Fly til SZX og videre fra HKG?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Gullars, 03. sept 2019.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mulig å fly til SZX og videre fra HKG på samme måte som man kan fly til NRT og videre fra HND (eller til ICN og videre fra GMP)? Ser jo at flyplassene ligger veldig nærme hverandre...
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    SZX er vel untatt fra reglene om 24 timers transitvisum i Kina, så du må vel isåfall faktisk ha visum til Kina. Og hvordan mulighetene er for å få visum i utgangspunktet med returfly fra HKG istedenfor fastlandskina vet jeg ikke...
     
    Gullars liker dette
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ikke rett frem ut, med andre ord.
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Tror man kan få 5-dagers SEZ-visum ved ankomst. Flyplassen har i alle fall et VOA-kontor. Undersøk gjerne nærmere.
     
    Gullars liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke 5-dagersvisumet kun gjeldende ved ankomst fra HKG?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke et krav at du kommer fra HKG som i flyplassen, men siden Shenzhen er en av disse byene med spesialvisum gir det mening for meg om det går an å få det på flyplassen også. Det er kanskje ikke alt der borte som gir mening dog.
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm... veldig interessant. Er det den kinesiske ambassaden man ringer for å få fasit på dette?

    Edit:
    Ikke mulig: https://www.thetravelbrief.com/brie...now-to-get-the-5-day-shenzhen-visa-on-arrival

    • Finally, you cannot get this visa at the Shenzhen airport. This visa on arrival is only available at the two land crossings specified above
    Da gjenstår jo fortsatt spørsmålet om jeg kan få 24t opphold, eller i hvert fall nok til å komme over grensen til Hong Kong?
     
    Last edited: 03. sept 2019
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Er tanken å kombinere disse som en mellomlanding på en bonusreise uten bruk av open jaw? Såvidt jeg vet er det ikke avstanden mellom flyplassene som styrer om dette er tillatt, men at flyplassene ligger inne som et Metropolitian Area hos IATA. Det vil overraske meg om dette er tilfelle for SZX og HKG, spesielt pga ulike visumkrav.

    https://wikitravel.org/en/Metropolitan_Area_Airport_Codes
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    Helt riktig, og da høres det ikke ut som om det er mulig.
     

Del denne siden