FlyingBlue

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Weissen, 24. nov 2017.

  1. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en del erfaring med Flying Blue?
    Skal den neste tiden reise en del mellom SVG-BUD. Har sas gullkort, og velger da ofte å reise med sas og lufthansa, selv om dette krever to mellomlandinger. Vurderer å hoppe over til FlyingBlue, da KLM i utgangspunktet har greiere reisetider, pluss at jeg bare får en mellomlanding + at det som regel er litt billigere billetter. Da går jeg jo glipp av fordelene ved gullkortet mitt, men har regnet meg frem til at jeg kanskje klarer å oppnå Gull hos Flying blue etter ett år.
    Noen erfaringer med FB? Er det verdt ett år med reising for å oppnå gull, og hvordan er gullfordelene hos FB i forhold til EB?
     
  2. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring med Flying Blue intra-Europa er at de ofte gir oppgradering til business når man flyr økonomi med status. Nå er ikke business i Europa noe å hoppe i taket av, men alltid greit med anerkjennelse av status. Ofte City hopper hos klm så plassen er begrenset uansett :)
    Med gull hos klm har du naturligvis fast track og tilgang til lounge. Crown loungen i Amsterdam er ganske bra.
     
  3. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Min ferske erfaring er at KLM IKKE oppgraderer selv om man har høyeste status og det er ledig plasser på Business (man har økonomi). Jeg har til og med spurt om gratis oppgradering og fått til svar at det må man betale for der og da. Jeg må si jeg ble litt skuffet når alle setene var ledige og man er elite medlem.
     

Del denne siden