Flykaos 22. Nov

Tråd i 'Nyheter' startet av dangerdoof, 22. nov 2017.

  1. dangerdoof

    dangerdoof Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Sikkert ikke bare jeg som har slitt med forsinkelser i dag. Skulle på dagstur til Bergen og ble 2 timer forinket ut, sitter nå på 4. timen forsinkelse hjem.

    En har jo krav på erstatning ved forsinkelser over 3 timer, med visse forbehold, som f.eks været.

    Er det noen som kjenner disse reglene?
    Kan flyselskapene skylde på en lett bris tidlig på morgenen for forsinkelser sent på kvelden helt andre steder i landet?

    Mvh Passe Forbanna
     
    CrotchRocket liker dette
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Rammet av dette jeg også. Skulle fly DUS-CPH-OSL-EVE i dag. Kommer meg ikke lengre enn CPH, og er nå innlosjert på Park Inn.
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Vær gir ikke grunnlag for erstatning, så må i såfall være en annen grunn til forsinkelsen enn selve værhendelsen
     
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Kom bort på Scandic Flesland. Her sitter en annen som ikke kom seg hjem i dag.
     
  5. dangerdoof

    dangerdoof Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Veldig fort at det blir sånn!
    Begynner å få problemer med bilturen hjem i stavanger etter 4 timer i baren her...
     
  6. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle vært i SVG i ettermiddag jeg også. Gikk dårlig.
     
  7. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg blomstrer på OSL. Foreløpig er forventet avgang 2015, men avinorappen sier kansellert. Tyst fra SAS både i app og sms.
     
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter i DY maskin på LGW. Fått beskjed om at vi må vente 90 min før take-off siden det er snø på OSL. Lang kveld i sikte altså
     
  9. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Er etter mitt syn ikke noe å bli forbanna over, ingen kan gjøre noe med været. Når en maskin går på kryss og tvers i innland og utland i løpet av en dag, er det ikke rettferdig å snakke om en "lett bris" lokalt samtidig som hovedstaden (der tross alt nesten alle fly er innom i løpet av dagen) sliter stort med snøvær og Nord-Norge har begynt å blåse bort.

    Selv ble jeg bare halvannen time forsinket fra TOS til BOO, men 3 av 5 fly mellom disse byene har blitt kansellert i dag. Heldigvis fikk jeg fremskyndet reisen med en dag på grunn av uværet som kommer i morgen. Akkurat nå sitter jeg i 17. etasje på Scandic Havet i Bodø, der lysekronene har begynt å svaie i taket.

    Kort værtips fra en nordlending: Senk skuldrene og ta en pils. Du kommer hjem når du kommer hjem.
     
    Adrian E, furlong, haakonks and 11 others like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke 23. november før i morgen
     
    NorskHamburger, TommyL, Are and 3 others like this.
  11. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Endret.... ;)
     
    holmen liker dette
  12. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,823
    Bonuspoeng:
    93
    He he, fikk beskjed om at morgenflyet fra Ålesund til Oslo var kansellert og at det ble jobbet med å booke meg(oss) om. Ringte SAS og fikk til svar at grunnen var teknisk. Flightradar derimot viser at flyet er i Ålesund ganske snart. Fikk kansellert reisen og beskjed om å booke meg selv om til Norwegian(Som er eneste fly som har landet i Ålesund idag). Jeg har vel fortsatt rettigheter(les kompensasjon) til tross for at selve reisen ble kansellert av sas nå i ettertid? Burde jeg løst dette på en mer lettvint og snerten måte. Bør vel nevnes at jeg har en separat CT til Hong Kong i morgen kl 10.10 til München som bør nås.

    Edit: Og som ikke er gjennomgående :O
     

Del denne siden