Fredag, helg og ferie

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 02. aug 2019.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,510
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings folkens, fra uteavdelingen på kontraktsloungen på MLA;
    0C4F601B-0417-42FB-9CFD-0DB1481C076A.jpeg

    Etter en intens jobbuke på Malta så er det endelig på tide med hjemreise og er ferieuke. LH via FRA og 5000 nye miles i jakten på HON.

    Intercontinental har behandlet meg bra, men med litt for mye å gjøre så har jeg ikke engang rukket ett dypp i bassenget. Heldigvis fått meg litt bra mat i det minste, og Mumm flyter fortsatt fritt på Club loungen.
    A2F638AA-A41B-4069-BF0B-33AB4C1C601D.jpeg 02A1F7DE-82C0-44BC-8241-1D4777A46A8C.jpeg

    Tok turen over gata til Hard Rock i går kveld, deres trio med kjøtt imponerte;
    8D5A195C-FE66-4FFF-A4D5-7E1EC766FE88.jpeg

    Ha en strålende helg folkens

    Edit; LH byr foreløpig på 90 min delay, og missed connection i FRA.

    Edit1: Booket om fra avgang 12:40 til 06:20 i går kveld for å komme hjem i rett tid i dag. Nå er det CNL og tilbake til 12:40 avgangen. Kunne ligget på bassengkanten enda, etter sjampisfrokost. Har fått gått gjennom sikkerhetskontrollen 3 ganger da
     
    Last edited: 02. aug 2019
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag frå Aust-Finnmark!

    Her i 'padion for life'-loungen viftet pandionkatten tydelegvis med sitt smaragd- og rubinpryda pandionkort og ville ut midt på natta. Litt seinare ville pandionkortinnehavaren inn igjen... I begge tilfelle måtte moralsk støtte til i form av kos (les: full spabehandling). Kor mykje må eg fly for å få dei same fordelane???

    20190706_170834.jpg

    Vel, ha ein pandionaktig dag, folkens! :)
     
    Earl, watchaddicted, Upsaker and 8 others like this.
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Bangkok.

    Flyturen med Thai Lion fra dps gikk helt greit, men merker jo at livsstilen dette forumet har fått meg til å bli vant til gjør at jeg trives mindre på trange økonomiseter enn jeg gjorde tidligere. Før var det jo en del av sjarmen å fly AirAsia o.l. mellom ulike asiatiske byer. Nå er mer en slitsom transportetappe.

    Lion air var et nytt bekjentskap for meg. De gjør det litt annerledes med bagasje. Istedenfor antall kolli som er det jeg er vant til bestiller du antall kilo. Jeg safet derfor og bestille 2*20 kg og satset på at småkoffertene til jentene var innenfor de tillatte 7 kg for håndbagasje. Da vi sjekket inn så vi at vi tilsammen var langt under 40kg på våre to kofferter og det var deefor ikke noe problem å sjekke inn flere av jentenes kofferter på vår kvote. Det var smidighet jeg ikke hadde forventet av er lavprisselskap!

    Flyet var en 737-800 som strøk glatt på knyttnevetesten. Men jeg klarte å sove litt likevel :) 20190801_193410.jpg 20190801_193755.jpg
     
    Kristian, OttoL, Upsaker and 7 others like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen.

    Det gledes allerede nå for å planlegge neste års sommerferie, må bli surprise til madammen, hva kan vi koke fram i kjelen... Vent og se. LHR-SIN er et bra utgangspunkt for å slenge på flere segmenter :D

    Intet annet enn kun riktig god helg og tur i luften som på bakken!
     
    Kristian, Upsaker, holmen and 2 others like this.
  5. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag fra KL. Her har dagen vært benyttet til å nyte bassenget ved Hilton KL før tetid (genial engelsk oppfinnelse på mellom måltid). Har planer om å reise til India og vil anbefale til andre på forumet som har de tanker å lese boken India av NRK veteranen Joar Hoel Larsen. Meget bra. Nyt helgen uansett hvor dere er i verden.

    469C0798-7714-45A6-B574-367E1CA8B0DF.jpeg A320F03D-AD2A-4416-BD59-966C5E0F8D9F.jpeg
     
    Last edited: 02. aug 2019
    Kristian, EndreD, Upsaker and 4 others like this.
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen!

    I dag er det åremålsdag, og tallet er lett delbart med tre! Volvo tar på seg spanderbuksene og levere fritt og franko en splitter ny XC60! Snakk om oppmerksomhet! (Historien er litt mørkere. En irreversibel feil fører til omlevering etter 13 mnd. Kjekt å ha kontraktserfaring.)

