Fredag igjen God morgen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 20. okt 2017.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen startet med et spørreskjema fra SAS Travelers Voice.
    Jeg svarte pent og skikkelig tror jeg ...

    Thank you for your answers, we’re delighted to count you as a new member of SAS Travelers’ Voice.

    What happens next?

    You’ll shortly receive an email confirming your registration and reminding you of your username.
    We’ll be in touch as soon as there is a research activity that is relevant to you. Feel free to log into www.travelersvoice.flysas.com to have a look at our SAS Travelers’ Voice website in the meantime.

    Thank you for joining SAS Travelers’ Voice.

    Best wishes from SAS
    WE ARE TRAVELERS
     
    NoLimit liker dette
  2. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    god morgen, sitter her med kaffen og snart klar for å ta turen TOS-OSL-KRS. :) Noen som har mulighet å gjeste meg inn i loungen mellom 10 og 12 på OSL?
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen frå OSL.

    Masse sure gjestar som ventar utanfor innanlandsloungen og les på nett om opningstid ein time før fyrste avgang. Ingen har tenkt på at det er fyrste innanlandsfly, og eg flirer litt i skjegget.

    Med 45 minutt i Longyearbyen, rekk eg ei pølse med brød og surkål? Og er det mulig å kjøpe kjøleskapsmagnetar utan å gå ut og gjennom pass/sikkerhetskontrollen?

    Ha ein fin dag alle sammen!

    PS, eg måtte berre seie frå til dei morgongretne at fyrste fly innanlands går 7:40. Hadde ikkje samvittighet til å la betjeninga ta breisida som var i vente. :)

    PPS, gamerane er ferdig på jobb og bananstatistikken er igjen på plass på tavla.
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare vi i provinsene som har innelandsfly før småfuglene fiser og fått gnidd søvnen ut av øynene ....

    Møter i Oslo med deltakere fra Bergen kan legges til kl 8-8.30... mens møter i Bergen med deltakere fra Oslo kan aldri legges til før kl 10 (de må jo til OSL først, gå i loungen og så fly)

    Tror ikke LYR har transitt ... tror du må ut og inn ...
    Kjøleskapmagneter har de innenfor i "ventekafeen" ....
     
  5. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå London,

    Då går ferien mot slutten, avsluttar med litt fotball her i området. Thamesmead Town slo Herne Bay 2-1 på onsdag, i dag tek West Ham i mot Brighton. Verkeleg på tide at vi skaffar oss litt poeng no. I morgon tek eg morgonfly frå London City Airport til Edinburgh, før eg tek kveldsfly tilbake til Heathrow på kvelden. Då skaffar eg meg dei to siste segmenta eg treng for å fikse BAEC Silver. Nokon som veit om eg kan sjekke bagasjen gjennomgåande frå LCY til LHR? I Edinburgh tenkte eg å få med meg Dunfermline Athletic - Livingston, eit slags lokalderby i området.

    Ha ein strålande dag!
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra Trondheim
    Siden @lMartin er ute og koser seg hos LH til ICN , får jeg ønske god morgen herfra :D
    Småkjølig i morres og med kuldegrader på måleren valgte jeg å droppe motorsykkelen og fikk heller satse på apostlenes hester.Friskt og fint med 40 min gåtur til jobb.

    Opphavet henter kidsa idag , så slipper å stresse med det...ferdig middag blir det og ;)

    Ha en strålende fredag :D:D:D
     
  7. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag ønskes fra Seychellene med en stor takk til Ethiopian Airlines for en billig bryllupsreise
    20171020_111048.jpg
     
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Du veit du er ein ekte bonusjeger når...
    ...du fastset bryllupsdato ut frå tilgjengelige datoar i eit flash sale med eit flyselskap frå Etiopia. :) Gratulerer med vel overstått @Guden!
     
    wilhelm, DanH, Guden and 6 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har det blitt ettermiddag, men det er uansett god her i hovedstaden.
    Noen dager fri har gått med til å organisere platesamlingen (trenger to uker til, merker jeg).

    Nå er det helg!

    EDIT: Har også klart å svare "riktig" på mailen om SAS travelers' voice, så jeg er inne i "varmen".
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Det vart ikkje pølse sidan vi var litt forsinka (trengde egentlig ikkje heller, Pluss-passasjerane fekk Polarrull), men rakk å ta eit bilde.
    LRM_EXPORT_20171020_144729.jpg
     
    FFlyer, Eddie47, ArthurDent and 3 others like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag ja!

