Forlengelse av medlemskap

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Anders88, 22. juli 2020.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det står det nederst i mailen i alle fall. Men det kan vel hende at SAS IT ikke har 100% kontroll.. ;)
     
  2. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Da fikk jeg mail fra SAS i dag om det forlenger statusen med 12 mnd for de som har kvalifiseriangsperiode som slutter 30. sept. 2021 og 31. okt. 2021.
    upload_2021-7-9_13-45-5.png
     
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Fikk selv, så fornøyd med det, og merker at lysten til å komme seg ut og benytte fordelene øker betraktelig for hver dag som går nå.
     
    Travellingalf and shu like this.
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig fornøyd med at SAS har forlenget diamantstatusen (har utløp 31. oktober). Vurderte å hoppe på 4x poeng-tilbudet i sommer for å sikre videre opptjening mot LTG, men syntes det ble for dumt å reise unødvendig slik ting var. Det lønte seg heldigvis å avvente litt. :)
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var også veldig veldig frista til å prøve å re-kvalifisere til EBD gjennom den 4x kampanjen, men jeg klarte heller ikke å forsvare for meg selv å reise på unødvendige reiser slik som situasjonen var og delvis er. Så da var det desto hyggeligere å se at SAS tok grep og forlenget statusen.
    Så skal jeg gjøre mitt aller beste for å re-kvalifisere på en "skikkelig" måte i neste periode! :)
     
  6. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Samme vurdering for meg. Og er veldig klar for å reise igjen når det er mer normalisert
     
  7. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Samboer er også meget fornøyd med fornyet EBD status (utløp 30sep). Får håpe SAS forbarmer seg over oss med utløp 31des også…o_O
     
  8. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Og jeg sitter igjen med svarteper og føler meg som en idiot som tok en 4x kun for å opprettholde status. Juhu...
     
    tobeornot999, Hanen and Spielhaug like this.
  9. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Se lyst på det, du fikk fly litt.
     
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det jeg skrev kanskje kan tolkes dit at jeg var kritisk mot de som har benyttet 4x kampanjen til MR - det er jeg ikke.

    Tenker at folk må ta en vurdering selv på hva de syntes er rett for seg. Både smittesituasjon lokalt, hvor man reiser, størrelsen på den daglige omgangskretsen, jobb og mer bør jo være en del av vurderingsgrunnlaget og er forskjellig fra person til person. Å gi et par kroner i kassen til et flyselskap som sliter umder pandemien er heller ikke feil. :)
     
  11. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Joda, men jeg hadde den vonde følelsen av fullstendig meningsløs tur lenge før avgang og har angret etterpå. Hvorfor kan vi ikke heller få betale for poengene og la andre som trenger det få setet? Jeg husker jeg var på et bordell i Kiel som ung førstereis, feiga ut før noe hudkontakt ble utført men hadde samme følelsen av meningsløs aktivitet den gang. Håper dette var siste gang...
     
    drsyk, milehigh, Spielhaug and 3 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker at du tok riktig valg i begge situasjoner jeg da.
     
    Trykkern liker dette
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Da er ny opptjeningsperiode i gang. Får litt OCD av at LTG-statusen ikke er oppdatert. Noen som vet når det skjer?
     
  14. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Etter grace
     
    Gullars liker dette
  15. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Et spørsmål noen kanskje kan svare på; jeg prøver å kjøpe noen grunnpoeng på SAS sine sider da jeg manglet kun noen tusen poeng for å opprettholde gull-inntjening (mot LTG), men det er kun ekstrapoeng som er tilgjengelig for kjøp... Hvordan løse dette / få opp mulighet til å kjøpe grunnpoeng?

    Jeg har opptjeningsperiode til 1.juli, slik at jeg er nå i grace perioden. imidlertid skulle ikke dette isolert være problemet, da slike grunnpoeng dateres 123 dager tilbake i tid (dvs for min forrige opptjeningsperiode. Dette iht til Q&A på SAs sine sider.

    Så oppsummert, hvordan få til å kjøpe grunnpoeng når knappen ikke vises (kun mulighet for å kjøpe ekstrapoeng), slik at de går mot forrige opptjeningsperiode (til. 1juli 2021)?

    Hjelper det om jeg flyr mer nå i grace perioden for å tjene ytterligere poeng (imidlertid vil jo disse godskrives inneværende periode?
     
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Mener du må mangle 15 000 poeng eller mindre for å få mulighet til å kjøpe grunnpoeng til Gull

    Men hvis du har hatt Gull og perioden din gikk ut 30. Juni, så har jo SAS automatisk forlenget gullstatusen ett år til, også gyldig mot LTG.

    Skulle være unødvendig å kjøpe noe som helst poeng
     
  17. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for oppfølgingen! Imidlertid står det på oversikten ift. LTG at 2020-2021 ikke er markert med Q (qualified). I perioden juli 2020-juli2021 mangler jeg et par tusen poeng for å nå 45 000 grunnpoeng - noe som skulle gitt en Q i LTG oversikten.

    Jeg er Diamond (og er det til 1.juli 2022), men har ikke fått flydd inn 45 000 grunnpoeng før 1.juli i 2021 for å opprettholde "gullnivå" - derav problematikken med å få 2020-20201 som et kavlifiserende år mot LTG.

    Kanskje dette oppdateres/godkjennes som et kvalifiserende år (selv om ikke fått flydd til gull i 20/21) etter at grace er ferdig (for min del ut september), slik "rimitone" skriver et par poster ovenfor - eller er det kun dersom man faktisk har oppnådd 45 000 grunnpoeng?
     
    Last edited: 11. aug 2021
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir markert når graceperioden er over
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Ved en tilfeldighet oppdaget jeg i dag at min kone har fått forlenget EBG med ett år etter at opptjeningsperioden gikk ut 31.08.2021.
    Tenker at dette hadde vært helt normalt dersom hun hadde flydd for gullkortet noen gang, men det har hun aldri gjort.
    Dette betyr jo at selv et gavegull er blitt forlenget ....
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Observerte dette hos min samboer også, riktig nok bare "gavesølv" men uansett automatisk forlenget.
     

Del denne siden