Hei, Beklager om dette er besvart allerede, men jeg greide ikke å finne noe om det. Jeg skal booke billetter for mine foreldre, for penger, og lurer på om jeg kan gi dem noen av mine fordeler som Diamant? Eller er det bare når man booker for poeng? Takk!
Så lenge du selv ikke er med på reisen får de ingen andre fordeler enn det som følger billetten (serviceklassen)
Takk for bekreftelse, er det jeg forventer, men jeg mener å ha lest noe om gratis setevalg, men det var vel på poengbilletter.
Som sagt, bare når du er medreisende, uavhengig av om det er betalt med cash eller pts, også setevalg.
Jeg har klart å få gratis setevalg for familie som reiser for penger opptil flere ganger. Men det krever at du treffer riktig agent som kjenner til koden de kan legge inn på bestillingen (og som er villig). De fleste gangene har jeg bare gitt blaffen og betalt for setene heller enn å bruke masse tid på å spare de få kronene det er snakk om. Men det er verdt å gjøre et forsøk eller to. Du kan være heldig.
På vanlige billetter må statusholder være i samme PNR for gratis setevalg, så her har du fått noe du ikke har krav på. Skal ikke se bort fra at også agentene blir forvirret av virrvarret med regler SAS har laget.
Vet, men det skader ikke å prøve, og treffer du riktig agent har de systemene til å gjøre det. Senest en billett OSL-TRD jeg bestilte for sønnen min for et par mnd siden.