Fredag og flydag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sunnfjordingen, 21. mai 2021.

1. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,629
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Då er endelig den store dagen komen. Etter tre år med IF og aktiv bonussanking skal eg endelig ut og fly på poeng. Turen vart kjøpt då SAS hadde halv pris på poengbillettar til KRS i julekalendaren sin. Som so ofte når ein reiser frå Vestlandet til ein annan landsdel reiser ein frå strålande sol til regn, men det er eg vand med frå tidligare. God fredag og helg til alle

Calling, Upsaker, holmen and 16 others like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,869
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen. Her går atter turen nordover til Trivelige Trøndelag og hytteprosjekt. Ble ikke helt ferdig forrige helg så en ekstraordinær booking måtte til.
    Til en forandring flys det rødnese. En prisdifferanse på 4000 ble for mye. 4 doble statuspoeng eller ei.
    Tilsvarende røk Sixt til fordel for Avis pga førstnevntes tillegg for fri km samt 1000 kr dyrere, det lønner seg å sjekke priser og være «utro».
    En riktig så fin fredag og påfølgende pinsehelg ønskes alle.

holmen, SayWhat, ArthurDent and 13 others like this.
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    15,989
    Bonuspoeng:
    183
    4.000 i differanse til Trondheim? Hva i all verden er det SAS holder på med?

4. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra TRF, ikke TRD denne gangen :D

Jeg skal fly til TOS via solkysten, litt lenge siden sist jeg fløy med WF, flyet ser ut som å ha gått gjennom minst en verdenskrig, kanskje snart minst to :confused:

33EDDE2B-92CA-45EF-99DB-87F23740C5D7.jpeg

5. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje akkurat den dagen han søker på, var SAS allerede ganske fullt? Ellers har ikke peiling på 4K differansen.

6. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,125
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag, hvor vi teller 489 dager siden siste flytur - men i morgen blir det andre boller! Kjenner det blir godt å strekke vingene, særlig med alle som er rundt og svinser i dag. Turen går dog til tørrlagte strøk så man må vel ha med litt leskedrikk... :eek:

7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,502
    Bonuspoeng:
    183
    Fredag flydag for min del også.
    T-4 timer og så fartes det nedover til Oslo, før det fartes oppover til Alta og videre til Hammerfest. Gleder meg som en unge til sinterklaas (jul ville nok gitt tilsvarende følelse dersom jeg hadde vokst opp her).
    Litt kjipt å høre at både Trondheim og Hammerfest har covidoppblussing akuratt nå, men vi har uansett ikke tenkt å gjøre så voldsomt mye der oppe.

Ha en flott dag dere :)

8. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag. Første flytur i 2021 idag :)
    Ser en sterk nedadgående trend i antall flyturer de siste årene. Håper ikke denne trenden fortsetter:
    2021 - 0 inntil i dag
    2020 - 59 turer
    2019 - 301 turer
    2018 - 389 turer

Ha en flott dag og god Pinse :)

9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen og god fredag.

Nå er det langhelg nok engang, for en glede, blir å gå tur og HBO, TTT var vellykket likeså ble det noen først hjelps kit og gangsår plaster.

Camping er kansellert, men bobil er fortsatt aktiv, nå er EU virkelig på gli, og Erna ta deg sammen nå. La oss trofaste vaksinerte borgere få lov til å ha innreise karatene hjemme (riktig nok kun ved hjemreise ifra et land med lavt smitte nivå).

Ha en super weekend folkens. På tide med bobler både i glasset og jacuzzi`n :)

10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,498
    Bonuspoeng:
    293
    Hva sier doktoren om opiater og bobler?
    Spør for en venn …

holmen, SayWhat, ArthurDent and 2 others like this.
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,939
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Larvik!
    12 grader og nesten skyfritt. Skal bli regn senere idag .. :(

Har planlagt maling av stakittgjerde i helgen men været ser ikke ut til å være på vår side.. Usikker på om jeg krysser fingrene for at været blir bedre eller ikke ..

Ingen nye bookinger eller flyvinger på en stund men planlegger å flytte HKG-turen i september til etter nyttår. Larvik skal jo gi fra seg vaksiner så får nok ikke første skudd før i slutten av juli :(

Snart helg!!

PS: @drsyk Hjemmekarantene bør kun gjennomføres av de som er vaksinert. En lokalt «helt» her i Larvik hadde vært en tur i Egypt og fikk lov til å gjennomføre siste halvdel av karantene hjemme. Nå er 110 smittet fra denne ene personen ..
    Totalt i Larvik siden mars 2020: ca. 650.

A2C09A61-3C2E-47A4-8F7A-81962F650AFC.jpeg

12. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Aust-Finnmark!

