Jeg fikk svar på min forespørsel. Gode nyheter. Jeg stilte også oppfølgingsspørsmål om han var 100% sikker på dette. Så lenge svensken forstå norsk går det bra mtp LTG for min del. Nå har jeg det svart på hvitt. Hej xx Tack för ditt mail Ja, din EuroBonus guldstatus kommer att förlängas med ännu ett år. Ja, din Life Time Guld/LTG kommer även den att uppdateras. Tack för ditt mail till SAS EuroBonus Med vänlig hälsning Xx Traveler Consultant SAS Customer Service
Jeg har ikke sett noen i samme situasjon, så jeg skriver min erfaring. Jeg fikk forlengelse av gull ut april 2022 med opptjeningsperiode feb - jan uten at jeg hadde tjent opp gullkortet selv, det var nemlig softlandinggull etter at jeg sist tjente opp diamond midt i perioden feb 2018 - jan 2019. Har nesten ikke fløyet siden årsskiftet 18/19. Jeg var spent på om jeg skulle få forlengelse da ordlyden i "opptjent selv" ikke var helt passende for min situasjon Nesten 4 år med gullstatus uten rekvalifisering etter at jeg tjente opp diamond sommeren 2018.
Slik jeg forstår det så skulle vi alle beholde status i 2020, og at den skulle telle mot LTG. Men på min LTG status side så står det at 2020 så kvalifiserte jeg ikke til Gull. Jeg har min periode fra 01.01.20 til 31.12.20, også grace til 1. Mars iår. Vurdere om jeg bare skal kjøpe de ekstra poengene jeg trenger, for å holde Gull, eller er dette bare tekniske feil i SAS IT ?
Det er spekulert i at statusen ikke blir oppdatert før grace perioden er over. Dvs at du da skal se den etter 31 mars (det er vel 3 måneder grace?).
Når du oppnår ny status i opptjeningsperioden har du den nye statusen resten av denne opptjeningsperioden og for det året som starter ved opptjeningsperiodens utløp. Og så grace 3 mnd deretter om du ikke klarte å fornye den. Stemmer det ikke må du bare kontakte SAS.
Takk for svar. Det var slik jeg trodde det var også - men SAS/IT ser ikke ut til å være enig akkurat nå. Må vel bare kontakte dem om de ikke rydder opp før medlemsåret slutter litt utpå våren, da....
"Som takk for lojaliteten, vil vi derfor forlenge ditt nåværende medlemsnivå med 12 måneder. * Vi gjør dette automatisk for deg som har kvalifiseringsperiode som slutter en gang mellom 31. mai – 31. august 2021." Nå ble jeg forvirret, så dette gjelder altså ikke for meg med gull som går ut 31. Mars? Edit: Falsk alarm, etter en liten runde langt bak i reklame innboksen fant jeg en uåpnet mail fra 16. November som bekrefter forlengelse. Hurra!
Du har sikkert fått en e-post om dette fra SAS. https://insideflyer.no/forums/threads/forlengelse-av-medlemskap.15794/#post-381401
Jo, det skal du ha fått e-post om for lenge siden (jeg fikk det i midten av november). Da ga den samme beskjeden til de med kvalifiseringsperiode mellom 31.mars 2021 og 30. april 2021 (de med kvalifiseringsperiode som gikk ut tidligere hadde fått beskjed på forsommeren).
Samboer som fikk gave EBS av meg, har også fått mail om forlengelse. Trodde det det kun gjaldt de som hadde tjent opp status på egen hånd som fikk?