Fredag reisedag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flyingdutchman, 13. sept 2024.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,525
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_6078.jpeg Morn fra bilen på vei til Værnes!
    Som passasjer ja. En liten tur opp til Hammerfest og hilse på slekt.

Edit; til en neste tur. Skal fly plus til Atlanta på en a350 og kan velge blant annet 20a og 23a. 20 er bulkhead, 23 er siste rad i pluss. Per nå har jeg 22a. Bør jeg flytte meg fremover eller bakover?

Ha en herlig freedag!

Last edited: 13. sept 2024
    Earl, Flymunda, holmen and 14 others like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,562
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden.

Sovet litt dårlig vedrørende devalueringen av vår kjære hobby. Litt i tenkeboksen nå om det er noe poeng lenger med Amex+CT. Det eneste vi som forbruker kan er å klage. Om misnøyen blir stor nok, er det håp om at Sas drar i bremsen.

Ha en fin fredag alle felles bonusnisser:)

Earl, Flymunda, kjeeli and 13 others like this.
  3. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Hilser fra et solfylt bortekontor i hovedstaden!

Her er første kaffe, inkludert sjokoladebit, fortært og man har jammen sjekket inn som Senator for en luftetur med LH i morgen. Takket være gode råd på forumet fikk man jo også valgt sete, selv om man denne gang skal reise i Eco Light. Mer eleverte reiseklasser er først om en drøy måneds tid, det gledes til det også.
    Nå: møtemaraton frem mot kl. 1400, så blir det vinlotteri og forsiktig nedtrapping mot helg.

Ha en feiende flott fredag!

Earl, Flymunda, holmen and 12 others like this.
  4. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Kjølig natt og fint vær. I dag blir det nok forberedelser i hagen for den hvite årstid, som semistatistisk empirisk kan være nøyaktig en måned unna. Gleder oss egentlig ikke til det.

Derimot gleder vi oss til neste ukes tur til der det er deilig og dyrt å være norsk. Og til senere i høst å dra som nyslåtte senator og senatorinne til Tenerife. Og lurer litt på germanernes varsling om full passkontroll av alle, vil det forkludre connection times så mye at loungebesøkene glipper.

Vi ønsker alle en god fredag den trettende!

Earl, Flymunda, holmen and 10 others like this.
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,154
    Bonuspoeng:
    293
    Snart er det helg.

Ny jobbfunksjon og første uke etter ferie. Det er harde greier.

Må finne en brukbar/ fornuftig / hyggelig filght med LH gruppen også. Sånn at senatoren fortsetter en stund til. Selv om jeg ikke helt vet hva jeg skal med statusen, annet å signere med den på jobb da.

Earl, Flymunda, Sonictravel and 9 others like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,056
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag 13. fra en hovedstad badet i sol. Det er ikke hver dag, det!

Jeg venter med reisingen til altfor tidlig i morgen, først er det masse jobb, pakking og dugnad på loppemarked som må gjøres.

Jeg er vel ikke den eneste her på forumet som har hatt problemer med poengoverføring fra Amex? Har ikke fått noe siden 16. juni, og de på chatten jatter bare med og sier at de fikser det og det skal virke om noen dager. Nå kontaktet jeg de for tredje gang og ble litt provosert av svarene. Nå var det visstnok noen tekniske utfordringer, men som skulle være løst før neste faktura. Ble litt irritert over manglende proaktivitet fra deres side og fremskyndet kompensasjonskravet mitt til å gjelde nå. Er ikke veldig overbevist om at jeg får noe å skryte av. Noen andre som har noen erfaringer der?

Last edited: 13. sept 2024
    Earl, Flymunda, holmen and 11 others like this.
  7. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Eu sjekk av arbeidsbil senere i dag. Fikk underkjent pga en knekt fjær bak og en gåen demper foran. Verksted kunne tilby å fikse for usle 20k.

Har heldigvis en mekkekyndig kamerat. Nye deler kr 5500,- + en kasse med 12 tyske pilsner fra polet i smøring.

To nye fjærer og to nye dempere montert.

Regner med å ha godkjent bil i to år til.

