Fredag, straks helg!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 27. sept 2019.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,517
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra LH sin Senator lounge på LHR.

    Bortimot først inne på her, ankom 7 minutter etter åpningstid;

    A2AEBBF1-9861-40B6-A107-A7819DC5781E.jpeg

    Startet kjøreturen fra Bristol 03:00 og det gikk litt kjappere enn ventet både med kjøring og med levering av bil og shuttle tilbake til flyplassen.

    Det frister veldig å lage seg en frokostblanding av dette;

    5476A0A6-0B40-4AD9-836E-92CB1AA93FC5.jpeg

    men småfornuftig på morgenkvisten så ble en trippel espresso og noe jeg håper er yoghurt.
    4BF2BAC2-967D-4308-9583-427C4BCA82B2.jpeg

    Ser boblene som serveres er meget triste saker. Hadde stått over uansett nå, ikke det, men hadde ikke tatt denne uansett tid på døgnet.

    1BB93862-DEF0-40BE-B8BD-3B6A0B2F3E6E.jpeg

    OSL og hjemmehelg neste.

    God helg folkens, med eller uten flights.
     
    Last edited: 27. sept 2019
    Earl, Rscott, Kristian and 23 others like this.
  2. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Det er haust og ruskevær ute . . . Og enda står en opp kl 06 for å plaske i det kommunale badekar.
    To dager kun til en lite flyvetur til HAM.
    God helg.
     
    Earl, Kristian, anders82 and 8 others like this.
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Greit med litt regn når man tross alt skal bruke tida på dobbel bonusopptjening. Og det er bare en dag igjen til høstferien med minstejenta. Er greit fornøyd med setene våre akkurat nå. Får bare håpe det holder seg. 20190927_072451.jpg
     
    Earl, Kristian, jgroneng and 10 others like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra en regnfull dag, men vær ikke engstelig, sol og varm venter bare en flytur unna:rolleyes:

    Miele frittstående ventilator til pr tusener blir greit å kjøpe når en er på dobbel poengene, ikke minst badet som har behov for masse materialer... Nei det passer utmerket med blitt bonus fest.

    Utover det. GOD HELG, må bare pakke ferdig. Og booke noen turer for 2020.

    Merkelig fenomen oppdaget, hva skal jeg med mulighet til 10 innsjekket bagasjer til ALC? Leie bilen har bare plass til 2...Må være avvik i SAS maskineriet.

    Da er endelig tålmodigheten over, det er fredagen, 1 uke med bare ren kos og glede...(hjemme kontoret blir med...kan tikke inn noen farlige funn på div. blodprøver og bilde funn, setter av 1 time jobb og 3 timer til IF, det er vel en fin balanse?:D

    Riktig god helg i luften som på bakken!
     
    Kristian, jgroneng, RoadKing and 13 others like this.
  5. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God fredags morgen fra Nordens Paris
    Telefonen melder om 5°C og ute er det tåkete.
    Idag er det fredag og det skal jobbes. Jobbes både på praksisplass og i deltidsjobb. Mer er det ikke å si så veldig mye om denne fredagen.

    Så dermed ønsker jeg alle en stresset i fredag
     
    Kristian, jgroneng, Berlioz and 3 others like this.
  6. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag!

    DnB overførte første bolk med statuspoeng i dag, var en stund en smule nervøs for timing ifht SAS perioden, men hadde regnet riktig og stoppet bruk da det kun var 500 igjen til grensen. Bra start på kvalifiseringsperioden 19/20 :D

    En drøy uke til neste tur, og snart helg!
     
    Kristian, jgroneng, drsyk and 3 others like this.
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag frå eit grått og yrete Sunnfjord! Dobbel opptjening hos SAS MC i dag gjer at siste del av husprosjektet skal betalast + innkjøp av nye "kjekke" ting. Nokre timar på kontoret før ein setter seg i bilen og durer opp på hytta på fjellet.

    Snart helg!
     
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra det sørlandske. Her skal det også handles , -om ikke til svart belte, i hvert fall så det monner. Skal bruke en del båtpenger (1 båtpeng=1 laken) på båten, og skal levere et lass med epler til safting. Så blir det nok noe bestilling av billetter i løpet av helgen. Det nærmer seg veldig 60 d grensen for CT-turen til AKL, og awardfares besøkes daglig. Jeg skal forsøke finne en annen rute hjem. Siden jeg har LHR-SIN og SIN-AKL i F (SQ) ut, vil jeg forsøke å finne et alternativ til AKL-SIN, og SIN-IST i Biz ( også det SQ) tilbake. Ser ut som det er best muligheter via TPE eller PVG. Hvis lykken står meg bi kan jeg finne en tur i Air NZ 787-9 til TPE. Businessklassen der er 1-1-1 og ser VELDIG grom ut. Fra TPE har EVA vanligvis gode muligheter til Europa. Har jeg griseflaks kan jeg også finne NZ 787-9 til PVG, og derfra ser det ut til å være brukbare F-muligheter til flere steder i "Europa" sonen. Derfra skal jeg alltids komme meg "hjem". Ha er fortreffelig og poengrik helg!
     
    Kristian, jgroneng, Berlioz and 8 others like this.
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Her regnar det berre litt i dag. Fem timars videomøte i dag vert seige greier, men no er det snart helg. I morgon vert det middagsbesøk og kake, so helga ligg an til å bli god sjølv om det ikkje skal flygast. Berre 72 dagar att til eg skal få fly IC business og 71 til neste flytur (WF4Ever)
     
    Rscott, Kristian, jgroneng and 8 others like this.
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    8 grader på morraskvisten og nydelig sykkeltur til jobb. I morra tidlig blir det Elvegris-tour 2019 :D

    Ha en strålende fredag :):):)
     
    Kristian, jgroneng, Eddie47 and 4 others like this.
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det plasker ned sør-vest for Oslo. Hjemmekontor noen timer til og så må man ut og trene til 42195m. To timer+ står på plakaten i øsregn. Jaja, det er ikke mer enn 3 uker til neste flytur
     
  12. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Grenland.
    Eurobonus kontoen er meget slank om dagen, jeg har derfor invitert til tacofredag, på denne måten burde iallfall shopping på kiwi bidra med noen hundre poeng i bunn av bøtta ;)
    Jeg kjenner også på redselen for at joker skal kjøre kampanje de kommende ukene, de neste 4 uker skal kun 1 helg tilbringes i heimen og resten på jobb, jobbreise og div møter rundt om.
     
  13. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Hei og hå!
    God morgen fra nattevakten som endelig er kommet hjem gjennomvåt etter å ha stolt på meterologeene som ikke meldte en eneste farbaska regndråpene.

    Da jeg ikke har fått noen svar fra SEB denne gangen heller, har jeg gått henn og bestilt med en tur til Tokyo med vanlig opptjening. Må jo egentlig si at jeg syns det er forbausende at en må registrere SAS SITT EGNE KORT for å tjene opp dobbelt under en kampanje for bruk av SAS SITT EGNE KORT... Jeg ser overhode ikke poenget med registrering da det ville vært mer logisk at ALLE som har SAS EUROBONUS PREMIUM-kortet deres burde fått dobbel opptjening i løpet av kampanjen, et incentiv for å tjene seg flere kunder - rett og slett. men som jeg har erfart i over en måned nå, så er ikke kundeservice SEB sin sterkeste side... og dette er et kort man faktisk betaler penger for å ha, det er en merkelig strategi de har valgt seg.
    Uansett, tross SEB sin gjentagende dårlige prestasjoner, så blir det sushi i Japan.
    Lykke til alle dere med dobbel opptjening idag, jeg heier på dere. Forbanna irriterende greier altså! Får gjerne utsette handelen av nytt kjøleskap, ny tv og flere reiser da. Er jo ingen vits å kjøpe det nå når dere ikke gir fordelene. Hadde de bare gidda å sende meg e-posten om registrering, så hadde de iallefall gjort noe...
     
    Kristian, jgroneng, drsyk and 3 others like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, her er det herlig sol og 15 grader. Er på vei til hytten og denne helgen skal båten på land etter en flott sommer.
    En uke til diamanten ska hem
    E52E4FB6-89E2-459A-8A2C-64EF052EF507.jpeg
     
    Earl, Rscott, Kristian and 7 others like this.
  15. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Fredag for dere, Mandag for meg! 3 dager fri fra jobb. Nå skal det jobbes frem til Mandag kl 16.
    -Bestått 1\3 Obligatoriske oppgaver fra skolen i år, med to arbeidsmåneder på 200t ca til nå.. Jeg er fornøyd med arbeidsinnsatsen.

    Det regner som fy. veldig trist.
    Har brukt 1t hver dag denne uken på skrubbing av sykkelen.. så den skal være shiny og ren. Nå må den ut og bli skitten og våt (tihihi) ...
     
    Kristian, jgroneng, Upsaker and 3 others like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fredag it is, men her ute i Olja merkes det ikke mye til at det straks er helg. Det eneste nytt som er verdt å nevne fra denne kanten er at vi akkurat fikk inn et varsel om en pågående global malware kampanje og siden det er relatert til booking.com som mange her inne bruker, tenkte jeg det kunne være verdt å dele advarselen vi har fått fra øverste hold i dag;

    Dear Colleagues

    We have received an alert about a global spam / malware campaign, that is directly linked to Phishing emails from Booking.com.

    Kindly take care when receiving emails from external contacts or services that you may or may not utilize for either company or personal use.


    For this particular malware, both our endpoint protection solution and our security appliances in the network will protect Maersk Drilling from direct infections.

    However you might receive these emails on your private accounts as well, where you naturally do not have the same level of protection.


    What to do if you receive an email from Booking.com:

    If you happen to receive an email, containing an attachment (usually it is a word-document), please do not open the attached file, but delete the email instead and login to your Booking.com account through your browser, for access to information relevant to you.

    Do not forward the mail, as it contains malicious software and might aid in spreading the malware.

    Kindly warn friends and family, so we all stay safer.


    Example of email content:

    From: [Compromised email account]

    Subject:

    Booking.]com – New booking! (1571165841, Monday, 17 June 2019)

    Attached:

    [name of recipient].doc



    Ha en fin og virusfri helg folkens!
     
    Earl, NoLimit, Kristian and 11 others like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Håper nattens helt sover godt, selv med regnvåt hjemkomst :)

    SEB ser vel prisen de betaler på doble poeng til oss en investering i å tvinge oss til å følge på reklame e-poster med å ha SEB kortet i tankene.

    Så gled deg heller over framtidige Sushigleder i Japan og følg med på forum for neste kampanje:)

    Edit : Riktig god dag til alle og spesielt til noen lett forsinkede Romaniafarerne:)
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hoi fra Oslo. Litt yr i hovedstaden, men ikke noe krise. Det er jo helg om noen veldig få timer!

    I tillegg skal det svis av en del pæng på både det ene og det andre etterpå, så det blir kjekt!
     
    Kristian, jgroneng, drsyk and 2 others like this.
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det nærmer seg helg med stormskritt etter en lang uke, og formiddagen har gått med til å signere kontrakt for ny arbeidsgiver som forhåpentligvis innebærer mer reising. Jeg lukter jetfuel allerede :cool:
     
    Kristian, Arvid1410, drsyk and 3 others like this.

Del denne siden