Da var det bestilt. Lørdag morgen flyr jeg med BA til LHR, hopper på en uber, har et par timer i byen, før jeg drar til Luton flyplass for å gjennomføre min første flyvning med et privatfly. Her er flyet, en Citation II, bygget i 1988. Tilbake flyr jeg easyJet, så jeg gjetter på at det blir en brå overgang. Stay tuned.
Ser at den er "member initiated" og 5 seter igjen. Du skal ikke se bort ifra at det er 2 andre hyggelige mennesker ombord
Jeg skjønner du hinter til meg... men desverre har jeg lovet meg bort noe jævlig på lørdag... faen da! Men la meg luske litt.. C
Dette blir bra. Greit på korte turer. Easyjet har jeg aldri reist med så det vet jeg intet om. God tur, begge veier.
Her snakker vi "rags to riches" .. Eller ble det kanskje omvendt? I alle fall som grisefoten sier, vi har det godt som studenter i Norge Blir spennende å lese om dette.
Det får bli en annen gang. Søndag skal jeg sove ut. Har vært noen lange dager i det siste, da jeg reiste til Brussel på onsdag, dagstur til Rotterdam på torsdag og dagstur til Luxembourg i dag, samt at jeg må opp enda tidligere i morgen for å rekke 07.05-avgangen til BA fra BRU. Planen for søndag er en tur til Liechtenstein, for å krysse av et nytt land på lista, mens man er i nærheten, hvis det ikke kommer opp noe spennende fra ZRH i morgen. Den der ser veldig fin ut. Nesten kliss ny så det ut som. Hopp på sier nå jeg!
Her er flyruten: BRU-LHR med BA LTN-ZRH med JetSmarter BSL-BRU med easyJet Har nesten 5 timer fra jeg lander på Heathrow til flyet tar av på Luton. Forslag til hva jeg skal/kan gjøre mottas med takk, da det er første gang jeg er i London. Regner med jeg rekker en tur innom byen om jeg tar Heathrow Express?
Litt om bakgrunnen: Siden dette reisebrevet er tatt litt på sparket og ikke planlagt i det store og det hele så tenkte jeg å si noen velvalgte ord om det. Tidligere denne uken var jeg endelig ferdig med min Bachelor i Samfunnsøkonomi fra UiT. For å feire dette tenkte jeg at det var en god ide å reise til Belgia og Luxembourg. To nye land på lista og mine første flyvninger som EBD. Supert! Så kom mailen fra JetSmarter, om at min status match hadde gått gjennom og jeg tenkte raskt at jeg måtte endre planene mine for å få til en flyvning med privatfly. Mer om JetSmarter står i linken til @Henrik ovenfor. Jeg så gjennom rutene i Europa (på under 3 timer, som er begrensingene med dette medlemskapet) og falt ned på London Luton til Zurich. Her kunne jeg også muligens klare å skvise inn Liechtenstein over land jeg har besøkt også. Siden jeg allerede var i Belgia var det å finne posisjoneringsflyvninger en smal sak. Det vil si, en så lite smal sak at jeg må bytte flyplass to ganger, ettersom dette var det rimeligste. Med en far som har jobbet tett med Jet Falcon'ene til forsvaret i lang tid, har det alltid vært en drøm å få fly med et privatfly. I morgen går drømmen i oppfyllelse.
La meg oversette til allmenn norsk Med en far som har jobbet tett med Jet Falcon'ene til forsvaret i lang tid, har det alltid vært en drøm å få fly med et privatfly.
Var i samme situasjon som deg i fjor. Da bodde jeg i Tyskland, men hadde ikke top tier i Eurobonus. Men så igjen, kanskje jeg skal være glad for at jeg ikke hadde den muligheten når jeg bodde der, for da hadde det vært en fare for at jeg hadde hoppet på alt av flyvninger ut fra nærmeste flyplass. Og ikke studert, som var grunnen til at jeg bodde der.