ett par kredittkort som man tjener poeng på og Viatrumf (med Viatrumf Bonusvarsler i nettleseren).
     
    Xflipper and ina like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,375
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte akkurat samme tanke selv, da jeg snublet inn på forum. Etter første reisen foran i kabinen var det slutt på tanker om at dette tok litt tid og var tungvindt.
     
    Wiolenze, Blaa, ina and 1 other person like this.
  20. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,366
    Likes mottatt:
    28,902
    Bonuspoeng:
    183
    Trenger ikke da noe særlig tid. Tar ikke lengre til å handle på Kiwi enn Coop, fylle på Esso isf Cirkle K. Å bytte litt strømlevereandør og huke inn noen poeng på diverse kort krever heller ikke all verden. Går også like fort å betale med ett AMEX som en debetkort. Og når det først skal flyes med feks SK, legg på noen kroner og kjøp en Plus. Det er ofte overraskende liten forskjell. Betalte 490kr med tur/reur OSL-ALC i sommer, Plus ift M. Med LH ble det neste 700kr mer for 2 pers i C fremfor M, OSL-FRA-PMI-MUC-OSL.

    Lykke til å gi gass
     
    DanH, braathens safe and Eddie47 like this.

Del denne siden