    Ha en fin fredag, uansett hvor gammel du er/hvor ung du føler deg!
     
    Liza, Kristian, drsyk and 4 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fortsatt ferie.
    Men ryktene sier at det er fredag!
    Det merkes at fellesferien er over, det er behagelig få badegjester igjen på øya. Ingen kø i butikken, og alltid parkeringsplass til snekka.

    Fortsatt en uke igjen av ferien, men det er lenge til neste flytur. Det må kanskje gjøres noe med. I går startet også ny opptjeningsperiode, så nå står alle tellere på 0. Triste greier.
     
    Kristian, drsyk, Upsaker and 2 others like this.
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,510
    Bonuspoeng:
    183
    I går startet også ny opptjeningsperiode, så nå står alle tellere på 0. Triste greier

    Søren, samme her. 0 poeng og like mange leg
     
    Malmo liker dette
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,713
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med dagen ... ny bil og champis?
    Dette må da bli bra!
    Delbar på 3... 69 eller 72?
     
    drsyk and Berlioz like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,713
    Bonuspoeng:
    293
    For å sitere ex-gemalen: Trist som faen!
     
  11. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Høyner med 3.
     
    NoLimit and Eddie47 like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    God «morgen» fra Quality Tønsberg. Været er enda bedre enn i går, så i dag må det bades. Litt krangling i resepsjonen for sen utsjekk fordi jeg ikke avtalte det ved innsjekk, men det er det verdt.

    97AC16D4-B640-4A27-A9FA-98AEA93E07A8.jpeg
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    God dag frå eit solbadande Sunnfjord. Kort dag på jobb i dag før turen går til Bergen i ettermiddag. Generalstaben ynskjer ikkje at helgas matinntak skal føregå på Sumo eller Salsa, so her blir det smalhans for Eurobonus-kontoen. Vi får tru at Solkystens hovudstad leverer varene og at det vert ei trivelig helg.
     
    Kristian, drsyk and Eddie47 like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,713
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det, du fikk jo en «ring av selvtillit» ni år før meg .. fortsatt gratulerer med dagen!
     
    NoLimit and Berlioz like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,713
    Bonuspoeng:
    293
    Er riktig nok litt nord for verdens vakreste by, men vi har flott vær!
     
    Sunnfjordingen liker dette
  16. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra hytta. Straks klart for litt lunch på terrassen, etter en formiddag bestående av vekselsvis soling og bading.

    Ellers har jeg brukt 15 minutter av dagen på telefon med SAS. Utrolig at sas.no enda ikke tillater bestilling av ungdomsbilletter med overnatting på OSL. Skal uansett ikke klage for mye, to langhelger til Kroatia og Spania er bestilt til høsten.

    Begge ble sponset av at jeg måtte vente fire timer ekstra på Gardermoen tidligere i juli, som ga meg 4800 kroner i gavekort hos SAS. Har fortsatt en tusenlapp igjen på voucheren som behøver et formål. Spørs om den ikke kan ordne meg en t/r København i slutten av oktober, i forbindelse med IF-turen til Singapore. :)

    God helg!
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,713
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk på SAS.no
    Bare på Torgallmeningen 2 (50 poeng)
    Anne Madam K.Oscarsgt 2 (250 poeng) denne har vært under ombygging en stund.
    Brasilia Olav Kyrresgt 39 (60 poeng)
    Madam Felle Bryggen 43 (100 poeng)
    .... osv.
    Her er det bare å velge og planlegge Bergensturen slik at man tilfeldigvis støter på .. i tillegg har du jo EGON ..
     
    Sunnfjordingen liker dette
  18. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det fredag og nå blir det tur med Sørlandsbanen. Jeg satser på å komme meg til Kristiansand etter hvert og en natt på selveste Sjøgløtt hotell. Har med div turutstyr så satser på å lage mye mat selv og se meg rundt i byen.
     
    Kristian and drsyk like this.
  19. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Kommet hjem fra hytta, må ha noen dager hjemme før jobb starter på mandag. Blir noe pusling og besøk på Matdagene her i sentru ila morgendagen. Kvelden tilbringes hjemme med hele familien samlet :):)

    Ha en fin fredag :D:D
     
    Kristian liker dette
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har sett Anne Madam i appen, men det står på Google at den er permanent stengt?

    Edit: Madam Felle ser bra ut. Ein bør vel gjerne reservere bord på ein laurdagskveld?
     
    Last edited: 02. aug 2019

Del denne siden