Hei folkens Til Bangkok reiser jeg med QR hele veien (OSL DOH BKK) den 13. juli. Tilbaketuren går BKK DOH CPH OSL hvorav CPH naturligvis ikke flys av QR selv (det skulle tatt seg ut) og ruten går i normale omstendigheter med streike, krise- og konkurstruede/rammede SAS. Hvordan vil planene se ut for QR når de planlegger en billett / har solgt billett med SAS til final destination? Hvem har ansvaret for å få meg hjem her? QR? Hvilke grep forventer man at de foretar seg nå? Dersom det fortsatt skulle være SAS-stopp når jeg vender nesen til moderlandet 1. august? (Er det bare å bestille billett med Danskeferga nå med en gang?)
Det er , etter min mening, aboslutt null sjanse for at det fortsatt er SAS streik 1. august. Viss du ikke kommer deg hjem da så er det i tilfelle helt andre årsaker enn at pilotene i SAS streiker.
Det hadde jeg ikke ofret en kalori til å tenke på, for å være ærlig BKK er en fantastisk by, og jeg ville heller gledet meg til reisen enn å tenke på muligheten for å være stuck i CPH på returen. Masse muligheter hjem derfra, og om SAS er gjerrige/konkurs/streikende får du dekket billett med NAS eller andre på reiseforsikringen
At de er konk, mener du? Men enig med deg, ja. CPH er som skrevet rett over her et utmerket sted å eventuelt være "strandet". Går fly, med flere selskaper enn SAS i mengder, hver dag. Og båten direkte til Oslo, om det skulle knipe
Tusen takk for svar alle 3. Ja, må bare bekrefte at jeg har null stress med om SAS flyr eller ikke, bare var litt nysgjerrig. Strandet i BKK på reiseforsikring hadde heller ikke skadet i skjelen, men da er det nok noen på jobb som hadde savnet meg litt og fått litt mer rutiner på blokka si
Fra CPH kan man enten fly, helikopter, kjøre bil, tog, båt hjem til Norge. En fantastisk plass å være strandet der du nesten garantert kommer deg hjem på en eller annen måte. God tur og kos deg mye i Thailand