NRK Urix har skrevet en artikkel om Tupolev 154 i lys av de siste dagenes hendelser. Noen interessante historier og opplysninger finnes her .. Er det noen som ville nølt med å reise med en TU-154? https://www.nrk.no/urix/flyet-med-den-grusomme-historien-1.13295448
Ville ikke tenkt meg om sålenge det var en vanlig flight. Operert av det militære så ville jeg heller ikke tenkt meg om, men da hadde jeg stått igjen på bakken
Jeg hadde vært skeptisk selv til å fly med det, men hvis jeg tør å gå rundt i noen bakgater i Kuwait City så hadde jeg kanskje vært tøff nok til å fly i en "flying coffin" allikevel.
Ville nølt med å fly den ja men ikke nødvendigvis på grunn av flyet men heller selskapene som benytter det.
Favoritt flyet mitt.. Hadde flere turer med den på 80-90 tallet til Bulgaria med Balkan Air. Veldig ufortjent dårlig rykte. Ikke mange(om noen ulykker) som skyldes konstruksjonen. Elendig vedlikehold og piloter som ikke klarer å holde hodet kaldt har vel skylden for de fleste ulykkene. Tar gjerne en tur til jeg
Jeg hadde nok flydd .. jo rarere jo bedre, jo lenger jo bedre .. Tenk dere tanken på å bli kjørt ut i en nasjonalpark til et lete gammelt Cessna med 12 passasjerplasser og en gress/grusstripe hvor giraffene og sebraene går fritt på rullebanen .. Da er vel Tupoloven grei ..