Heisann, og god morgen! Det er blitt fredag, og hjemreisedag. Har kjørt "limousin" til HND. Snart i lounge ved gate 110, vi har veldig god tid til flyet hjem, for bussene passet ikke helt. Ha en finfin fredag!
Og da er vi straks i gang. Kvarter over tiden akkurat nå, og vi er ikke helt klare for take off. Men jeg er klar! (Med de trofaste Air China tøflene)
God morgen fra Bangkok hvor sen morgenkaffe nytes i stua. I går var en å besøkte Royal Thai Air Force Museum som ligger ute ved Donmuang, et sted som jeg kan anbefale et besøk. Får litt refleksjoner når en leser at de tre pionerene innen Thai luftfart brukte 1 måned på å komne seg til Frankrike, for så å lære fransk språk før en startet på pilot utdanningen. Måtte også humre litt da jeg så den sparsomme fortellingen rundt andre verdenskrig. De kan jo takke ambassadøren sin til USA for at Thailand formelt ikke kom i krig med nettopp USA da han nektet å levere krigserklæringen Ellers kom jeg i prat med en kvinnelig ansatt som synes det var synd at de ikke fikk kjøpe F-35, og hun mente årsaken var at de øvde sammen med øvrige asiatiske land som Malaysia, Singapore, Indonesia, Australia, Japan, Kina etc… Ja ja tenkte jeg, er nok ikke eneste grunnen da 3 av disse land HAR kjøpt F-35. På andre siden av veien der ute ligger der også en utendørs aviation park, men det ble varmt, så den tar jeg neste gang. Ha en glitters fredag
Og det kom det €80 fra Smartdelay inn på kontoen, og beskjed om at vi ikke rekker flyet til OSL. Men, vi skal ikke noe før på søndag, så det går nok fint.
God morgen fra en solrik hovedstad Mulig det blir et strandbesøk på Bygdøy etter jobb? Så kan jeg ligge rett ut å skimte etter fly Ha en fin fredag alle bonusnisser
God formiddag fra Porsgrunn Ørlite pjusk i dag. To piller Nyquil i går før leggetid, og en shot Dayquil nå i dag gjør nok susen? En uke til avreise USA med bolaget, skal fylle på "quil"-lageret. Har klokkertro på det produktet. Ha en bedre helg
God morgon frå SEZ. I går fekk eg lært at Seychellene har innført eit digitalt embarkation form som må fyllast ut på nett seinast 24t før avgang. So då måtte vi ut med 72 EUR per person for fire vaksne for å få dette utfylt på flyplassen. Innført av helsemessige årsaker etter covid vart det sagt, men om du betalar sju-dobbel pris so går det altså bra uansett. Får vel ta den på mi kappe som ikkje tenkte på at noko kunne ha forandra seg sia sist eg var her i 2019. No blir det uansett litt over ei veke her med kone, infant og to bestemødre - satsar på at vi får god tilgang på barnevakt! Ha ein god dag!
Morn fra godstolen i stua. Skulle bare legge inn en litt større ordre på Brewshop, og da poppet det opp at jeg kan få Trumf på Viatrumf... Dette har gjort min dag litt bedre med en gang Neste tur er noen kilo malt unna Ha en herlig fredag!
Har endelig kommet oss i luften, og fått noen glass med champagne og rødvin. Og en forest spring. Liker den altså. Flytid i dag er 14t 40m, og vi flyr vestover, fordi det er noe stråling eller noe sånt over Grønland som gjør at vi ikke kan fly den veien. Så da blir det mot vinden mot vest.
God fredag fra Grenland. Kom med SK fra Haneda i går uten forsinkelser for undertegnede. 6 dager guttetur tar på. Som ene kompisen sa når vi reiste hjem.. "Nå trenger jeg en ferie"
God formiddag fra hjemmekontoret! Lang arbeidsdag i går og i natt, var ikke hjemme før 0400. Kroppen insisterer fortsatt på at å ligge å dra seg helt til 0900 er uanstendig, og det var ikke mye søvn den siste timen jeg forsøkte å pine ut av meg. Poeng fra USA-turen tikker inn, til min store skuffelse kom det bare inn 11.250 poeng for LAX-CPH istendenfor de forventede 15.000. Blir det da ebretro eller diamantmailen man skal kontakte for å korrigere, mon tro? Fint vær har man fått som litt bonus, det lukter en smule hagearbeid både i ettermiddag og resten av helgen. God helg, godtfolk!
God fredag føremiddag frå eit heimekontor i Sunnfjord. Solskin og godt humør. Og ikkje minst hardt arbeid. Og oppretting av alterts på awardfares. Meeeget lysten på tur.
God morgen fra Belem. Klokken er 06.30 og jeg er akkurat ferdig med 2,5 timer på Teams med en kunde. Nå blir det frokost før jeg blir hentet på hotellet 8.30 og så båttur i noen elver i Amazonas. Det må bli bra! Ha en strålende dag!
God morgen fra San Francisco! Klokken er snart fire om morgenen lokal tid. Men den tidssonen er ikke vi innstilt på, så tidlig opp og brygget en kaffe på rommet i påvente av at byen skal våkne.
God ettermiddag fra D3 hvor det snart er klart for ombordstigning i retning Amsterdam. Opplevde faktisk at personalet kom og spurte om de kunne ta bilde med oss i gulloungen i dag. Med nesten 8 timer mellomlanding hadde vi med Superclub, som opptok en av sittegruppene med en intens firetimers runde. Tydeligvis så uvanlig at de ønsket å forevige øyeblikket. God helg!