Florida: Tips for småbarnsfamilie

Tråd i 'Reisemål' startet av TJT, 23. des 2018.

  1. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!

    Vi har tenkt oss en tur til Florida med to barn (4 og 3 mnd). Har vært i Miami par ganger men tenkte å finne ett roligere sted nå, kanskje på vestsiden. Tenker at det blir en tur til Orlando men lurte på om noen hadde tips til barnevennlige steder og andre ting man burde få med seg. Er åpen for både hotell og AirBnB, tenker $2-300 per natt budsjett, og drar i mars en gang.

    Så hvis noen har noen gode tips om gode overnattingssteder eller ting man MÅ gjøre så tar jeg gjerne imot de. :)
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Vi bodde på Vista Cay by Millennium, som er en av flere selskap som leier ut leiligheter i Vista Cay i Orlando. Vi fant en leilighet med 2 soverom til rundt tusenlappen per natt. De har en fullt utstyrt leilighet med vaskemaskin, tørketrommel og kjøkken, en Publix og et par andre butikker i nærheten, og de har svømmebasseng og egen bar i fellesområdet. Ganske fint og kommer nok til å prøve der igjen hvis vi er i Orlando
     
    TJT liker dette
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Område fra Naples til Fort Myers har mye bra strender, vi bodde på Hyatt Regency Coconut Point Resort and Spa og Naples Grande Beach Resort en sommer. Begge bra, dog i øvre skiktet av din range. Neste gang er det mulig at vi kjører en rimeligere variant, kanskje en Residence Inn.

    Vi dropå stranden flere dager, og strengt trenger vi bar et ok basseng, bra renhold og et kjøkken fra hotellet.
     
    TJT liker dette
  4. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært snart 2 uker i Florida nå med små kids (3 og 5,5år) og skal ha den siste lille uka ved fort myers beach. Kan gjøre en liten gjennomgang av våre erfaringer etter endt opphold :)
     
  5. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Det ville vært flott hvis du hadde giddet! Sjekket litt rundt Orlando og var overraskende billige priser. Får mye for $200 per natt.
     
  6. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ett annet spørsmål: Jeg regner med at det blir vanskelig å finne billetter i C, men vil uansett ikke forstyrre folk med to små barn så tenkte å booke Plus. Finner mange ledige plus seter fra OSL til MIA men ingen fra MIA til OSL. Er dette noe som blir lagt ut etterhvert?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kommer til å kansellere C til Miami 2pers 13-22 mars.
     
    DanH and TJT like this.
  8. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Oi spennende! Vet du sånn ca. når du tenkte å avbestille? :)
     
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg følger denne, er på utkikk etter familievennlig hotell i Florida/Miami i mars jeg også. Vi er to voksne + en 4åring. I tillegg blir muligens svoger også med.

    Jeg fikk tak i 3stk OSL-CPH-MIA t/r med SAS i C takket være @ccurrahee . I tillegg bestilte jeg 1stk C billett til for bare noen dager siden på samme flight til svogeren min. Fikk inntrykk av at det var relativt greit med tilgjengelighet nå i jan/feb/mar.
     
    Upsaker liker dette
  10. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Vi (2 voksne og 2 småbarn) reiste over i sas go og det var helt perfekt. Det var veldig mye ledig og vi fikk hele 3stk rader med 2-4-2 for oss selv. Ungene fikk dermed egen seng og masse av plass til å gå bananas når de var våkne (med litt forsinkelse så var vi over 11 timer i flyet og behovet for å slippe ut energi er stort - værtfall for våre). Veldig fornøyd med at upgrade request ikke slo inn. Så sjekk belegget i sas go også :)
     
    Lnbre liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Skal prøve å si fra, og legge inn varsel i tråden om avbestillinger.
     
