Forhåndsbestille /-betale parkering (betydelig rimeligere)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ArthurDent, 20. mars 2019.

1. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker på hvor denne notisen egentlig hører hjemme, men dette kapittelet var noe av det nærmeste jeg fant. I kommende helg har jeg en av mine mange pendlerturer KRS-BGO, og parkering på KRS er dyrt (og i likhet med flere andre flyplasser nå basert på filming av reg-nummer ved inn- og utkjørsel. Har el-bil og for en helgetur har jeg tidligere parkert på P5 (Langtidsparkering) hvor jeg betaler 410 for en uke. Ulempen er også et drøyt stykke vei å slepe kofferter. En helgeparkering på de litt mer praktiske P2 og P3 koster nemlig hhv 250 og 210 pr døgn, men en normal helg overskrider vanligvis 2 døgn, og da blir prisen hhv 750 og 630 :mad:. Men så "oppdaget jeg" en knapp som formelig lyste mot meg på AVINO's hjemmeside: "Bestill parkering". En kan altså bestille (og betale) parkering, og da koster det 399 på P2 for kommende helg: fredag morgen til sent søndag kveld. Hører gjerne om det er andre som finner liknende muligheter på "sin" flyplass.

2. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Helgeparkering på P10 OSL fredag til mandag var rimeligere enn parkering ute på P2.

ArthurDent and jgroneng like this.
  3. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du kan forhåndsbestille på mange avinors flyplasser.
    Kan hvertfall nevne bgo, svg og hau

ArthurDent liker dette
  4. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    For så vidt ikke uventet.Det skulle vært artig å få oppdatering på om det også er penger å spare der.

5. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde en helgeparkering i P huset (P2) på BGO. Fredag kl 09:00 til Sø 22:00, altså 2 d 13 t. Ordinær pris pr døgn 300,- Dermed blir ordinær pris 900 ( jeg er rimelig sikker på at en betaler for 3 døgn (dessuten er alternativet med 300 x 2 og så 12 t a kr 80 blir mye dyrere). Med forhåndsbestilling og -betaling er prisen 783,-

6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    OSL er gøy. 4 netter i P10, 1090. 7 netter er 890.
    Helg kan du få til 690 i blant

ArthurDent liker dette
  7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    På OSL lønner det seg å bestille en uke på P6 lavpris til 295, fremfor å betale for 2-6 dager. Må være tidlig ute da. Og https://www.flightpark.no/ har billig parkering på Gardermoen og Sola. Drop-off/utlevering av bil like ved terminalen. Får 15% rabatt som DNB Saga/PB også :-D

ArthurDent liker dette
  8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket akkurat nå en uke i P10 for 890,- men hadde klart meg med 4 døgn. Skal inn 08:30 i morgen og ut igjen natt til mandag. Hadde jeg booket bare de dagene jeg har behov for ville prisen vært 1.350,-

Det er jo bare latterlig...

Screenshot_23.jpg Screenshot_24.jpg

9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Det som irriterer meg mest er at en ikke får betale med AMEX lenger, kunne det iallfall på BGO tidligere :oops:

ArthurDent and magnusant like this.
  10. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,006
    Bonuspoeng:
    93
    Har lagt merke til det samme.

La oss alle kjøre en shitstorm på OSL og Onepark. Firmakortet her er Amex, så jeg har jo en gyldig grunn til å bitche.

ArthurDent liker dette
  11. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    En ting er at de ikke støtter Amex, og når de da heller ikke støtter Circle K bedriftskort blir det komplett kaos. Før kunne jeg ta alle flyplassparkeringer på Circle K og dermed slippe utlegg, men nå må jeg ta alle som utlegg. I tillegg tar de ikke Amex. Utrolig irriterende, og disse skiltlesingssystemene til Apcoa som skulle gjøre ting enklere har bare gjort det dårligere. Men koster sikkert enormt mye mindre å drive... Om de bare kunne gi bort 1% av det de sparte ved å faktisk tilby betalingsløsninger skulle jeg ikke klaget.

ArthurDent liker dette
  12. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    En "shitstorm" (for AmEx, mot Apcoa) er jeg gjerne med på. Men vi er jo grunnleggende høflige, så vi begynner i hvert fall med en hyggelig tone.

kaijoar liker dette
  13. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    sikkert litt kjapt skrevet, men ja.
    så lenge du forhåndsbestiller er det billigere

Del denne siden