Forlengelse av medlemskap

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Anders88, 22. juli 2020.

  1. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Hei

    Mottak i dag e-post med følgende avsnitt

    "I den siste tiden har det vært vanskelig å opptjene statusgivende poeng eller gjennomføre kvalifiserende flyreiser. Derfor har vi valgt å forlenge ditt medlemsnivå med 12 måneder*, hvis din kvalifiseringsperiode utløper mellom 31. mars 2020 og 28. februar 2021. Ditt medlemskap blir fornyet ved utløpsdatoen for ditt nåværende medlemskap. Det er derfor ikke sikkert at det fremgår av din EuroBonus-status ennå."

    Min kvalifiseringsperiode er 01.03.20-28.02.21, betyr det at jeg akuratt ikke får denne goden eller er jeg akuratt innafor?

    Noen tanker?
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du er akkurat innafor, og veldig heldig!

    De med utløp i mars 2021 som allerede hadde fornyet medlemskapet før Covid-19 får derimot en mye vanskeligere jobb med å opptjene gull for neste periode..

    Synes de burde lagt på et ekstra år for alle, også de som allerede hadde fornyet for 2020-2021.
     
    KVTL liker dette
  3. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har samme periode og jeg har mailbekreftelse på at min status ble forlenget. Så vi har status ut Mai 22
     
  4. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Så de av oss som kvalifiserte før alt klappet sammen, og har periode fra April-mars har "tapt"?!?
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer...
     
  6. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    690
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det stemmer. Jeg har utløp 31. mars. Jeg hadde re-kvalifisert før 31. mars 2020, og får INGEN forlengelse. Jeg har tatt det opp med SAS, både telefon og Diamond mail, men det ser ikke ut som om de skjønner problemet.
    Heldigvis hadde jeg booket en del turer i sommer og høst FØR Corona slo til, og jeg har i alle fall blitt lover at jeg får kvalifiserende poeng for de som blir avlyst. Så jeg håper å fortsette som Diamond etter 31. mars 2021.
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,600
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden ...

    SAS har satt noen grenser og jeg tenker de står til eventuelt nye grenser blir satt.
    Vi vet jo alle at SAS ventet til nesten alle de andre hadde gitt forlengelse. SAS kommer nok til å dilte etter dersom de store endrer på grensene.

    Alle slike endringer kommer til å koste penger (penger som SAS ikke har) i fremtiden og kostnadsforpliktelser vil alltid virke negativt i en refinansiering.

    Mulig jeg tenker feil, men det er vel bedre å ha et levende SAS enn å ha et Diamant/Gullkort uten SAS.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Eddie47 liker dette
  9. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har samme periode, og fikk for en måned siden en e-post fra SAS som sa at statusen har blitt forlenget. Det ser ut til at de har utvidet ordningen til å gjelde for de med opptjeningsperiode t.o.m. slutten av April 2021:

    Image 2020-12-15 at 1.02.16 PM.jpg
    Nå har jeg nesten flydd inn gullkortet allerede ved hjelp av litt kreative omveier (for eksempel business på TAP via LIS til FAO, og så tog tilbake til LIS når jeg egentlig bare ville ha flydd economy direkte til LIS).

    Men jeg klager ikke! Som @Eddie47 sier er jo det viktigste at SAS overlever :) Så det er egentlig bare bra at folk som meg har måtte svette litt så langt i år.

    Så har jeg også lært at business class på TAP kan gi en av de beste status poeng/€ ratioene for EB (både i EU og på longhaul) når man finner relativt rimelige billetter. Til og med bedre enn melkerute med SAS med 3 legs mellom Norge og Tyskland eller Polen kjøpt på F&F, med 25% gullbonus...

    Hva man gjør for å jobbe seg til LTG...
     
    Lillegutt, Eddie47, RoadKing and 2 others like this.
  10. bonusfrelst

    bonusfrelst Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har en anelse om der blir utvidelse av status en gang til? Jeg har periode fra 01.09 - 31.08?

    Jeg har Amex elite for å få 20k status poeng i året. Hvis jeg sier opp det før 01.01, vil jeg få 20k status poeng hvis jeg feks tegner amex elite igjen før 31.08? Info fra appen: Med SAS Amex Elite får du 20 000 statuspoeng til din Eurobonus konto hvert år. Disse poengene blir sendt ut en gang hvert år ved den årlige fornyelsen av kortet.
     
    Last edited: 15. des 2020
  11. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Min periode er Feb 1, 2020 - Jan 31, 2021, har derfor regnet med å være safe.

    Burde jeg være bekymret over å ikke ha fått mail?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har samme periode og ikke fått mail. Ikke bekymret. Fortsatt en god måned til og få mail på. Dessuten, skulle det være en glipp sender jeg en mail og regner det som den selvfølgeligste ting at fadesen blir rettet opp i.
     
    tobeornot999 and magnusant like this.
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Dette ligger jo offentlig ute på SAS' sider så det er ikke noe problem. Skulle dog gjerne sett at de utvidet perioden som gir aut. forlengig av status med en måned til...
     
    Last edited: 27. des 2020
    RoadKing liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper de gjør det. Ha is i magen :)
     
  15. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Nå har Singapore Airlines enda en gang forlenget alle statuser med ett år (til 2022). Er det noen som vet hva som skjer med SAS?

    Vi fikk jo forlenget med ett år, i fjor, men som alle vet er det jo ganske utfordrende tider - også i 2021- med å få til å opprettholde/opptjene status og benytte fordeler..

    Burde ikke SAS også forlenget for 202 (dvs forlenge status til 2022), og benyttet muligheten til å ta vare på sine gode kunder slik at de har en grunn for å legge igjen penger også etter krisen!?

    Selv med de som har status som går ut i november/desember (gjelder ikke meg, men..) så blir det utfordrende da reiserestriksjoner i verden ikke lempes før tidligst sommeren.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har en mistanke av at denne krisen kommer til å ta livet av bonusprogrammene jeg da
     
    chrt liker dette
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Hmmm....må vente litt med det. Med alle kanselleringene så nærmer jeg meg jo 1 million eurobonus poeng.... kan vel jo ikke måtte ende med å panikkbruke dem på eurobonus shop heller :)
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det var det da...
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har nå forlenget status enda en gang

    Due to these extraordinary circumstances, SAS has decided to offer EuroBonus members a 12-month extension of their current membership level.

    The extension will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on their own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–31 August 2021.
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då er eg redda! Takk for info
     
    Jorge liker dette

Del denne siden