Fra 0 til 100.000+ Eurobonuspoeng på 12 mnd nå i 2019?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Kaffen, 01. juli 2019.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    For ett år siden så la leg ut tråden 10 enkle steg til å tjene 100.000 i løpet av ett år, hvor jeg la en detaljert oversikt over hvordan en tjener inn til en SAS Business Billett på ett studentbudsjett, og har siden fått mye respons på denne mailen fra nettopp unge fattige studenter, og enkelte uførepensjonister fra Thailand bla, så da tenkte jeg å lage en ny modifisert versjon ala Juli 2019.



    Jeg går ut i fra en person som tjener ca 15.000 kroner mnd, med ett husleiebudsjett på 6000 kroner og da må jeg ta noen variabler inn, sånn som er det huseier som bestemmer strømabonnement eller ikke? Så her går jeg ut i fra at husier bestemmer dette, og at du ikke kan tjene poeng på strøm, og jeg går ut i fra "Zero to hero" løsningen på dette problemet:

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    1. Du må starte med å melde deg inn i Eurobonus, og med det har su sikret deg en eurobonuskonto.

    2. Du melder deg inn i trumf også legger du fast overføring av bonus til Eurobonuskontoen din, og sørg for at du har fått tak i det blå kortet, som @Sunnfjordingen sider "Det er like viktig å ha det med seg som å huske buksa når du går ut". Du vil få Eurobonuspoeng pr trumfkrone du overfører til Eurobonus, så 1000 Trumfpoeng = 13.500 Eurobonuspoeng.

    3. Meld deg inn i Kiwi Pluss for 15% trumf på frukt og grønt. også melder du deg inn i Joker Glad for 5% trumf på mandager + andre kampanjer de har som 50% trumf på enkelte varer på høsten, følg også med på andre butikker da ting kan endre seg :)

    4. Bli kjent med gjerrigknarkens sider, der annonseres Trippeltrumf + andre gode tillbud til hverdagsbruk, en sier ikke nei til gratisvarer ;)

    Nå som du har automatisert disse prosessene så kan du gjøre følgende....

    5. Prøv å få tak i Shell MC om mulig, hvis ikke gå for SAS Eurobonus Mastercard, og DNB Mastercard gjør litt reaseach på hvilke du ønsker, men Shell MC gir 1% trumf som tilsvarer 13,5 Eurobonus poeng pr 100 lapp og det er vanskelig å slå for ett gratiskort. American Express Green er også ett alternativ, der kommer det ut en del om det nye programmet Amex Rewards og hvordan de poengene der kan flyttes mellom flyselskaper, noe som også er gustig å ha i bakodet lengre ned i gata, men for enkelhetens skyld så gå Shell MC også SAS Eurobonus Mastercard som alternativ 2, det er klart det beste alternativet pr i dag i forhold til fremtidig oppgradering av kort :)

    6. Sjekk SAS siden etter butikker og resturanter du kan tjene poeng på, sånn som min favoritt i Kristiansand er Egon som gir 50 EBB pr hundrelapp :)

    7. Ice, Telia, og Talkmore gir trumfpoeng på sine abonent, du får pr dags dato 01.07.19 1020 Trumpoeng for å ta hele runden innom de tre selskapene med telefonen noe som tilsvarer 15.300 Eurobonus poeng, også kan du ta runda innom SAS sin shoppingportal og ta runda der også, ligger ca 10.000 Poeng der også, men vær obs på bindingstid for noen abonent har det, andre har ikke.

    8. Søk rundt på SAS, og Viatrumf, for å bli mer og mer kjent, med programmet, det finnes noen enorme smutthull for masse poeng her inne, om du søker godt nok. Noen av de smutthullene jeg vet om er så bra at jeg ikke nevner dem i ett sånn offentlig rom som dette.

    Så nå skal jeg knuse tallene i forhold til dette:

    Jeg går ut i fra at du etter å ha betalt leie på 6000 kroner har 9000 kroner å rutte med, så jeg går rett på strøm, der går jeg ut i fra at du tar begge trumfselskapene og i tillegg slår til på en 10.000 Poengs kampanje slik jeg har gjort på fjordkraft, det blir (800 + 485) x 15 + 10.000 Poeng = 29.275 Eurobonuspoeng.

    Så er det telefonrunden (465 + 310 + 245) x 15 = 1020 Trumfkroner = 15.300 Poeng


    Så nå er det hva du får ut for å handle frukt og grønt på Kiwi for 2000 kr mnd i 10 mnd, noe som gir 300 Trumpoeng alene pr mnd også går jeg ut i fra 10 mnd, for du har jo 50% kampanjen på joker du skal slå til på, så da drar du inn 45.000 Eurobonus poeng på frukt og grønt, også drar du inn 1000 Trumkroner på Joker Glad kampanje som gir 15.000 Eurobonus poeng.

    Så allerede er du i mål da regnestykket er 44.545 + 45.000 + 15.000 Poeng = 104.545

    Dette regnestykket har nå gått ut på å ha runda med strøm og mobil på viatrumf og på SAS sine sider, så nå kommer kortbonus:

    6000 Poeng på signering av kredittkort.
    9000 Poeng på forbruk hvis du har 5000 Kroner måneden å bruke.
    12.000 ekstra poeng på resturanter i forhold til å spise ute for 1000 kr mnd, her kan du også være kreativ med vipps å hanke inn noen gratispoeng ;)


    Så nå snakker vi om summer på 131.500 Poeng, også er det andre kilder til poeng som kommer løpende, er dere to som har trumf, så kan dere på sikt oppgradre det ene MC kortet til MC Premium og la alle trumkroner løpe inn på den ene av kontoene deres, så flyr dere straks over 200.000 Poeng og når ved det nivå 4, som gir noen vanvittige fordeler når dere reiser til USA og Kina :D



    Så det var nok fra meg for denne gangen, også kommer det nok en tråd som dette opp om ett års tid når ting har endret seg nok igjen :cool:

     
    Last edited: 16. okt 2019
    tobbens, drsyk, Birdman and 17 others like this.
  2. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for en velsig god oppsumering!
     
  3. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig bra gjennomgang, alle gode tips kommer godt med! ;)
    Det er jo også sånn at om du har kredittkort så kan du ikke registere trumf direkte på det, men det er ingen problem å registrere det fysiske kortet når du handler i butikken og betaler med kredittkortet. Det går, men det går bare ikke automatisk med mindre du har trumf sitt kredittkort da. Men ingen hindrer deg fra å bruke SAS sine egne betalingskort og få fordelen fra de.
     
  4. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Bare så synd vi ikke får Trumf på bruk av Euroshell kort :(
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    @Laffen - Tips:
    - Bør oppdateres nå som satsen for Trumf er redusert til 13,50.
    - Punkt 6 kan virke uklart for de som ikke kjenner til Loyalty solutions løsningen for SAS EB. Forklare mer eller legge lenke til sas.no?
     

Del denne siden