.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av SASlovah4evah, 17. okt 2014.

  1. .
     
    Last edited by a moderator: 16. juli 2018
    peterfox liker dette
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurte på hvorfor jeg la på meg etter jevnlig overdrevent inntak av champagne, kaviar, biff, desserter og cognac på fly. Det er selvsagt mikrobene som har jetlag!
     
    PCR, PettR, SASDC8 and 3 others like this.
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Travel broadens more than the mind...

    Syntes dette hørtes mystisk ut. Har marginalt mer tro på Henning sin teori, selv om alt han lister opp (utover desserten) faktisk ikke er så fetende.

    Levde på øl, biff og salat i sommer og gikk ned i vekt mens jeg reiste jorda rundt minst en gang.

    Men hva vet vel jeg. :)
     
    SASlovah4evah liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan få låne litt av meg
     
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har mye å ta av, men kan nok dessverre ikke skylde på fly/og eller jet lag, om ikke BOO-OSL-BOO teller da ;)
     
  6. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Fra en svært Frequent Flyer som er opptatt av og spise sundt (og kortreist) ser jeg en mengde feller, det som serveres / selges ombord er langt i fra sunn mat - helt greit en gang i mellom, men når en tilbringer 12 timer i uken i luften pluss 3-4 timer på flyplasser skal man være forsiktig. I tillegg er jeg svært allergisk mot mange av "preserverings stoffene" (de som lar deg spise en McDonalds Hamburger 3 år etter at den ble tilberedt ;)) og det er omtrent umulig for meg å finne noe jeg kan spise. Personlig tror jeg disse tingene påvirker vekten mer enn eventuelle Mikrober med Jet Lag.
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Amerikanske selskap er jo RÅ på usunn mat om bord. Der er faktisk de fleste Europeiske svært mye bedre. Er ikke noe problem å spise sundt om bord hos Lufthansa, BA og SAS for eksempel. Hverken short haul eller long haul. Bra med salater, fisk og kjøtt i greie mikser.

    Men prøv en frokost på United eller AA, så har du omtrent hele ukesbehovet ditt for kalorier i en servering
     
  8. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Intet problem for meg...Går ned i vekt på hver longhaul..Hvorfor ? Har ikke matlyst og pirker litt i den.

    I F har jeg ofte ikke rørt maten, ikke noe gærnt med den , ikke sulten . Men crewet er ofte litt fortvilet, men jeg roer dem ned. Men den liille boksen med caviar og vin/champis går rett ned inntil de lager seng..
     
    Fnate liker dette

Del denne siden