Flyvning til MIA borte fra sas.no - kansellert?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 28. sept 2022.

1. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket billetter fra OSL og HAM til MIA (via CPH) med utreise 18. Februar, skal ha med barn og besteforeldre på cruise.

Når jeg sjekker avgangen idag så er avgangen CPH - MIA borte ved søk på NOK og ved søk på poeng kommer den kun opp med Business. Er det tegn på at SAS har stengt salget og kommer til å kansellere?

2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Hva står det når du søker opp bookingen manuelt med bookingref og etternavn?

sau.png

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,765
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro det er fordi avgangen den dagen kommer til å bli kansellert. Tipper det har skjedd for kort tid siden, og de jobber med å booke om passasjerene. Du kan eventuelt ringe dem, og høre. Men jeg tipper kansellering.

4. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Ser helt vanlig ut enn så lenge under mine bestillinger (innlogget) og når jeg søker opp manuelt. Men frykter jo det er tegn på kansellering.

5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer, leste litt for fort og trodde den var borte fra profilen din..

6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Det går ingen CPH-MIA 18/2, men 19/2 gjør det det

7. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    989
    Bonuspoeng:
    93
    Den blir nok kansellert, men om du har booket vanlige billetter med penger så vil du nok bli booket om evt. med tilslutningsfly til Miami med United. Min erfaring i slike tilfeller er at SAS er ganske fleksible i slike tilfeller. Men om billettene er betalt med poeng er det verre...

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat det samme skjedde med min planlagte reise til Japan i sommer. Jeg visste at flyvningene ville bli kansellert. Agenten jeg snakket med visste det, men hun kunne ikke gjøre noe før flyvningene faktisk ble kansellert. Det er likevel lurt å ringe og høre. Kan jo håpe på SAS har endret praksis.

9. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Billettene er betalt med poeng (vanlige billetter ikke bonus) i SAS Plus. Fra Oslo kan de enkelt booke oss om til EWR og videre til MIA med United. Verre med besteforeldrene som skulle reise fra HAM. De vil troligvis få melkerute via CPH og EWR og være fremme veldig sent på kvelden. Planen var jo å møtes i CPH og fly videre derfra sammen. Tror dere SAS vil gå med på en ny ruting med LH via FRA så vi får samme fly videre derfra i Premium Economy?

Booket billettene på søndag og så blir troligvis avgangen kansellert bare noen dager senere:(

10. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Blir spennende å se da familien på fire har to billett typer OSL - CPH - MIA 18/12 med retur 1/1:(
    2x i plus pro betalt med penger, og 2x i plus pro betalt med poeng(ikke bonus).
    Skeptisk..

11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    18.12 går det ikke noe fly CPH-MIA lenger ser det ut som, men en avgang via ARN. Så du blir nok booket om til den. Ser ut som SAS drar ned kraftig på avgangene i vinter.

12. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med hva man kan forvente å få til av ombooking hvis man snakker med SAS?

Kunne egentlig tenke meg å bli ombooket til avgang dagen før (går direkte OSL - MIA da). Og besteforeldrene kunne jeg da tenke meg å booke om til dagen før og utreise fra CPH i steden for HAM. Tror dere det er mulig å få til om jeg ringer inn til SAS?

13. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det kan absolutt være mulig.

14. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Da kan jeg oppdatere litt i min egen post. Var i kontakt med både gullmailen og kundeservice for å forsøke å booke om men begge svarte at jeg måtte vente til flighten offisielt ble kansellert. Det skjedde idag.

CPH - MIA på utreisen er nå kansellert. ARN - MIA samme dag har fått equipment change til A350 og ny avgangstid 13.00 som da faktisk gjør det mulig med connection fra Oslo. Ser i Appen at jeg er booket om til denne men enn så lenge har de ikke klart å fikse connection. Appen sier jeg skal fly OSL - CPH kl 11.00 og så videre CPH - ARN kl 09.40:rolleyes:. Så de er nok ikke helt ferdig med å booke meg om så jeg regner med at det blir fikset. Har ikke fått beskjed om endring i reiseruten ennå.

Besteforeldrene er det verre med. For deres booking som var fra HAM er det ikke connection til ARN denne dagen så her har SAS booket de om til dagen etter via CPH og flyttet returen en dag også. Funker dårlig siden vi skal ut på cruise så her må jeg ringe SAS og se om de kan finne alternativer. Skal forsøke å endre utreise til CPH som funker like bra for dem.

Er vel ikke noe vits å ringe SAS i helgen der er det vel bare vikarer på jobb og lite sjanse for å få en god løsningsorientert agent på tråden?

Shyneno liker dette
  15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Tvert imot kan det lønne seg å ringe engelsk kundeservice i helgene, da de noen ganger er rapportert å fikse mer en de svenske «tyvärr» i ukedagene

16. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Var ikke noe svensk "tyvärr":). Ringte tirsdag rundt 11.00 og oppga mitt Eurobonus nummer. Gikk to sekunder så svarte svenske Malin. Fikset ombooking til direktefly OSL - ARN og fikk endret dato og avreiseflyplass for resten av reisefølget. Sendte det så inn til ny billettering som skulle ta maks et døgn. Dette er ikke klart ennå så jeg har både gamle og nye flighter liggende på bookingen og får heller ikke valgt nye seter der det er behov for det. Gir de ut dagen i morgen så får jeg ringe inn igjen på fredag om det ikke blir klart. En del av nye flightene kommer nå opp med Plus Pro i bookingen i steden for Plus Smart, er spent på om det blir stående så jeg får litt flere poeng:rolleyes:

Del denne siden