Hei alle sammen.
Har de siste årene hatt SAS Mastercard for å samle EB.
Men nå ønsker jeg å få til noe ekstra til bryllupsreisen, så har sett litt på forskjellige kort og bonus programmer for å forberede meg slik at jeg kan nå evt. cash threshold på kredittkortene før reisen.
Er jo en jungel, så spør dere eksperter..
Planen er å:
Fly krøtterklasse KRS-AMS med KLM.
Fly med Emirates på business class (i alle fall en vei) fra AMS -> DXB -> MLE. Kunne tatt via OSL -> DXB -> MLE, men vi ønsker begge å oppleve A380, og da må vi ta via AMS =).
"From
207,500 Miles +" for å få til dette en vei med to stk.
Evt klare companion ticket for å klare begge veier? Har jeg tid til å bygge opp dette før evt. reise i april neste år eller tar det minimum 1 år?
(Bestille hotell med et hotell i Mariott sin portefølje i Maldivene. (7-9 netter) for å samle mer poeng. Så også at American Express Platinum ga "gratis" gold status, som ga mer poeng og evt. room upgrade hvis ledig.)
Hadde egentlig sett på American Express Platinum, siden det gir 100K-150K poeng + overføre 100K EB poeng til American poeng, og deretter flytte alle de 200K+ poengene til EK miles (+ passet bra med hotell). Siden alt dette ga 1:1 mellom EB<->Ame<->EK miles. (og 2:3 på Mariott)
Men kan man søke på dette kortet utenfor USA (+ få med velkomsttilbudene)?
Evt andre kort/forslag til beste plan her?
Vis alt...