Litt usikker på hvor denne notisen egentlig hører hjemme, men dette kapittelet var noe av det nærmeste jeg fant. I kommende helg har jeg en av mine mange pendlerturer KRS-BGO, og parkering på KRS er dyrt (og i likhet med flere andre flyplasser nå basert på filming av reg-nummer ved inn- og utkjørsel. Har el-bil og for en helgetur har jeg tidligere parkert på P5 (Langtidsparkering) hvor jeg betaler 410 for en uke. Ulempen er også et drøyt stykke vei å slepe kofferter. En helgeparkering på de litt mer praktiske P2 og P3 koster nemlig hhv 250 og 210 pr døgn, men en normal helg overskrider vanligvis 2 døgn, og da blir prisen hhv 750 og 630 . Men så "oppdaget jeg" en knapp som formelig lyste mot meg på AVINO's hjemmeside: "Bestill parkering". En kan altså bestille (og betale) parkering, og da koster det 399 på P2 for kommende helg: fredag morgen til sent søndag kveld. Hører gjerne om det er andre som finner liknende muligheter på "sin" flyplass.
For så vidt ikke uventet.Det skulle vært artig å få oppdatering på om det også er penger å spare der.
Prøvde en helgeparkering i P huset (P2) på BGO. Fredag kl 09:00 til Sø 22:00, altså 2 d 13 t. Ordinær pris pr døgn 300,- Dermed blir ordinær pris 900 ( jeg er rimelig sikker på at en betaler for 3 døgn (dessuten er alternativet med 300 x 2 og så 12 t a kr 80 blir mye dyrere). Med forhåndsbestilling og -betaling er prisen 783,-
På OSL lønner det seg å bestille en uke på P6 lavpris til 295, fremfor å betale for 2-6 dager. Må være tidlig ute da. Og https://www.flightpark.no/ har billig parkering på Gardermoen og Sola. Drop-off/utlevering av bil like ved terminalen. Får 15% rabatt som DNB Saga/PB også :-D
Jeg booket akkurat nå en uke i P10 for 890,- men hadde klart meg med 4 døgn. Skal inn 08:30 i morgen og ut igjen natt til mandag. Hadde jeg booket bare de dagene jeg har behov for ville prisen vært 1.350,- Det er jo bare latterlig...
Det som irriterer meg mest er at en ikke får betale med AMEX lenger, kunne det iallfall på BGO tidligere
Har lagt merke til det samme. La oss alle kjøre en shitstorm på OSL og Onepark. Firmakortet her er Amex, så jeg har jo en gyldig grunn til å bitche.
En ting er at de ikke støtter Amex, og når de da heller ikke støtter Circle K bedriftskort blir det komplett kaos. Før kunne jeg ta alle flyplassparkeringer på Circle K og dermed slippe utlegg, men nå må jeg ta alle som utlegg. I tillegg tar de ikke Amex. Utrolig irriterende, og disse skiltlesingssystemene til Apcoa som skulle gjøre ting enklere har bare gjort det dårligere. Men koster sikkert enormt mye mindre å drive... Om de bare kunne gi bort 1% av det de sparte ved å faktisk tilby betalingsløsninger skulle jeg ikke klaget.
En "shitstorm" (for AmEx, mot Apcoa) er jeg gjerne med på. Men vi er jo grunnleggende høflige, så vi begynner i hvert fall med en hyggelig tone.