Hei, Er på jakt etter et fordelskort der jeg kan betale i USD. Årsaken til det er at kjøper mye i USD og er lei av et for høyt valutagebyr/dårlig kurs når mottar regning og må betale i NOK. Noen som har forslag?
Hei Hva med et internasjonalt American Express kort? Der kan du velge EUR eller USD varianter. Klønete søknadsprosess men noen ganger kan banken din hjelpe deg.
Som Fnate sier, Amex er det mest fornuftige dersom du ønsker poeng. HSBC har løsninger som jeg bruker for intravalutatransaksjoner, men det er mest for kontanter-minibankkort aktig med Visa og Mastercard som ikke tjener poeng.
Velkommen til Bonusfeber! American Express International Dollar Card er løsningen din. Anbefaler Platinum dersom du kvalifiserer til det: https://www.americanexpress.com/icc/eurodollar/personal-compare.html
Jeg kvalifiserer og forsøkte å søke om Amex ICC for en tid tilbake, ga opp et sted på veien. Har du en bank som vil ordne hele prosessen for deg er nok det det beste, jeg var mellomledd mellom DNB og Amex UK, tror ikke det er den beste måten å gjøre det på.
Takk for mange gode tips. American Express International Dollar Card gir det poeng som kan tas ut i reise? Like bra poengratio som SAS Amex?
Du kan overføre poeng ti ulike flyselskap og hotellprogrammer. Til sass for du to EB poeng pr 3 membership rewards. til SQ og CX får du 1:1. Så for SAS er det bedre å bruke EB Amex.