Flying Blue / KLM kredittkort

Tråd i 'Flying blue' startet av martinm94, 20. april 2023.

  1. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    FInnes det noen kredittkort utenom FB MC kredittkortene som oss som er bosatt i Norge kan få? Tenker på noe som gir XP.

    Ettersom KLM har et mye bedre rutenettverk med kun en mellomlanding til der hvor jeg liker å reise er jeg inne på tanken med å bygge opp status der, men det går ekstremt sakte og man må jo opp på gull for å faktisk få skikkelige fordeler.

    Er det noen som kanskje har kontakter i Amex eller et veldig godt kundeforhold der som kunne forhørt seg om innføringen av flying blue amex i norge slik de har i sine hjemmemarkeder?

    Jeg flyr en del, men ser det som helt umulig å oppnå gull i KLM uten hjelp fra et kredittkort som gir XP. Ville trodd både Flying Blue og Amex ville vært tjent med å tilby dette slik jeg faktisk kan hoppe over fra Eurobonus til Flying blue.

    Amex norge har kanskje en eksklusiv avtale med SAS Eurobonus som gjør at de ikke kan tilby dette?
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlige AmEx Membership Rewards som du tener på vanlige (ikkje SAS) AmEx-kort kunne tidlegare konverterast til både SAS EB, Hilton Honors og BA Avios. Overføringa til BA var på rimelig dårlig kurs. Eg er samd i at KLM har eit bra rutetilbod ut frå AMS, men eg vil tru det er betre å heller ta ei ekstra mellomlanding på billettar betalt med EB-poeng.
     
  3. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Flying Blue har et samarbeid med Amex i sine hjemland. Tilsvarende som at Amex har valgt SAS i Norge og BA i England. Så det er bare å flytte.
     
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,231
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde et Nederlandsk KLM Amexkort en god del år, selv om jeg hadde flyttet til Norge mange år før jeg søkte. Den gangen var det slik at du kunne ha ekstrakort til slekt, som da automatisk fikk samme KLM status som hovedkortholder. Så, fordi jeg var gull, var også mine foreldre og bror det. Vet ikke om det fremdeles er mulig å skaffe seg kort der, mener jeg kun trengte å sende inn lønnsslipp den gangen.
    Etter at jeg begynte å fly SAS, ramlet status hos KLM til bunns og jeg sa opp amexen.
     
    Flymunda and Spielhaug like this.
  5. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Har vært i kontakt med Amex angående muligheten for å få Nederlansk kort, men man trenger bostedsadresse i Nederland hvertfall. Har bedt Amex om muligheten om å tilby disse kortene i Norge også så er vell bare å vente å se :)
     
    Michel and Spielhaug like this.
  6. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    ResursBank og avtalen med Flying Blue skal være sagt opp. Jeg ringte Ressurs Bank her om dagen og kunderådgiver sa at avtalen var sagt opp, men at det foreløpig ikke var videreformidlet til kundene.
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med kundeservice om et annet ærend akkurat nå, og da nevnte hun at det var noe med Flying Blue, som hun måtte sjekke. Når hun kom tilbake fikk jeg svar på mitt egentlige spørsmål, men fisket litt om det var endringer på vei. Jeg fikk bare svar om at det ikke var endringer "befintlige kunder".
     
    Spielhaug liker dette

Del denne siden