Hei alle sammen, Titter på flybilletter t/r Trondheim fra Kristiansand 1. - 4. februar 2024. Dessverre ser jeg at alt er så svindyrt, spesielt når WF er billigst på sine 3176,- for tur/retur. Norwegian kostet 3,5k. SAS hadde håpløse avgangstider fra Kjevik. Alt er blitt dyrere, og mer vil det bli. Men noen her som vet om når det pleier å være salg, om det kan bli salg på reiser i det tidsrommet, tips, triks eller annet? Frister lite å betale så mye. Spesielt når en også skal ha hotell, mat, drikke, arrangement og mer den langhelgen. Er i forbindelse med MGP 2024. All hjelp, tips og triks mottas med takk! <3 André
Du spør om triks for å redusere kostnader på et forum hvor folk flest betaler dyre billetter i poeng Poengene mine er hovedsakelig påtenkt langdistanse C og F, men om jeg vil reise innenlands/europa og betalte billetter er veldig dyrt så sjekker jeg om det er mulig å reise på poeng.
Trondheim til Kristiansand går vel ikke direkte? Om du får pr leg til under 800kr for en «event-helg» til ett tettsted med relativt sparsommelig flytilbud så er det kanskje ikke så ille? Jeg vet jo ikke om du bruker reisebyrå eller hvordan du finner priser og kjøper billetter men ett kjapt søk på finn gir jo vesentlig billigere billetter(uten at det nødvendigvis tar hensyn til ønsket klasse og behov for bagasje);
No er vi inne i november og av og til kan det dukka opp eit såkalla "Black Friday"-tilbod, men det er ikkje sikkert at det reelle prisavslaget er så veldig mykje å skryta av. I tillegg er det fort vekk mogleg at helger då det skjer noko her og der aldri kjem på tilbod. Det blir litt som @Wiolenze påpeiker at 800 kroner per flyging kanskje ikkje er så ille i dagens prismarknad, diverre. Du kan vel kanskje få pressa ned prisen på turen til MGP i Trondheim ved å fly Widerøe eine vegen og SAS andre vegen, i alle fall med eit par hundrelappar, kanskje. Denne helga ser eg at det er ein del ledige bonussete med SAS/Widerøe frå Kjevik til Værnes, så dersom du har nokre bonuspoeng liggjande, så er du på god veg: Returbilletten kan du vel få til rundt 1 200 kroner med SAS, så med bonusbillett nordover burde flyturen koma på rundt halvanna tusen kroner, kanskje – tur/retur.
Billetter rundt jul/nyttår må som regel bestilles lang tid i forveien for og få de billigst mulig. Nå har Widerøe også nettopp hatt flere salg, 20.okt cirka 20% rabatt og 3.nov 15% på flex billettene jeg bestilte. Tenker om du er heldig kommer det 10-15% rabatt i black friday helgen, men det kan også bli mer utsolgt i mellomtiden og sluttsummen den samme eller dyrere. Som @Kristian nevner om du kan kjøpe den dyreste veien for poeng så er det en god deal, det gjør jeg ofte selv innenlands.