Ser jeg plutselig har fått Elitestatus hos tyrkerene også, uten noe mail ellernoe i heads up. Jaja-takk for det.

Og lønningsdag, og straks 17 dager langfri, og sola skinner- fantastisk

Ha en happy day

Earl, Flymunda, holmen and 11 others like this.
  8. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,056
    Bonuspoeng:
    183
    Noe jeg har fått glipp av her, eller er det forskjellsbehandlingen av nye og gamle kunder du mener?

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Antar det er denne tråden det siktes til

https://insideflyer.no/forums/threads/booking-av-skyteam-bonusreiser-diskusjon.20812/page-23

Hvor det kom frem i går at det ikke lenger vil være lov å booke bonus reise leg for leg

Samtidig er så og si alle Business awards med AF/KLM forsvunnet fra SAS sin søkemotor.

Litt tidlig og si om dette er fullstendig krise eller ikke, men skal bli interessant og se hva som skjer nærmeste dager/uker

Earl, Maggie, Ololsen and 3 others like this.
  10. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,248
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Bangkok. Her var en oppe tidlig, som vanlig. Har vert ute på vandring og er nå midt i et timelangt teamsmøte, og med det er dagens innsats for lønna unnagjort.
    Bangkok er en by med masse ulikheter innenfor korte distanser. Plager dere med noen bilder :eek:

Ha en glitrende flott helg :)

IMG_3337.jpeg IMG_3339.jpeg IMG_3341.jpeg IMG_3342.jpeg IMG_3343.jpeg IMG_3346.jpeg IMG_3348.jpeg IMG_3351.jpeg

IMG_3350.jpeg

Og til sist, utsikt fra hjemmekontoret :)
    IMG_3354.jpeg

Earl, oalex, Flymunda and 15 others like this.
  11. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,876
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo. Kort arbeidsdag siden jeg endelig skal ut og fly igjen - ny by blir det også. Dette blir første tur med SAS i SkyTeam ;)

Earl, Flymunda, holmen and 8 others like this.
  12. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,535
    Bonuspoeng:
    183
    Earl, Calling, holmen and 5 others like this.
  13. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    kjeeli liker dette
  14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå solskinet i Florøida. Godt eg har solide gardiner som tåler ein støyt frå sola. Det er fredag og eldstemann skal på overnatting til bestemora. Skal bli godt med eit bittelite avbrekk. Berre han er snill og lydig og ikkje kjem heim trøtt som ei fele i morgon tidleg.

Wiolenze, Earl, Calling and 6 others like this.
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra SAI (Siem Reap).

Fire dager rundt Ankor Wat går mot slutten og vi flyr videre mot Phnom Penh med Cambodia Ankor Air.

IMG_8734.jpeg

IMG_8733.jpeg

Wiolenze, Earl, Calling and 5 others like this.
  16. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Havnnes i Troms, kom oss opp med SAS i hår ettermiddag etterfulgt av tretimers kjøring og en liten fergetur. Flott bær med Nordlys i natt
    IMG_1614.jpeg

Nå straks ut på fjorden i solen for å prøve fiskelykken.
    IMG_1616.jpeg

Wiolenze, Earl, Calling and 8 others like this.
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og hå fra CPH.
    Har fått meg en dusj etter turen fra LAX. Snart siste hopp til OSL, og avslutning av turen. Siste etappe på Route 66 går som kjent fra OSL og hjem. :p

Ha en fin en!

Earl, Calling, Flymunda and 5 others like this.
  18. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra LHR. Landet på T3 så måtte busses til T5 hvor vi egentlig skulle landet, så transit med buss tilbake til T3 for å fly til OSL.

Loungehopping ble redusert til 5 min hos Cathay F

God helg!

Earl, Calling, Flymunda and 5 others like this.
  19. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,305
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra gullstua på OSL. Ikke allverdens til matservering her nå. Kun skogsoppsuppe og pannekaker med jorbærsyltetøy. Skal sveipe innom stua på CPH også senere i dag.

Earl, holmen, Wiolenze and 3 others like this.
  20. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,876
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte at maten ikke var allverden i Gullstua i dag. Flyet til BRU er forsinket, så da blir det tid til ekstra drikke.

Del denne siden