Flied lice. It's delicious! Et reisebrev fra Lufthansa loungen på LHR.

Tråd i 'Reisebrev' startet av KristianSk, 13. juni 2016.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    God kveld.

    Jeg har vært ute å reist i dag. T/R LHR med SAS. Ledig midtsete begge veier. Helmax opplegg. Men dette reisebrevet skal handle om noe helt annet, nemlig en opplevelse jeg hadde i loungen på vei hjem. Der traff jeg nemlig verdens søteste kinesiske gamle dame.

    Jeg har tidligere rapportert fra alle loungene i terminal 2 (https://insideflyer.no/forums/threads/loungerapport-lhr-t2.1615/), men for de som ikke har lest rapporten eller er kjent på LHR legger jeg ved noen bilder.

    Lufthansa har en ganske fin lounge på LHR, og er definitivt den mest praktiske for reisende med SAS. Med mindre man er der om ettermiddagen, da ser det nemlig slik ut og man gjør best i å finne seg et annet sted og sitte...
    [​IMG]

    Den har masser av brus og andre drikkevarer...
    [​IMG]

    Rene toaletter...
    [​IMG]

    Ubegrensede mengder gummibjørner...
    [​IMG]

    Og ser slik ut...
    [​IMG]

    Men enda viktigere, og hvor denne rapporten utspiller seg: den har en liten, men varm buffet.
    [​IMG]

    Når dagens ærend i London var tatt hånd om hoppet jeg på undergrunnen ut til LHR og freste gjennom fast tracken som i T2 faktisk er veldig fast. Jeg vurderte møysommelig hvilken lounge jeg skulle benytte, men ettersom jeg måtte ta hånd om en del arbeid før flyet lettet valgte jeg å besøke Lufthansa. Det var uansett relativt tidlig og jeg antok loungen var temmelig tom.

    Jeg ble ønsket aller hjertligst velkommen og henvist til Senator-loungen. Jeg slang raskt fra meg sekken og gikk bestemt mot buffeten, hvor jeg som tidligere nevnt møtte:
    Det utspilte seg sånn ca. slik...

    Kristian og kinesisk gammel dame står ved buffeten i Lufthansa loungen på LHR.

    Kinesisk gammel dame: Flied lice (peker på panne med fried rice). It's delicious!
    Kristian: I'm sure it is (praktisk detalj: jeg er egentlig ikke så begeistret for ris med egg).
    Kinesisk gammel dame: Do you want some (holder lokket åpent)?
    Kristian: I would love to.

    Og plutselig sto jeg der med en halv tallerken stekt ris.


    Jeg ble såpass sjarmert at jeg er sikker på at hun kunne solgt meg et hus i Shenzhen om hun hadde forsøkt. Det var uansett veldig bra at hun ikke forsøkte det, ettersom et hus i Shenzhen ville skapt flere praktiske problemer for meg selv.
    1. Hus i Shenzhen er sikkert dyrt.
    2. Visa til Kina er tungvint
    3. Det er dyrt å reise til Kina.
      Men ikke minst...
    4. Jeg har vært i Kina en gang, og da evakuerte jeg ala @Fnate før tiden.
    Det er uansett slike ting jeg synes er veldig hyggelig.

    Takk for meg.
     
    drsyk, LineE, ingie and 19 others like this.
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he.. gammel sjarm ruster ikke.
     
    KristianSk liker dette
  3. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Haha for en flott historie fra loungen :) Bra du ikke lot henne selg deg hus i Kina, var sikkert til det beste for alle ;)
     
    KristianSk liker dette
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    @KristianSk, men var den god? Det fikk vi aldri svar på.

    Dessuten, lounge som ikke sorterer gummibjørnene er ikke det store. På den annen side, noe forskjell må det være opp til LH F

    image.jpeg
     
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg ikke all verdens erfaring med LH lounger, men jeg tror nok Senator på LHR er den beste jeg har besøkt til nå.
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden