Flyselskapene vil gjøre håndbagasjen din 40 prosent mindre

Tråd i 'Nyheter' startet av vegardg, 10. juni 2015.

  1. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    De kan jo starte med å håndheve dagens krav. Jeg nekter for at de monstrene som folk kommer drassende med inn i kabinen tilfredstiller dagens 56*45*25.
     
    Bjartne and Bjoern In America like this.
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Enig! Hos selskaper der man må betale for å sende bagasje kan jeg til en vis grad skjønne at man vil ha med bagasje inn på flyet. Men det er stor forskjell på "håndbagasje" og flyttelass!
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    For ikke å snakke om antall håndbagasjer. Noen har jo med 4.

    Nei, dette er sikkert bare en metode for å kunne tvinge folk til å betale ekstra for å sende bagasje. Enkelte lavprisselskap har jo en stund nå hatt "liten håndbagasje" gratis, men ekstra betalt for "stor håndbagasje" som vel tilsvarer det normale flyselskap lar deg ta med i dag. Så nå følger vel en del andre selskap ekstra her når de har fått ferten i ekstra cash.....
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ikke på 737 [​IMG]
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  8. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Ser iata skal redusere målene for håndbagasje. Her er det bare å forberede en monsun av klager for å hindre at sas innfører dette.

    En ting som provoserer meg er å måtte sjekke inn bagasje.
     
  9. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Må man sjekke inn håndbagasje? :eek: Blir det ikkje gratis lenger?
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker på hvor god ide dette er. Har sett mange som har slått hodet sitt noe voldsomt i nåværende versjon når en av binsene er stengt mens noen er åpen
     
  11. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    De nye bins'ene i Sky Interior er enorme. Så dem i aksjon sist uke (AA) og det var utrolig hva de stappet inn ..
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Snakker du om de helt nye eller de som har vært en stund? Jeg har kun sett generasjon #1 hos AA

    Uansett hva du finner opp vil det alltid være ett problem med at folk drar med seg halve huset. Grunnen til det er at man tar betalt for å sjekke inn stuff, ferdig med det.
     
  13. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det må ha vært de helt nye, har aldri sett maken til hva de fikk stablet inn. Første gang jeg flyr Sky så har lite å sammenligne med i så måte ..
     
  14. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er et prakteksemplar av en flyreisende :D
    Jeg reiser kun biz og med en liten sekk som rommer Macbook air. Bose, Filofax, litt småtteri og ett undertøy skift.

    Alle dere som kommer drassende med disse jævla digre flyttelassene, dere forsinker boarding, forsinker avganger, ødelegger
    vesker og jakker i hattehyllen og er en fare for andre når dere sleper kofferten ned midtgangen og treffer hvert enest kne på deres vei. For så å knapt klarer å løfte bagasjen opp i hyllen.

    For ikke å snakke om når vi kommer frem og skal ut av flyet. Da skal den mega kofferten ned fra hattehylla fortest mulig, over hode
    på andre passasjerer. Og dere forsinker oss andre nok en gang ved avstigning.

    Jeg jeg ønsker disse reglene hjertelig velkommen! :p
     
  15. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Problemet for IATA er at skal man lage en felles størrelse, så må det være noe som passer alle selskapene, inkludert medlemmene som har en eldre flåte hvor oppgradering ikke er realistisk, de som har "charter"-seatpitch på 29-30" og de som har flytyper med andre begrensinger.
    Jeg tror også at å "uniformere" passasjerene med en type "sertifisert" håndbagasje er vanskelig, og dermed så må man fortsatt ta håndbagasjen på øyemål og vurdere det på det halve sekundet man har til rådighet. Derfor tror jeg det kommer bare til å bli en halvhjertet gjennomførelse om det i det hele tatt blir satt i livet.
    Hvis vi ser bort i fra det praktiske, så hadde det vært fantastisk å hatt et regelverk som gjaldt alle flyselskapene.
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fnate and Travellingalf like this.
  17. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Disse målene vil gjøre Rimowaen min 4cm for bred, det går jo ikke. Den er allerede kjempeliten.

    Går forøvrig utifra at dette kun gjelder hovedbagasjen så man kan fremdeles dra med seg både weekend bag og laptopsekk/veske på personal item(s) kvoten... ;)
     
  18. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Men vi ser kanskje noenlunde pene ut i tøyet, etter en uke på tur?
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Er det folk av denne typen du sier du irriterer deg over? :p (@Fnate )
    [​IMG]
     
  20. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Så lenge jeg får med alpinskoene i tillegg til liten sekk med laptop, head set osv, så kan de i grunn gjøre hva de enn vil! ;)
     

Del denne siden