Flyr business class på bistandspenger - Professor: Sløsing med offentlige midler

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av samirunway, 06. okt 2016.

  1. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
  2. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Mange firma har C til vestkyst og Asia som reisepolicy, Eco+ til østkyst og andre lengre ruter. Synes det er en grei policy, og uproblematisk om det gjelder slike reiser. Folk som reiser i jobben må være uthvilte nok til å være produktive når de kommer frem. Noen kan til og med få jobbet på flyet.
     
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,248
    Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget her er jo at det er bistandspenger og at konsulenter har fløyet business og fakturert UD over en lav sko.. Jeg synes dette er svært tvilsomt og lukter utnyttelse av systemet lang vei.
     
    mfretheim, Tazoslo and Mbj like this.
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Min første kommentar er dårlig planlegging, dårlig policy og ikke minst dårlig valg av flyselskap.
    Dette kunne med litt lenger planlegging ha vært gjort gjennom Statens avtaler med LH-gruppen, dernest billigere med Emirates, Qatar men da via DXB,DOH og mye bedre reiseopplevelse.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,305
    Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er enig med @WannaBeFrequentFlyer , om de flyr biz eller ikke er underordnet.

    Det som man skal reagere på er utgangspunktet, at tidligere ansatte har fått ubegrenset sugerør tilbake til statskassa.

    Forøvrig enig med @kaijoar .

    Du vet @peterfox , når man ikke betaler regninga selv, gidder man ikke være smart.
     
    Last edited: 07. okt 2016
    tafta and anders82 like this.
  6. tafta

    tafta Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Det var jo interessant at NORAD hadde ein meir restriktiv reisepolicy enn ILPI. Syns NORAD sitt opplegg verka heilt greit, men for all del ingen seier nei til å reise business og når ILPI får lov til det så er det vel strengt tatt ikkje deira feil...

    Når det er sagt så farta eg interkontinentalt ein del med jobben for nokre år tilbake og der var det standard med økonomi uansett (business kun ved eigen oppgradering eller godvilje frå flyselskapet). Sjølv som 190cm så må eg sei det aldri var eit problem med lange flygningar og jobbaktivitet.
     
    Tazoslo liker dette

Del denne siden