Fordelskort med betaling i USD

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Terminal, 21. aug 2014.

  1. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Er på jakt etter et fordelskort der jeg kan betale i USD. Årsaken til det er at kjøper mye i USD og er lei av et for høyt valutagebyr/dårlig kurs når mottar regning og må betale i NOK. Noen som har forslag?
     
    Fnate liker dette
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hei
    Hva med et internasjonalt American Express kort? Der kan du velge EUR eller USD varianter. Klønete søknadsprosess men noen ganger kan banken din hjelpe deg.
     
    tommy777 liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Som Fnate sier, Amex er det mest fornuftige dersom du ønsker poeng. HSBC har løsninger som jeg bruker for intravalutatransaksjoner, men det er mest for kontanter-minibankkort aktig med Visa og Mastercard som ikke tjener poeng.
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kvalifiserer og forsøkte å søke om Amex ICC for en tid tilbake, ga opp et sted på veien. Har du en bank som vil ordne hele prosessen for deg er nok det det beste, jeg var mellomledd mellom DNB og Amex UK, tror ikke det er den beste måten å gjøre det på.
     
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    1. Lag profil her:
    http://www.christianmingle.com/

    2. ..........


    :p
     
    tommy777 liker dette
  7. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for mange gode tips. American Express International Dollar Card gir det poeng som kan tas ut i reise? Like bra poengratio som SAS Amex?
     
  8. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan overføre poeng ti ulike flyselskap og hotellprogrammer. Til sass for du to EB poeng pr 3 membership rewards. til SQ og CX får du 1:1. Så for SAS er det bedre å bruke EB Amex.
     

Del denne siden