Fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 19. febr 2021.

1. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Spiser frokost på jobb idag -gikk innom Circle-K nedenfor her i et "Too Good To Go"-ærend i morges og endte opp med en svær pose med matpakke,croissanter og alskens boller og wienerbrød,samt tyggis og potetgull. 39 kroner for alt dette var en god pris :):)
    Hytta venter i ettermiddag, men tror jeg stikker en tur på polet i arbeidstida, da jeg har fått hentemelding på noe småtteri ;)

Ha en forferdelig fin fredag :D:D:D

2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.
    Har stått opp, har badet, må kjøre snøfreser. Og dett var dett.
    Ha en frisk og oversiktlig fredag.

3. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag!

Morgenlevering på døren fra arbeidsgiver ble en bra start på dagen! Kanskje i sympati på de 7 skype møtene som står på dagens plan? :eek::p

Helg er aldri feil!

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

Her er det vinterleg, heldigvis :)

20210217_115218.jpg

Offisiell måling seier 11 blå. Medrekna vindkjøling er visstnok effektiv temperatur på rundt 20 heilfrekke minusgrader. Det er betre enn slaps og holke :)

Ha ein fin fredag, folkens!

5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,526
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Og morgen er faktisk god den... snekkeren kom nettopp, målte fukt i gulvet og fant ut at vifta som har stått på siden mandag endelig kan skrus av, hurra!

Stillhet er undervurdert.

Ellers blir det en relativt rolig arbeidsdag før jeg tar en uke ferie. Hjemmeferie, for det nytter ikke å reise noen plass foreløpig, men kjekt å kunne stå opp når man vil uten å gå glipp av noen møter eller arbeidstid.

Ha en flott dag!

6. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,651
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra den Arktiske hovedstaden
    Her sier telefonen min at det er -7°C og ute er det skyfritt. Nå skal det dusjes også pakke det siste oppe i sekken. Og rundt 11-12 så bærer det av sted til Bardu for en hyttetur med gutta. Og der er det meldt effektive -30°C. Truger og akematte er lånt og jeg har investert i ny turbukse, ullgenser og ullsokker så nå er jeg klar for tur!

Så ha en flott fredag alle sammen og en god helg når den tid kommer

7. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

Ukens siste dag på hjemmekontoret. Kun kort tid til jeg har vært på hjemmekontor et helt år (siden 12. mars 2020 :eek:)
    Ingen store planer for helga foruten å roe ned og få i seg god mat og drikke.
    Bør vel kanskje legge inn noe trening også.

Ønsker alle en super fredag!

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,737
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret!
    Her har treningsrommet endelig åpnet igjen denne uken, så i dag kl 0700 var jeg på plass for ukens andre treningsøkt. Det er undervurdert å trene på fredag morgen. Det å vite at man kan gå hjem etter jobb, og med god samvittighet sette seg i sofaen. Det er ganske deilig. :)

Litt snødryss, som snart går over i regn, ser det ut som.
    Hvorfor kan vi ikke få en mellomting mellom -15 og +3??

Nyt fredagen! Noen av dere skal sikkert stå i kø på vei til vinterferie i dag/morgen, kjør forsiktig!

9. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Tigerstaden!

Utenfor er det hårfint på minussiden og lett snødryss. Det blir siste påfyll av det hvite på en stund, nå står visst opptil mange plussgrader for tur.

Innenfor er det møteinnspurt, virker som mange har presset inn møter i siste liten før vinterferien bryter løs. Har dermed håp om at det blir færre teamsmøter neste uke.

Et kort bilde på den frustrerende flysituasjonen: fikk tips om at The Economist nå gir 11-14000 EB-poeng for et årsabonnement (pris 2165-2659,-). Bladet passer jo perfekt til flyturer, så det har vært et trofast reisefølge.
    Tidligere, i de gode gamle dager (dvs før mars 2020).
    For nå trenger man jo hverken reisefølge eller bonuspoeng.
    Det var som bare…

Vel, satser på at vaksineringen fikser ting som dette om ikke altfor lenge. I dag er det uansett helg om kun noen få timer, så humøret er absolutt på plass og stigende.

Ha en feiende fin fredag!

10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig fredag! Sitter gjemt unna på loftskontoret mens huset blir shinet til helg.
    I kjelleren er storinnkjøp fra det lokale polet, bestilt under forrige helgs MasterCard kampanje, på plass - så nå er jeg forberedt på zombie apokalypse.

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Jobber med EB opptjeningen. Ny strømavtale til hele familien skal prismatches i dag. Nye simkort skal monteres. Og nyere mac settes opp hos mor. Også snør det ute. Fysjameg. Yr lovet oss jo regn og bare veier.

12. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    God helg fra Trondheim, ganske behagelig å ta helg på torsdag etter en 2 dagers arbeidsuke. Så her nytes en god kopp kaffe mens arvingen sover ute i plussgrader for en gangs skyld.

Ingen reiseplaner, men mange ønsker om reise og destinasjoner. Heldigvis fylles poengkontoen brutalt bra opp og reisekontoen bygges jo også opp i disse tider, så ikke bare negative ting.

Dere får ha en god helg når den tid kommer :cool:

13. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland. Siste innspurt før langfri. Møte + jobb de neste 12 timene. Så blir det fri frem til kvinnedagen..
    Får se om jeg kan finne noen prosjekter i heimen å fikle med.
    God helg

14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,065
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden.

Ganske så klar for helg etter ei hektisk uke. I morgen drar vi alle sammen til Trysil. Første turen på nedoverski denne sesongen, og det er sannelig på tide.

Ellers driver jeg og diskuterer med samboeren hva vi skal gjøre 1 døgn i Tokyo før jul. Hun mener det er litt for tidlig å planlegge allerede nå, men der mener jeg jo hun tar feil. Planlegging er halve moroa! Hvor lang tid burde vi forvente at det tar fra landing til vi er downtown Tokyo fra HND? Tenker på slik det var pre-covid.

LN-FHU, Arvid1410, haifinn and 6 others like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,737
    Bonuspoeng:
    293
    Par timer kanskje?

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Fredag .. grått og +6 grader
    E7401780-3678-4160-B6F7-E0CF7EA8EBC6.jpeg

LN-FHU, Arvid1410, haifinn and 3 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk den utmerkede Japan tråden på forum. Og oppdater gjerne ettersom du gjør reaearch.

Tokyo har flere bysentrum. Så tenk reisevei også basert på hvor i byen du skal bo.

Monorailen har hyppig frekvens og tar deg raskt til ringbanen( Yamamotelinjen) Det er fler sentrum i Tokyo. Så det spørs hvor du skal. Men et par timer er realistisk.

edit : startet å svare om NRT

Last edited: 19. febr 2021
    LN-FHU, EndreD, Eddie47 and 1 other person like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Nå starter årets grillsesong
    3A95A2EE-F271-4877-8BAC-5A1F2EF53165.jpeg

Avixlo, LN-FHU, holmen and 2 others like this.
  19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Kjære vene. Grillsesongen starter jo 1.januar og slutter 30.desember (31.des når jeg får stor nok grill til kalkun...)

Endelig ro i huset etter hjemmesykepleiekontor for unger med halsbetennelse. Weissbier og Mesternes Mester funker helt greit nå. Planlegger å forlate sofaen om 10 min for å konstruere en GT, og så se på GT!! (Gran Tourissimo)

Avixlo, dahlmath, LN-FHU and 2 others like this.

Del denne siden