Her er plenen nesten snøfri, men det er meldt eit solid påfyll på pinseaftan. Enn så lenge har eg klister på skiene og piggdekk på bilen... o_O

Elles håpar eg at flaggermusene ikkje spreier seg ytterlegare frå Hammerfest, men med tanke på at her finn ein felles sjukehustenester for heile Finnmark, så er det vel berre eit tidsspørsmål før vi snakkar skikkeleg spreiing.

På toppen av det heile vart det registrert ilter reisefeber då fargefjernsynet viste eit innslag frå den ukrainske presidentens pressekonferanse på Antonov-fabrikken i går...

upload_2021-5-21_10-2-56.png
    Når synet av ein An-124 gir reisefeber er det ille!

Ha ei fin pinsehelg, folkens! :)

13. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Aldeles nydelig med fredag og langhelg igjen :) Hytta venter i ettermiddag...dog sikkert med litt fergekø før ankomst, så blir nok litt ventetid :rolleyes:
    Har en flaske med Montaubret på kjøl, som forhåpentligvis skal knekkes i kveld.

Ha en fantastisk fredag -en uke til det blir min tur å fly :cool::cool:

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,141
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag morgen.

Sol, kaffe, havregrøt og GBIT, som visualisere hvor mange transaksjoner en egentlig har gjort på Curve siste 90 dagene.

Last edited: 21. mai 2021
  15. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,030
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra TOS. To flyvninger unnagjort, to igjen. Boarding complete i en nesten full E190 ned til Bergen, med egen toseter ved nødutgang - driver Widerøe også med softblock til statusmedlemmer?

20210521_093037.jpg

Last edited: 21. mai 2021
  16. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    SayWhat and ArthurDent like this.
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer veldig an på hva du skal gjøre etterpå:
    Hjerne kirurgi
    Kjøre russebuss
    Trade litt Bitcoin

Eller bare en rolig aften på hytten ;)

Forresten er det også "styrken" på opiater som er avgjørende, litt Tramadol/paralgin eller sterkere krutt :p

holmen, SayWhat, ArthurDent and 2 others like this.
  18. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt inntrykk er at det er lettare å få den slags sørvis hos alle andre selskap enn SAS, men om mitt inntrykk er korrekt, sjå det er ei anna sak. God tur!

19. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Altså... Nå skjønner jeg ikke noe her. Våkna på Grorud i dag, fortsatt litt ør og susete i hodet etter vaksine nummer to. Jeg husker at jeg spiste frokost, og at jeg heiv innpå to Ibux og er Paracet mot hodepinen, og så er det nesten helt mørkt frem til dette monsteret plutselig kom opp fra et stort hull. Nå sitter jeg her og lurer på hvor i verden jeg er.

20210521_144721.jpg

Men fra spøk til alvor. Denne turen ble faktisk booket under siste F&F og hotellet ble booket da det 4x poeng. Så nå sitter jeg her på Bybanen og lurer på hva jeg skal finne på her de neste 48 timene. Sist jeg hadde en helg i Bergen het kongen vår Olav V, det var in med rosa Ball-gensere og Samantha Fox hang på veggen på tusenvis av gutterom samtidig som Sabrina sang om gutter og spratt opp av bassenget så puppene flakset.

Som dere skjønner trenger jeg noen tips. Eller kanskje jeg kan leie inn kongen av Bergen, selveste @Eddie47 som guide? Jeg må ihvertfall finne noe champagne. Og øl. Passerer Paradis nå, og fundere litt på hvor det ble av Vanessa. Ja, riktig, hun som kjørte taxi.

EndreD, Gribb, Kristian and 4 others like this.
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,498
    Bonuspoeng:
    293
    Artig at du plutselig dukket opp på solkysten. Godt vær her i verdens vakreste by … hvor skal du bo da?
    Jeg er ikke mye selskap denne uken … har ødelagt skulderen og får ikke lov av fruen å ta et glass øl en gang, spurte @drsyk om lov, men der var det bare doktorsnakk ..

Fra 18.mai tråden:
    «God» 18. mai …
    I det praktfulle været i går kveld bestemte vi oss for å gå opp på takterrassen for å se fyrverkeriet over Bergen …
    https://www.tv2.no/a/11378454/

Vi utstyrte oss med en flaske champagne (IF-cremanten 2009) og to glass og gikk opp en etasje.
    Der viste det seg at noen hadde fest og rett innenfor døren lå en skjøteledning og den måtte jo Eddie snuble i !
    Gikk på tryne og slo skulderen i en vegg, men berget både flaske og glass.
    En forslått skulder skulle vise seg å være mer, en ubrukelig høyrearm uten styrke og ingen brudd.
    4 timer på legevakten, noen avrevne sener over skulderen og mulig operasjon.
    Bobledrikking er ikke for pingler, men som barnebarnet sier: «Morfar, det går bra!»

Del denne siden