Flyansatte avslører de skitne hemmelighetene

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Bizflyer, 02. april 2014.

1. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Cecilie liker dette
  2. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke mye interessant når mye er direkte tull, noe er tabloidisering av fakta og resten ikke er noe hemmelighet. Siden når har det vært en hemmelighet at lufta på fly suges inn gjennom motorene? Det har jo vært ramaskrik om forgiftninger osv, og Dreamlineren henter derfor ikke luft gjennom motorene (mener det er ett annet fly som også har det slik, husker ikke i farta hvilket).

-Er det en skitten hemmelighet at oksygenet ikke varer evig på et fly? Helios flight 522 sier jeg bare.
    -Motorluft, as mentioned.
    -Du bør selvsagt ikke drikke vann fra doen når det er skiltet med stort varselskilt.... At du ikke skal ta på det er tullete, hvis ikke vannet kan brukes til å vaske hender - hva er det da til? Det er aldri i nærheten av toalett-tanken så vidt jeg vet.
    -Det er en selvfølge at doen skal kunne låses opp fra utsiden. Folk kan besvime der inne, mistanke om foul play, røykere etc - man må kunne stoppe de.
    -Har aldri før hørt om stjålne redningsvester, men det har lite betydning da jeg alltid per kabinens instrukser finner nærmeste nødutgang, planlegger potensiell evakuering (ser meg ut mennesker som kan bli hindringer etc) og ser hvor redningsvesten er slik at jeg i en nødssituasjon ikke må lete. Ingen skitten hemmelighet, hvis flyet mangler redningsvest er det et brudd på myndighetspålagte regler.
    -Selvsagt er tepper i vakumforseglede poser rene, og selvsagt er det mye rart som har vært på et bord i economy class....
    -Selvsagt har kapteinen makta når dørene lukkes, men skrive ut bøter og testamenter må være i en kiosk-roman. Hvorfor venter ellers politiet på bakken, hvis kapteinen kunne skrevet ut bota sjøl? :p
    -Så vidt jeg vet er håndtaket der for å dra døra inn når du lukker den...
    -Hjelper alltid å være fint kledd eller venn med noen for å få upgrade, siden når var det en skitten hemmelighet?

SASDC8 liker dette
  3. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er vel vi litt mer opplyste når det kommer til fly enn almuen, Ida! ;)

Men for mange kommer nok dette som ganske sjokkerende opplysninger.... :eek:

4. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en kamerat som var ute og fløy med et amerikansk selskap tidligere denne uken. Han oppdaget at vesten manglet, gav beskjed til en av FA'ene og sendte selskapet et liten "tweet" om incidenten (inflight wifi)
    Ved ankomst stod det noen klare med en ny vest, klar for installasjon under setet.

Power of social media? Yep.

(flyet var ikke fullt og så vidt jeg forstod det, løste det seg inflight ved at han flyttet seg til et annet sete)

milehigh liker dette
  5. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri forstått dette med flytevest under setet.
    Er nesten like dumt som om de skulle ha fallskjermer på ubåt!

EB liker dette
  6. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
  7. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,236
    Bonuspoeng:
    113
    Genialt !! Må få dette installert som obligatorisk sikekrhetsutstyr snarest !!

SASDC8 liker dette

Del denne siden