Forsinket bagasje m.m.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SuperVC10, 03. mars 2019.

1. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kom nylig hjem fra Sør-Amerika og hadde to legs med hhv. Avianca og Lufthansa:
    Montevideo-Bogota (C)
    Bogta-JFK (C)
    JFK-Munich (F)
    Munich-Oslo (C).

Da vi landet på OSL var to av to innsjekkede bagasjer borte. Det ble opprettet separate saker på bagen til dama og på min bag.

Bagen til dama fant de igjen nokså fort og forsøkte å levere dagen etter. Etter å ha ventet hjemme i over tre timer på levering, gadd hun ikke vente mer. De kunne ikke levere til en annen adresse, så de forsøker vel igjen en annen dag.

Min bag har jeg derimot ikke hørt noe om. Undersøkte nærmere rapporten (PIR) SAS ground handling skrev for meg på OSL. Ser ut som de har skrevet feil bagtag-nummer. Det er derfor ikke spesielt rart at de ikke har funnet bagen.

Forsøkte å ringe diamant-telefonen (engelskspråklig), men de kunne ikke hjelpe meg. Ba meg ringe ground handling når de åpner i morgen.

Jeg har vel ikke så mange krav, siden dette har skjedd på returen. Noen som har noe erfaring med dette? Eller noen tips? Særlig med tanke på at jeg fløy biz/first og er diamant?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg mistet en bag på vei hjem fra Miami med SAS fortalte det er først etter to uker den får status som borte og utløser kompensasjon. Før det må du nok forholde deg til ground handling som har kortere åpningstider enn legekontoret.

milehigh, drsyk and SuperVC10 like this.
  3. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Kjipt! Har klær for tre uker i den bagen. Da blir det vel potensielt to meget ensformige uker hva gjelder klesveien! Takk for svar. :)

Del denne siden