Flyet fra Tokyo til København kraftig forsinket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av gregas85, 14. nov 2015.

1. gregas85

gregas85 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    SK984 fra Tokyo ti København har store forsinkelser.

Flyet kom 2 timer forsinket fra København og ombord fikk vi (jeg er en av PAX) beskjed om å forlate flyet pga teknisk feil som må repareres. Flyet har akkurat forlatt gaten uten passasjerer og er tauet et annet sted. Uvisst hvor lenge vi må vente.

Dette er andre gangen jeg opplever lang forsinkelse med A340 flyet til SAS. Sist uke (6 november) kom vi oss avgårde 3 timer forsinket fra CPH til NRT.

Noen som kan sjekke hva skyldes denne tekniske feilen ? Vi fikk ingen beskjed. Er det normal praksis at pax bes forlate flyet ?

2. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    1,609
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som du/dere har rett på noe kompensasjon ihht EU261/2004

3. gregas85

gregas85 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Da kom det en oppdatering at flyet er forsinket til kl 0845 i morgen !!

4. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    Huff real forsinkelse der gitt. Regner med dere får ordnet mat og overnatting. Kompensasjonkrav kan du sende inn også.

De visste vel at det var en ganske alvorlig feil på flyet da de ba folk forlate det igjen.

5. gregas85

gregas85 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Da ble vårt fly 21 timer forsinket. Ny avgang kl 0830 søndag Tokyo tid. Fikk beskjed at de henter inn et nytt erstattigsfly fra Shanghai. Får fortsatt ikke noe info på hva slags feil det er . Regner med at dette flyet skulle fly et annet sted lørdag ettermiddag og denne avgangen blir dermed også innstilt.

Det ble veldig tungvint med hotell og overnatting. SAS sa at alle passasjerer måtte booke hotell selv. Slitsomt for mange barnefamilier.

6. shyneno

shyneno Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    280
    Bonuspoeng:
    63
    jeg trodde sas var bedre enn norwegian når det ble forsinkelser?

tok jeg feil?

7. gregas85

gregas85 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Her er informasjonen vi fikk fra SAS.

Attached Files:

8. Scandipendler

Scandipendler Senior Medlem

Likes mottatt:
    718
    Bonuspoeng:
    93
    Ufattelig dårlig service, helt nede på Norwegian-nivå. De gangene jeg har vært forsinket med UA, Lufthansa og Austrian og behøvd overnatting, har jeg simpelthen fått en voucher til et hotell nær (eller på) flyplassen. Det burde SAS også ha ordnet i dette tilfellet, som et minimum.

9. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    Svært svakt håndtert av SAS på en utestasjon hvor de har daglig avgang og folk på bakken til å ordne den slags.

10. gregas85

gregas85 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Snakket med SAS igjen og når vi lander i CPH søndag 12:20 (planlagt) så er alle fly fra CPH til OSL helt fulle frem til kl 19.00. Det er flere fly som går tidligere (1425, 1525 og 1700) men de er fulle. SAS nektet å sette oss to på dem selv om vi har begge diamant kort. Her ser man virkelig value for EBD.

Tror det blir lenge til jeg setter meg på SAS på long haul.

milehigh liker dette
  11. Herlov

Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    3,555
    Bonuspoeng:
    113
    Synd å høre om forsinkelse fra NRT. Sånt er kjipt.

http://insideflyer.no/forums/threads/en-forskrekkelig-opplevelse-med-sas.2537/#post-33128

Jeg trodde du allerede hadde lagt Diamantkortet på hylla etter denne episoden?

12. haakonks

haakonks Senior Medlem

Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Hva venter du deg egentlig? At de skal kaste av andre passasjerer for at du får plass?
    Snakk med de når dere kommer til CPH, og spør om å bli satt på stand-by.

Ida and Herlov like this.
  13. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vanskelig å booke dere inn på fulle fly, men det er alltids muligheter å komme med som standby.

Forstår ikke helt poenget med "value for EBD", det er vel ikke opplyst om fordeler som at man laster av andre pax fra fulle flighter såvidt jeg har sett.

Trety, Ida and Herlov like this.
  14. haakonks

haakonks Senior Medlem

Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Det er heller ikke noe poeng å begynne med dette når de fremdeles er i Tokyo, og ankomst København fremdeles er ganske usikkert...

Har selv flere ganger kommet inn til CPH med forsinket IC fly, og da har standby, etc. blitt ordnet ca. et par timers tid før landing i CPH.

Ida liker dette
  15. RemiWM

RemiWM EBS

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde dette vært en rødsnute, hadde denne hendelsen vært slått opp stort i media...

16. haakonks

haakonks Senior Medlem

Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ser hva som er i nyhetene nå så tviler jeg på at de hadde brydd seg.

17. RemiWM

RemiWM EBS

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Enig med deg. Tragisk hendelse i Paris.
    Men en liten notis i hvertfall hadde det vært om det var en rødsnute. Jeg har pløyd omtrent alt av nettaviser opp og ned det siste døgnet uten å legge merke til noe om denne forsinkelsen.

18. NoLimit

NoLimit Bonushore

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Snakk om å være høy på seg selv bare fordi man er EBD. At andre betalende passasjerer skal kastes av flyet bare fordi du er EBD sier mest om deg! Er flyet fullt så må du pent stå over som alle oss andre...

19. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD) InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    260
    Bonuspoeng:
    63
    Det er da fordi ingen av passasjerene som syns det er så dårlig at de har tatt kontakt med pressen da.

Ida liker dette
  20. gregas85

gregas85 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    For en usmakelig kommentar. Snakk om å snu opp & ned alt jeg har sagt her.

Jeg har ikke sagt at andre betalende passasjerer skal kastes av bare fordi jeg har EBD kort !! Flyselskapet har mulighet å sette passasjerer på standby liste da det nesten alltid er noen som ikke dukker opp.

Jeg skulle ha likt å se hvordan du reagerer om SAS hadde sagt til deg her i Tokyo at du må finne hotellrom for deg selv blant 300 andre passasjerer når det er høysesong i Tokyo og alle hoteller nær flyplassen er fulle. Jeg vitnet mange som ikke fikk seg et rom og flyselskapet sa at de ikke kan hjelpe dem.

milehigh liker dette

Del denne siden