Forsøker meg på en SAS-tur men det er ufrivillig

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av travelislife, 26. juni 2022.

  1. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Hei folkens :)

    Til Bangkok reiser jeg med QR hele veien (OSL DOH BKK) den 13. juli. Tilbaketuren går BKK DOH CPH OSL hvorav CPH naturligvis ikke flys av QR selv (det skulle tatt seg ut) og ruten går i normale omstendigheter med streike, krise- og konkurstruede/rammede SAS. Hvordan vil planene se ut for QR når de planlegger en billett / har solgt billett med SAS til final destination? Hvem har ansvaret for å få meg hjem her? QR? Hvilke grep forventer man at de foretar seg nå? Dersom det fortsatt skulle være SAS-stopp når jeg vender nesen til moderlandet 1. august? (Er det bare å bestille billett med Danskeferga nå med en gang?) ;)
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Det er , etter min mening, aboslutt null sjanse for at det fortsatt er SAS streik 1. august. Viss du ikke kommer deg hjem da så er det i tilfelle helt andre årsaker enn at pilotene i SAS streiker.
     
    flying_all, Darkcho, RoadKing and 5 others like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Det hadde jeg ikke ofret en kalori til å tenke på, for å være ærlig :)

    BKK er en fantastisk by, og jeg ville heller gledet meg til reisen enn å tenke på muligheten for å være stuck i CPH på returen.

    Masse muligheter hjem derfra, og om SAS er gjerrige/konkurs/streikende får du dekket billett med NAS eller andre på reiseforsikringen :)
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    At de er konk, mener du? ;)

    Men enig med deg, ja.

    CPH er som skrevet rett over her et utmerket sted å eventuelt være "strandet". Går fly, med flere selskaper enn SAS i mengder, hver dag.

    Og båten direkte til Oslo, om det skulle knipe :D
     
  5. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar alle 3. Ja, må bare bekrefte at jeg har null stress med om SAS flyr eller ikke, bare var litt nysgjerrig. Strandet i BKK på reiseforsikring hadde heller ikke skadet i skjelen, men da er det nok noen på jobb som hadde savnet meg litt og fått litt mer rutiner på blokka si :) :)
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,418
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel den som har utstedt billetten som du eventuelt tar kontakt med hvis det er aktuelt.
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Fra CPH kan man enten fly, helikopter, kjøre bil, tog, båt hjem til Norge. En fantastisk plass å være strandet der du nesten garantert kommer deg hjem på en eller annen måte. God tur og kos deg mye i Thailand :):):):):):):)
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden