Forsinket og ombooket til neste dag

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AndersWE, 29. mars 2022.

1. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Løst
    kort tid i køen, fikk rom og mat på Quality Airport Hotell

Lander straks på OSL, er forsinket og ombooket til KRS i morgen.
    Har fått e-post fra SAS, men ingen info om overnatting.

Hva gjør jeg, stiller meg i køen ved ankomstservice eller???

Er EBD

Last edited: 29. mars 2022
  2. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ikke vil legge ut for hotell og vente i noen uker på å få pengene igjen via Sas Customer Care, så kan du stå i kø for å få rekvisisjon.

AndersWE liker dette
  3. christian1986

christian1986 Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Noen uker?

Jeg la ut i desember og går nå til Transportklagenemnda. Har ikke hørt noe tilbake, trass purringer.

dette som diamant

4. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Vet ikke hva jeg skal gjøre...
    Reiser til Venezia fra Oslo på søndag og tenkte reise hjem 17 april som planlagt siden lenge lenge tilbake!!! Ny på jobb så har jeg og samboeren min ikke mye fleksibilitet... I Dag velger SAS å avbooke vår hjemreise 17 april??? De sier de har kansellert flyet fra Venezia til Oslo og det går ikke noe annet ...

Spurte på chatt og telefonen om det var noe fra andre steder i nærheten av Venezia, men de sa nei....
    Står de for hotell nå??? De var usikre... De sa jeg kunne prøve å søke om refundering av hotell da vi må bli der i 2 dager ekstra...

Vi har leiebil som vi må returnere til Venezia flyplass 17 april for det var da vi skulle reise hjem..... Da blir vi stående på flyplassen og må ta oss derifra til noe sted? Står de for transporten også? Ønsker virkelig all hjelp jeg kan få her fra dere.

Syns det er så SYKT dårlig at de kansellerer så nær innpå???? :'(

Takk

5. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Det går ikke noen annen SAS flight, men det er jo fullt mulig å komme seg hjem den 17. april med en stopp i f.eks Brussel, Amsterdam, Munchen eller Frankfurt, spurte du konkret om å bli booket om til et annet selskap?

https://www.forbrukerradet.no/fly/innstilling/VCE-OSL

upload_2022-4-8_21-26-24.png

6. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28

De sa at de ikke kan endre med annet selskap pga jeg har bestilt med CT billett til meg å samboeren min.

7. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28

Vi hadde planlagt turen siden August 2021, syns det er så utrolig dårlig at de kansellerer hjemreisen 17 April.... Nå ga de meg tilbud om å reise hjem 19 April, men da taper jeg + samboeren min en arbeidsdag + må leie bilen lengre (hadde planer om å leie den til 17 april og sen reise hjem) men nå må vi leie den 2 dager ekstra som de sa kostet 280 euro.........

Betaler SAS dette?

Vi må også stresse med å finne hotell fra 17-19 april (som sikkert koster oss 3-400 euro totalt). Betaler SAS dette? :(

8. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Kan man få de til å dekke hotell + økonomisk tap? Eller er det vanskelig? :(
    Tenkte reise hjem 19 april istedenfor som de nå har booket meg på.... 2 dager etterpå min opprinlige tid
    upload_2022-4-9_11-33-57.png

9. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Bare book egen flyreise hjem samme dag for egen regning. Du får dette refundert i etterkant. Du må muligens gjennom Transportklagenemnda, men saken er klokkeklar.

Durek liker dette
  10. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk ufrivillig overnatting på OSL etter forsinket fly inn fra TOS sist onsdag og mistet forbindelse. Sendte inn kvitteringer for hotell etc + krav EU 261/2004 på fredag. Tirsdag sto beløpet på konto. Det hadde jeg IKKE ventet. Forrige runde gikk det 9 måneder uten svar før jeg ga opp og tok det til Flyklagenemnda som ga meg medhold.

11. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmålet gjaldt hotellovernatting for fly neste dag. Mine personlige erfaringer er at jeg alltid har fått pengene refundert for hotellet etter noen uker. Det har ikke vært behov for å vente på flyplassen i en lang kø for en rekvisisjon.

Må bemerke at jeg da har bestilt et rimelig og billig rom, samt tatt buss dit. Aner ikke forholdene i din sak, men hvis dine faktiske utgifter er dokumenterte og rimelige så skulle det vært dekket (gitt at flyselskapet faktisk kan holdes ansvarlig).

12. christian1986

christian1986 Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde billett fra Oslo til Bergen via Haugesund en fredag. Flyet til Haugesund ble forsinket, og sas på osl nektet å endre flygningen min. Vel framme i Haugesund var siste fly til Bergen gått, og ingen hos jeg kunne snakke med hos SAS som kunne få meg tilbake til Oslo og så til Bergen.

Fra jeg kom til Haugesund stod jeg over en time kø på telefonen. I den perioden var siste fly gått og terminalen holdt på å stenge. Gikk derfor for å leie en bil til Bergen, ettersom også siste buss var gått for kvelden.

Når jeg omsider kom igjennom til SAS var jeg på vei hjem. Eneste de kunne tilby meg var et nytt fly søndag kveld, altså to netter etter:confused:..

Så kravet om å få dekket mat og leiebil er legitimt. Kravet ble sendt inn tidlig i desember, og har enda ikke hørt noe. De har enda ikke sett på det i følge nettsiden.

I perioden har jeg purret flere ganger og på flere måter. Via telefon, via diamantmailen og via å legge inn klager via nettsiden deres. 0 respons.

Så å blindt legge ut for et selskap som sliter økonomisk er i alle fall jeg litt betenkt med å gjøre. Skal i alle fall ha ryggdekning fra reiseforsikringen når det kan ta så lang til å behandle en sak;)

furlong liker dette
  13. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nok vært ganske sur selv også etter noe slikt. Ser at den der er litt vanskelig for dem siden det både var en litt rar routing og at det var leiebil og ikke drosje/buss. Vet du hva årsaken til forsinkelsen til HAU var? Eller var det bare den intetsigende «sent innkommende fly»?

Jeg ville ha forsøkt å dokumentere alternativ kostnad med overnatting i to netter pluss alle måltider i HAU opp mot kostnad med leiebil i alle fall. Så disse folkene i India som avgjør slike saker forstår at du gjorde det beste for selskapet.

14. christian1986

christian1986 Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Var den ruten som var ledig på kort varsel(som bonustur) når planene ble endret. Mener det var sent innkommende fly.

Tror egentlig ikke leiebil er problemet(snakker om rundt 5k), men hva vet jeg når de enda ikke har sett på den…

Vet i alle fall at når returen min fra SFO til BGO etter påske nå plutselig får en layover i CPH så legger jeg ikke ut med mindre jeg må.

15. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde vært den enkleste ting i verden for dem å overføre han til en direkteflyvning såfremt det var ledig.

16. christian1986

christian1986 Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte faktisk SAS og fikk snakket med en i København. Hun kunne fortelle meg at det ikke var mulig, men at jeg da kom på neste mulige flight fra Haugesund(eller med noen andre). Jeg prøvde å fortelle at dette ikke var Kastrup, men til ingen nytte.

Status hjalp heller ikke:p

17. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet at muligheten er der, men da er det kunnskapen eller viljen det står på:confused:

Nordlands liker dette
  18. christian1986

christian1986 Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Er viljen ja. Får kun beskjed om å lage en ny case for å purre på den gamle.

De nekter for å kunne snakke om den per telefon, og diamantmailen sier de ikke har tilgang.

Har per nå laget to caser for å purre på denne, uten at det har hjulpet:confused:

furlong liker dette

Del denne siden