Forslag til routing OSL/TRF - LIM eller CUZ tidlig oktober?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av wreilert, 13. april 2016.

  1. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Heisann,

    jeg og frøken strøken har finni ut at vi skal begi oss ut på the inca trail til høsten og naturligvis ser jo jeg dette som en finfin mulighet til å blåse litt poeng (og CT såklart). Har ca 178K nå, når lett 190K innen avreise

    Er forsåvidt godt kjent med united.com, men er ute etter erfaringer eller gode forslag til routing av noen som har reist denne veien før, jeg har egentlig bare vært i Asia på langtur.
    Blir vel helst å booke C nå, men om noen vet om en bra F som har grei tilgjengelighet så jubler vi over det; jeg har tydeligvis utviklet sans for både kaviar, Dom og pysjamas.
    Anyone?
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Star er vel litt vanskelig hva gjelder billetter i Sør-Amerika og det er i tillegg dyrt. Hvis du skal brenne poeng på F er det Lufthansa som gjelder. de flyr til Buenos Aires, Rio, Sao Paulo og Bogota hvert fall. Hvis dere velger Bogota kan dere ta Avianca videre til Lima.
    Hvis dere velger Brasil eller Argentina tror jeg dere må over på TAM/LAN som er i OneWorld.
    Alternativt kan dere fly til USA og så videre med Copa eller United. Tror UA flyr direkte til Lima fra noen byer i USA.
    Har ikke vært i Peru selv, men jeg ble umiddelbart misunnelig
     
  3. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg gjorde denne turen på CT i januar (BGO-LIM-BGO). Vi fløy via Bogota med Avianca begge veier, men på utreisen sørget vi for å krysse dammen fra Madrid, siden det er eneste plassen fra Europa Avianca flyr dreamliner (med 1-2-1 i business, reverse herringbone seats). De andre europeiske byene Avianca flyr til er London og Barcelona, mens her flyr de med en eldre A330, med 2-2-2 i business og ikke full recline på setene. Fra Madrid mener jeg å huske du kan fly til Bogota, Medellin og Cali, alle med dreamliner. Så da har du litt options. Det er dog vesentlig lettere å ta seg videre til Lima fra Bogota, og de flyr til og med dreamliner BOG-LIM! Det sørget vi selvsagt for å få med oss ;)
    Var ganske fornøyd med Avianca. Veldig gode seter i business på B787, og hyggelig crew. De har faktisk også ganske decent businessklasse på kortdistanseflyene sine. Vi fløy A320 LIM-BOG, konfigurasjon 2-2, og skikkelige gode, store seter.
     
  4. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Takker for tips :) Er tydeligvis en del LH fly som går uten first, i alle fall til bogota.
    Kan hende det blir "bare" biz denne gangen da, 1-2-1 er ganske OK :) Men jeg skal ikke ha no angle flat asså!
     

Del denne siden