Jeg ser det har vært diskutert litt om de nye kabinene til SAS i det siste. Jeg lurer på om noen vet hvilke destinasjoner SAS flyr med de nye kabinene? Er det bare vestover eller flyr de også til Asia (f.eks Tokyo, planlegger en tur dit til høsten, nemlig.) Ser at prisen i Plus Saver er meget overkommelig, men hvis det er et fly med gammel kabin, vet jeg ikke om jeg gidder fly med dem. Da tar jeg heller en omvei med Qatar eller Emirates i Eco (det vanker jo sprudlevann der også) Noen som er oppdatert på dette?
Følger man det resonnementet, så gjelder det kanskje SFO og? Flyr dit 11/3 og det hadde vært gøy å prøvd den nye kabinen. Har de virkelig LAN kjerra enda?
Hva er LAN-kjerra? På Wikipedia-oversikten står A340 og A330 flyene med LN eller OY etterfulgt av tre bokstaver.
LAN-kjerra er en A340 som har gått for LAN før. Har en annen layout enn de andre flyene i SAS' flåte. Har regnr LN-RKP. https://www.planespotters.net/airframe/Airbus/A340/167/LN-RKP-SAS
Som kommentert blir siste A340 oppgradert og klar til juli, så til høsten er du sikker på ny kabin. Eneste er denne berømte LAN kjerra som er back-up fly, og med litt uflaks kan jo denne bli satt inn. LAN kjerra var den beste business klassen i SAS flåten for et par år siden og blir nå den dårligste etterhvert. Trøsten er at det er flate senger hvertfall så man kan få sovet.
Så når vi er nede i Zürich på "drømmedag med SAS" i mai, så er det en av de siste, eller kanskje den site, som blir ombygget vi får se.
Det gledes til alle maskinene er oppgraderte... Det som derimot suger, er at returen min fra Beijing neste måned er byttet fra ny til gammel kabin... :'(
Er ikke sikkert før maskinen har tatt av fra CPH hvilken config du får Skal til SFO med dama i april og foreløpig har vi gammel bort og ny hjem. Jeg (som er noe annerledes) håper jeg får en siste tur i gammel C før den pensjoneres. Skal uansett bare drikke, spise og se ut av vinduet til SFO så
Det er nå tre SAS A340-maskiner (med unntak av LAN-maskinen) som ikke har fått ny kabin. Kun to av disse flyr aktivt: Her er ca. datoer på når de resterende A340-maskinene skal være klare: I Zürich nå: LN-RKG - 19. mars Maskiner på tur: OY-KBC - 30. mai OY-KBD - 29. juni
Sitter dessverre bak i bussen med et reisefølge sammen med seks andre, og de skjermene er så sykt kjipe bak der... Hadde vært fint å få ny kabin hjem, mens på veien bort kunne det vært gammel, da det uansett er en nattflight.