Four Seasons gir opp i Bangkok

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Bizflyer, 28. mars 2015.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    I fjor var jeg på en uuuutmerket Sunday Brunch på Four Seasons i Bangkok. Tenkte jeg skulle inn og se hva de hadde å by på nå, men jeg ble skuffet.

    1. Mars overtok Anantara Siam Bangkok Hotel eiendommen.

    Four Seasons blir da uten hotell i Bangkok frem til 2018 da de visstnok skal åpne nytt hotell i Bangkok:

    We are excited to share that a new Four Seasons hotel in Bangkok is expected to open in 2018. Four Seasons Hotel Bangkok at Chao Phraya River is part of a dynamic new riverside development that will also include private residences, shopping, and dining.

    Mer info her: http://www.fourseasons.com/landing_pages/corporate/four_seasons_hotel_bangkok/
     
    SASDC8 liker dette
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det var raskt! Hadde ikke trodd de ville gi opp så raskt i Bangkok, selv om de "bare" blir borte i tre år. Skikkelig synd da dette var et Bangkoks beste hoteller.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Finner ikke Ritz Carlton heller i Bangkok lenger ser det ut til. Har visst nytt byggeprosjekt på gang de også.
     
  4. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Da er det vel Shangri-Las Krungthep wing som gjelder for luksusdyr (som oss) i Bangkok. FS har mye på gang og åpner i Seoul dette året i en by med mange kjedelige 5*.
     
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Nja. Ranker Pen og MO og en del andre høyere enn Shangri-la i Bangkok :)
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var jo ni-trist. FS var stamhotellet mitt i Bangkok og jeg syntes det har skikkelig sjarm og sjel.

    Jeg er ikke noe stor tilhenger at sånn ultramoderne 5* greier.

    Hvor søren skal jeg bo nå
     
    Edvard and Hamburgersmauet like this.
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hva skal du i Bangkok uansett? Bortsett fra å fly megabillig biz med Qatar...

    Se forøvrig...

     
    tommy777 and Fnate like this.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo flytte over på Nana Hotel. Så har du ikke så lang vei hjem om kveldene.......
     
    BangkokBob, jefi99 and Storg like this.
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Man skal for eksempel på jobb. Det er ikke så mange andre årsaker til å dra akkurat til Bangkok
     
    tommy777 liker dette
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, rektig... Der så det jo usedvanlig koselig ut. He he
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du har flere gode alternativer i området for overnatting, (brunchbudsjettet ville jeg brukt utenfor hotellet).

    Rett ved siden av (tidligere) Four Seasons ligger St. Regis, bak har du Hansar.

    Ved Phloen Chit har du Okura Prestige. På Sathorn har du Sukhothai, Sofitel So og Metropolitan.

    Om du liker apartment-style, med egen stue, kjøkken, vaskemaskin/tørketrommel så
    synes jeg de vanlige rommene til Marriott Sathorn Vista på 75 kvm er veldig bra deal.

    Opp mot Paragon har du Siam Kempinski og InterContinental.

    Om du vil bo i gamlebyen eller Dusit (langt unna alt) så kan jeg foreslå Riva Surya og The Siam.

    Og nede ved Chao Phraya har du den evige klassiker; Mandarin Oriental. Der får du sjarm og kvalitet i herlig kombinasjon.

    I Bangkok er du spoiled for choice.

    DSC_4380.JPG
    Bilde: Le Meridien Bangkok.
     
    Last edited: 21. juni 2017
    tommy777 and Fnate like this.
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fnate liker dette
  13. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg var akkurat på The Siam og kan anbefale på det varmeste. Eneste nedsiden måtte være at det ligger et stykke opp langs elven (ca 30 min med hotellbåten), men ellers en uvurderlig hotellopplevelse fra ende til annen. Alt du måtte ønske av luksus i boutique format dvs. med sjel og særpreg i motsetning til kjedefabrikkene.
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Edvard liker dette
  15. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig ikke så farlig for meg når jeg tenkte meg litt rundt. Jeg spiste jo bare søndagslunsjene mine der.
    Er jo lite man er på hotell når man er i Bangkok. Trenger jo bare et sted å sove. Så "MeLoveYouLongTimeHotel" er jo egentlig mer enn godt nok.....
     
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket Connie`s cottage der i juli og gleder meg noe helt ekstremt :)
     
    Brunello liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Pen er et av mine favoritt hotell i Bangkok, men har booket The Siam neste gang, så får vi se hvordan det klarer seg mot gjengen rundt Thaksin bridge.
     
    Edvard and Hamburgersmauet like this.
  19. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte å booke Mandarin Oriental i sommer, men det virker som om de pusser opp halve hotellet, og restauranter og butikker i Authors’ og Garden Wings er stengt i juli. Endte opp med The Peninsula sin pakke Summer Getaway med noen ekstra perks som transfer, middag og spa. The Siam virker utrolig lekkert, men har med en pode på 10 år, og tror The Siam er litt "voksent" og litt for langt unna begivenhetene. Mulig jeg tar helt feil. Tar gjerne imot tips til hva vi kan finne på i Bangkok. Vi har selvfølgelig booket en simulatorflight hos Bangkok Flight Experience. Har testet konseptet i Singapore, og det er helt supert for barn også: http://www.flightexperiencethailand.com/bangkok
     
    Edvard, SASDC8 and tommy777 like this.
  20. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det tenker jeg er et genialt tips :) Har 6 dager i BKK i slutten av juli så det må jeg få til :)
     
    Hamburgersmauet liker dette

Del denne siden