http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ilpi/flyr-business-class-paa-bistandspenger/a/23812479/ Ok, ikke ok?
Mange firma har C til vestkyst og Asia som reisepolicy, Eco+ til østkyst og andre lengre ruter. Synes det er en grei policy, og uproblematisk om det gjelder slike reiser. Folk som reiser i jobben må være uthvilte nok til å være produktive når de kommer frem. Noen kan til og med få jobbet på flyet.
Poenget her er jo at det er bistandspenger og at konsulenter har fløyet business og fakturert UD over en lav sko.. Jeg synes dette er svært tvilsomt og lukter utnyttelse av systemet lang vei.
Min første kommentar er dårlig planlegging, dårlig policy og ikke minst dårlig valg av flyselskap. Dette kunne med litt lenger planlegging ha vært gjort gjennom Statens avtaler med LH-gruppen, dernest billigere med Emirates, Qatar men da via DXB,DOH og mye bedre reiseopplevelse.
Jeg er enig med @WannaBeFrequentFlyer , om de flyr biz eller ikke er underordnet. Det som man skal reagere på er utgangspunktet, at tidligere ansatte har fått ubegrenset sugerør tilbake til statskassa. Forøvrig enig med @kaijoar . Du vet @peterfox , når man ikke betaler regninga selv, gidder man ikke være smart.
Det var jo interessant at NORAD hadde ein meir restriktiv reisepolicy enn ILPI. Syns NORAD sitt opplegg verka heilt greit, men for all del ingen seier nei til å reise business og når ILPI får lov til det så er det vel strengt tatt ikkje deira feil... Når det er sagt så farta eg interkontinentalt ein del med jobben for nokre år tilbake og der var det standard med økonomi uansett (business kun ved eigen oppgradering eller godvilje frå flyselskapet). Sjølv som 190cm så må eg sei det aldri var eit problem med lange flygningar og jobbaktivitet.