    Her i huset startet dagen tidlig når den minste sjefen i huset mente at 0530 var ett fint tidspunkt å starte denne dagen på (som også var tidspunktet hun mente det samme i går). Men pappa fikk etter hvert overtalt henne til at det var i tidligste laget, så da ble det en ny start 0730 og de to timene betyr sannelig mye!

    Resten av dagen frem til nå har stort sett gått til vasking av flasker, for om noen dager skal rundt hundre liter øl tappes og da går det jo med en del (rene) flasker. Småkjedelig arbeid, men med radioen i bakgrunnen og fokus på resultatet (godt hjemmebrygget øl) så går det fint likevel.

    Og nå er det jo fredag kveld om noen timer og da skal denne karen drikke litt øl!
     
    Stuttfeiten and RoadKing like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Har akkurat kommet ombord på dagens flytur, nordover fra OSL.
    Som seg hør og bør var vi som snarest innom innenlandsloungen.
    Fruen og undertegnede var skjønt enige om at det er god mat å få der.
    Da slo det meg, kjære SAS, hva med å tilby doggiebags i loungen, så kan godtfolk lage sin egen flymat istedenfor disse boksene dere styrer med. Sikkert billigere enn catering vil jeg tro.
    Litt værre med øl & vin, men vi kan vel ta med en tomflaske med skrukork.
     
    Stuttfeiten liker dette
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og hå fra Granca, siste dagen nytes til fulle før SK4698 tar oss tilbake til kulda i morra ettermiddag.
    Ser meget lovende ut med ledig midtsete da flyet virker tilnærmet tomt... 35 ledige/blokkerte seter på 9 rader pluss.
    Ser skralt ut bakover hos de uvaskede og.

    Ha en flott dag folkens
     
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Hallais fra Gardermoen. Kom 10 minutter tidligere for å rekke en kaffe i loungen. Nå er flyet kansellert og jeg har all tid i verden og litt mer, og toppen av kransekaken er 1A til 5B.

    God fredag liksom.
     
    Stuttfeiten liker dette
  15. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    God fredagskveld fra Oslo!
    En litt småtreg dag på jobb da man har pådratt seg en høstforkjølelse så hodet går litt tregere enn normalt, men heldigvis en stille og rolig dag hvor de fleste sjefene hadde hjemmekontor så da fikk man gjort unna en del i fred og ro og tømt mailboksen... så endte man med overtidsvakt i morgen, men det skal jeg nok fikse selv om nesen er litt tett. Driver med selvmedisinering med litt godt drikke fra Skottland nå på kvelden så da ordner ting seg nok ;)

    God helg folkens :)

    Dessverre ikke. Du må nok hente ut bagasjen og frakte den selv til LHR...
     
    Travellingalf liker dette
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Halifax!

    Siste fulle dag her for denne gang. Når jeg skulle sjekke inn på flyet i formiddag fikk jeg tilbud om å oppgradere til Business class på flyvningen YHZ-YYZ.
    6A1433C2-BEC8-47C5-A2CF-FB00E027222E.png

    Pris i norske kroner: 8 300. Lurer på om det er noen som er så gal at de slår til på dette. Litt voldsomt for en 2-timers flyvning.
     
    FFlyer liker dette
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmålet er vel kor mykje meir poeng du hadde fått?:rolleyes:
     
    FFlyer, mathiasfe and Travellingalf like this.
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    803 miles lang flytur, så du kan jo forestille deg hvor mange poeng jeg hadde fått.

    Selv med 1000% opptjening i C hadde det vært en dårlig deal. :p
     
    LN-FHU and Travellingalf like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Det man kan undres på er hvordan i all verden flyselskapet kan tro noen er villige til å betale et slikt beløp. Eller...
     
  20. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Når "tilbudet" kom opp så var det å sjekke om det var ledige avganger den 18.oktober som var 40 årsdagen til kjærringa. Så når turen var booket, så var det å fri, deretter ordne vielse på dagen hennes og ordne barnevakt ei uke. 40 års dag, vielse og bryllupsreise på en og samme dag... Alt var timet og tilrettelagt (og jeg glemmer nå aldri bryllupsdagen siden den er på 40 årsdagen til kjærringa)
     

Del denne siden