    TJT liker dette
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Tar opp denne tråden igjen. Vært en gang i Fort Lauderdale uten barn og en gang i området Delray beach-West Palm beach med barn. Fort Lauderdale synes jeg ikke var spesielt sjarmerende, men likte meg godt langs de mindre stedene rundt West Palm beach. Skal tilbake til Florida i november, og vurderer vestkysten denne gangen. Er det fint i Naples - Fort Mayers med barn?
    Vurderer også Disneyworld, men vet ikke om det er verdt det med en på 2,5 år. Innspill? :)
     
  13. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde med barn på 2 og 5 en uke ved fort myers beach. Fine strender og div organiserte shelling og delfin turer. + Sansibel. Det var dog pre-orkan så usikker hvordan det ser ut der i dag.
     
    Jeanette liker dette
  14. Stones

    Stones Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Vi er en familie på 5 (2 voksne, 3 barn 9-12 år) som planlegger tur til Florida 3 uker i juni/juli. Grovt sett er planen Miami - Florida Keys - Orlando - Miami. En del kjøring - men vi vil gjerne oppleve så mye som mulig underveis.

    Har lest oss litt opp på både Miami og Florida Keys, men synes det er litt vanskelig å beregne hvor lang tid vi bør sette av til opplevelsene på øyene - eksempelvis John Pennekamp State Park, Theater of the Seas og Key West. Noen som har tips til dette? Evt. andre aktiviteter som passe bra for barn?

    Vi lurer også på hvor mange dager vi bør beregne i Disney World - i utgangspunktet tenker vi 1 dag per park. Er det for mye/lite?

    Ellers noe vi bør få med oss i Miami - som også barn har glede av?

    Og til slutt - hvor bør vi feire 4. juli? :)

    Ble litt lang denne, men takker og bukker for alle tips.
     
  15. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Florida om sommeren er VARMT, med høy luftfuktighet. Så mitt viktigste råd er: Ikke gap over for mye.

    Og jeg ville valgt å være mest mulig langs kyst - og minst mulig i Orlando. Forstår at Disney World er et «must» men 40 C hver dag uten så mye som en liten bris gir lett gretne barn (og voksne).
     
  16. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Vi var i Florida på høsten med spedbarn, 8, og 11 åring.
    Fløy til MIA og hadde et par netter på Miami beach med det som hører til. (Er jo ikke verdens mest barnevennlige sted)
    Tok leiebil derfra og vestover gjennom sumpen og litt sightseeing og gator feeding.
    Hadde base i clearwater hvor det var helt nydelig for små og store.
    Her finnes også mindre parker, båtsightseeing etc.
    Kjørte derfra opp til Orlando.
    Vi har gjort eurodisney og med bare gutter ble universal prioritert.
    Vi var i parken før åpningstid og hjem etter det stengte. Med litt rutine og planlegging dekket vi begge universals parker på 1 dag.

    ps: vi droppet keys da vi konkluderte med at det blir myyyye kjøring for noe bare vi voksne mest sannsynlig setter pris på.
     
    Stones liker dette
  18. Stones

    Stones Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Takk for tips.. Vi har også vært innom tanken om å droppe the Keys til fordel for noe annet. Clearwater virker jo veldig spennende.
    Sommeren er ikke ideell for Florida, nei, men det er da vi har mulighet - og guttene har håper på å komme til Disney og Universal i årevis. Hehe.
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,151
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    The Keys var for våre unger der de vil tilbake. Theater of the Seas er gøy, sjekk for øvrig @Maggie sine reisebrev. Sval bris fra havet og avslappet sydhavsstemning. Kunne gjerne ha brukt 4-5 dager til der.
    Husk at det er sumpland innover i Florida med tilhørende flygende utysker… Foretrekker kysten, både strender på alle Keys, og oppover Florida til Cape Canaveral.
    Vi kjørte direkte fra Key West til Orlando, det tok ca 8t, men så er våre unger vant med å kjøre SVG-RVK hver sommer…
     
    Stones and Maggie like this.
  20. Stones

    Stones Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk. Veldig bra det reisebrevet fra deres tur i Florida, @Spielhaug. Hvor lang tid brukte dere i the Keys?
     

Del denne siden